Monday, September 21, 2009

Pffff



Het is een rommeltje, met van alles en nog wat en het begon afgelopen vrijdag zomaar uit het niets. Clyde de kat is spoorloos verdwenen, ik heb iets met rode katten op de een of andere manier, ze gaan maar 3 jaar mee ongeveer lijkt het wel voor het noodlot toeslaat. Ik heb al overal gekeken en geroepen maar niets te vinden, ik zie geen gieren ergens maar ik vrees het ergste want Clyde was typisch zo'n geval van " curiosity killed the cat". Ik hoop dat hij (liefst) vandaag weer op komt dagen maar Clyde was altijd rond het huis te vinden en mijn " private stalker" dus veel hoop op een goede afloop heb ik niet.

Inmiddels is mijn vader gelukkig weer uit het ziekenhuis, de operatie aan zijn keel is erg meegevallen, hij moet nu 2 weken puree eten (dat valt letterlijk vies tegen). Vroeger (heeeel erg lang geleden) MOEST ik Olvarit eten (hint hint ;-) ;-) ;-)

Onze airco van het huis is vrijdag voor de 2e x in korte tijd kapot gegaan, de aircoman kwam gelukkig al snel, kapotte condensor, hij heeft er niets voor gerekend omdat we nog steeds geen offerte hadden gekregen voor de nieuwe airco. Vandaag hebben we dus eindelijk de offerte gekregen en hopelijk begint hij er morgen aan want ik stapte vanavond naar buiten en ik hoorde een luid sissend geluid. De fan was ermee gestopt en dus was de unit buiten behoorlijk heet gelopen. Gelukkig komt er een koufront deze kant op, het is in huis 30 graden nu ongeveer....

Gisterenochtend vroeg zat er een baby hummingbird op de veranda (zie foto, ik had nog nooit een baby hummingbird gezien) dus eigen feedertje gegeven in een doos want hij kon niet vliegen. Uren heeft hij geslapen en elke keer viel hij op zijn rug, we hebben hem elke keer netjes terug gezet op het stokje, hij dronk weer, viel in slaap en daarna weer op zijn rug. En laat in de middag lag hij weer op zijn rug maar nu voorgoed. Zo zielig en jammer het was zo'n mooi diertje. Toen ik hem bij de grote feeder hield om te drinken kwamen de andere hummingbirds zo dichtbij mijn gezicht vliegen dat ik de wind van hun vleugeltjes kon voelen. prachtig !

De aankoop van hooi voor de paarden begint onderhand op een soap te lijken, de buurman zou hooi leveren, dat heeft hij gisteren bij Wes gedaan en gisterenavond belde Wes al direct op: " get in your car and come over here" dus zo gezegd zo gedaan: wat een troep, slecht gerold en het zag eruit of het heel erg lang in een sloot had gelegen en het stonk ook nog, dus die vracht is niet geaccepteerd door Wes. De hooiboer had zijn dochtertje meegenomen, een supergrappig mini redneck meisje (ze bestaan echt en al ben ik niet " De Grote Kindervriend" dit meisje vond ik heel grappig) ik denk dat ze een jaar of 3 was. Terwijl haar vader met Wes de hooisituatie stond te bespreken klom ze tegen mij op om paarden te gaan aaien, terwijl ze op mijn heup hing en ik naar de paarden liep had ze mijn BH band aan de voorkant al stevig vastgegrepen (was blijkbaar de normaalste zaak van de wereld voor haar om zich op die manier vast te houden)en zodra we bij een paard stonden begon het: " can i sit on this one, can i ride her, can i have her ? " enz enz Geen wonder dat ze hier paardrijden of ze eraan vastgeplakt zitten als het al op die leeftijd begint.
Vanmorgen met Wes naar de buurman weer om te kijken of het hooi wat hij daar nog had beter was: iets beter maar niet veel dus tegen die man gezegd dat ik dat niet wil hebben. Heb ik hem 2 x verteld en vandaag hoor ik van Wes dat diezelfde buurman tegen Wes heeft gezegd dat hij deze week hier 20 rollen komt afleveren. Dat gaat dus niet gebeuren.

Vandaag zijn zo ongeveer Sinterklaas en de Kerstman tegelijk geweest, zoveel pakketten stonden er in de storage. Het was er vanavond een graadje of 37 binnen dus dat wordt morgenochtend maar dozen doen. Als het goed is is het koufront dan gearriveerd, met regen, koele wind en wolken. Hoera !

Volgens mij ben ik nog vergeten de helft te vertellen maar dat schiet me wellicht nog te binnen ? of niet ;-)

11 comments:

MissFluffy said...

Goh, ze zijn toch zo mooi .Ik heb ze in WV ook mogen aanschouwen. Al had ik de grootste moeite om ze op foto vast te leggen ,ze zijn best wel snel die kleine vogeltjes.
Altijd de keerzijde als je zo intensief met dieren bezig houdt ,zo af en toe kom je iets tegen wat je liever niet zou zien .Helaas voor dat korte leventje maar probeer het gevoel van voldoening uit diegene te halen die het wel halen en daar zou grandioos rondvliegen en tegoed doen aan lekkernij.

O ik kan me al voorstellen hoe je je voelt zo op zoek naar je kat .Ik hoop voor jou dat zij alsnog opdaagt en het goed maakt .Verschrikkelijk zo in ongewisse zitten !
Ik zal enigszins duimen op een goede afloop !

Groetjes Nancy

Monique said...

Ha, mooi verhaal over dat Redneck-meisje, klein brutaaltje ;-)

Kwalitatief goed hooi is hier al lastig, zal bij jullie nog wel erger zijn. Wij kunnen gelukkig zelf ieder jaar genoeg hooien, ideaal is dat.

Arme baby-humming bird en arme Clyde!

MissFluffy said...

Ze zijn leuk om bezig te zien die vogeltjes .Je hebt succes met je suikerwater zo te zien .Spijtig dat dat kleintje het niet gehaald heeft .

Verschrikkelijk zo in onwetendheid te zitten met je kat .Ik hoop voor jou dat je kat ongedeerd is en snel weer komt aanlopen .

Groetjes Nancy

Astrid said...

Hier een stille lezer die dan ook eens wat gaat zeggen ;-)
Is er bij jullie nog voldoende hooi? hier (Canada) schreeuwen ze erom, we hebben een ernstig hooi tekort.

Hoop dat je kat snel terug komt of in elk geval dat je te weten komt hoe of wat.
Onzekerheid is maar niets.

Ymkje said...

Ahhh wat zielig voor dat kleine vogeltje. Hoop dat je kat snel terugkomt.

Petra said...

Ach, arme Clyde! Hopelijk is er niets ergs met hem gebeurd. Zielig dat hummingbirdje. Grappig zo'n bijdehandte peuter! Saai is het niet bij jullie!

www.vandijkjes.punt.nl said...

Wat een gedoe met dat hooi zeg.e nooit gerealiseerd dat het zo moeilijk is om goed hooi te krijgen. Ik hoor er hier nooit wat over. waarschijnlijk dat het probleem hier niet zo speelt.

Ik heb ook nooit veel geluk met katten. Die van ons is inmiddels ingepikt door Cal.

Hopelijk heeft je vader niet een hekel aan puree. Moet er niet aan denken om 2 weken alleen puree te eten.

gr petra

Kristel Holsbeek said...

Wel een leuke foto...jammer van het kleine vogeltje;-(
Ben benieuwd of je poes terug komt...

Annemiek said...

Arme kat, en arme hummingbird. Hopelijk komt de kat nog opdagen.
Dat is inderdaad van alles wat.
Wat een gedoe met het hooi. Je hebt toch genoeg voorraad nodig!

Martin said...

Ik hoop ook dat je kat weer snel op komt dagen. Wij zijn onze kat een paar jaar geleden waarschijnlijk kwijtgeraakt aan een Coyote, want we hebben hem nooit meer gezien. Ik weet hoe je je voelt. :-(

sisely said...

Zo je hebt niet stil gezeten zeg, je hebt het er maar druk mee met van alles en nog wat(om je heen). Suc6 ermee.