Saturday, September 05, 2009

Van alles wat





Eerst had ik 1 hummingbird feeder aan de porch hangen en hadden we af en toe een hummingbird, dus nog 1 feeder erbij gehangen een stukje verderop (ze vechten nogal die kleine vogeltjes), toen hadden we 5 hummingbirds. En toen heb ik nog een feeder (overdrijven is ook een vak tenslotte) erbij gehangen en nu hebben we er ......minstens 20 ! Het valt helemaal niet mee ze op de foto te krijgen met die achtergrond van bomen + ze bewegen zo ontzettend snel. Ze zwermen rond de feeders en vechten een stuk minder, ze weten blijkbaar niet goed meer met wie ze ruzie moeten maken nu, af en toe zijn van 1 feeder alle drinkopeningen bezet. Ik ga dus straks maar weer een grote pan suikerwater koken, paar druppels natuurlijke kleurstof erin en ze kunnen er weer een dag mee doen. Ongelooflijk wat die hummingbirds opdrinken op een dag.

Onze hollandse gasten R en D zijn vanmiddag vertrokken naar het vliegveld en richting huis, wij vonden het erg leuk dat jullie hier waren ! het is ineens een stuk stiller hier ;-) ;-) ;-) gisterenavond nog even bij de mexicaan in Centerville geweest maar het was niet veel (bonen)soeps, de andere Mex. in Buffalo is wegens groot succes -denken we- aan het verbouwen en/of uitbreiden maar is dus tijdelijk dicht helaas. Hoewel je het hier met dat tijdelijke nooit weet, ze kunnen zomaar ineens nooit meer opengaan. Dat is ook al gebeurt met de pakistaanse benzinepomp, van het ene op het andere moment DICHT, na een paar weken had het een goed decor voor een enge film kunnen zijn, her en der vuilniszakken met kraaien die eraan zaten te pikken, gescheurde plastic tasjes hangend aan de nozles (dat ding wat je in je auto doet en waar de benzine uitkomt, weet ik toch het woord er niet meer voor zeg)
In Buffalo is de tabakswinkel ook opgehouden te bestaan, ook zomaar ineens en binnen een paar dagen zit er een visrestaurant in, we moeten daar nog eens gaan kijken (eerst of het wel schoon is) en dan misschien gaan eten. De reclame aan de gevel ziet er weinig hoopgevend uit en op het oog is er aan de troosteloze buitenkant niets veranderd. En wat misschien nog wel het meest zegt hier: we hebben nog van niemand gehoord dat die daar geweest is en lekker heeft gegeten. We wachten het beter nog maar even af ;-)

O ja, en eergisterennacht hebben we pittig onweer gehad en bijna 1 cm regen dus dat is al heel wat ! Volgens het weerbericht kwam er nog het een en ander aan JOEPIE !

O ja 2: de benzinepomp is inmiddels mooi rood geworden, volgens de overbuuf lijkt het 's avonds de maan wel als de lampen aan zijn erin en de ronde Texaco ster verlicht is, ze mompelde nog verder iets over aliens, dat zijn wij inderdaad officieel: legal aliens pfff (maar dat bedoelde ze niet geloof ik)

13 comments:

Antonia said...

Ik zie hier nooit hummingbird... Te koud vermoed ik.

Hier in Otego was ene klein restaurantje geopend. Prachtig verbouwd, leuk intrieur en de koffie was goed. na 3 maanden was de deur dicht en hing er een bord. Gesloten wegens verbouwing. Gaat over een maand weer open. Uhum dat is nu 5 maanden geleden en ik zie nog geen enkele verbouwing...
Geen idee wat er gebeurd is...

fijn weekend Petra

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik zie hier nooit hummingbird... Te koud vermoed ik.

Hier in Otego was ene klein restaurantje geopend. Prachtig verbouwd, leuk intrieur en de koffie was goed. na 3 maanden was de deur dicht en hing er een bord. Gesloten wegens verbouwing. Gaat over een maand weer open. Uhum dat is nu 5 maanden geleden en ik zie nog geen enkele verbouwing...
Geen idee wat er gebeurd is...

fijn weekend Petra

Sisely said...

Prachtige foto's, tja de dieren die moeten ook op zijn tijd (ander half litter per dag drinken).Zeg maar wat weet dat ook niet, in ieder geval ze hebben ook vocht nodig. Je hebt er maar druk mee.

Petra said...

Leuk zijn ze he de Hummingbirds.
Dat zal vast heel wat gezoem geven met al die feeders!

Martin said...

Ik vind de Hummingbird ook erg leuk om te zien, maar heb ze hier in Colorado nog niet gezien, wel in Utah en dat zijn onze buren.

Hier in Ft Collins zijn in de afgelopen maanden heel veel zaken gesloten of door andere zaken overgenomen. Gisteren stond ik bij het stoplicht op College Ave, waar al jaren een motorzaak zit. Geen Hardley Davdson, maar een andere...

Ik keek even naar de etalage en wat schetste mijn verbazing... die moterzaak was er niet meer en is nu een auto ombouw bedrijf geworden, waar je je auto kunt laten pimpen.

Je hebt geen idee hoeveel (grote en kleine) zaken er in de laatste maanden van de ene op de andere dag zijn verdwenen. Best wel eng eigenlijk, want dit is geen goed teken.

Chuck and Anneke's RV travels said...

Ook ik zie bijna nooit Hummingbirds en we reizen toch het hele land door. Toen we hier in Toledo,OH ( de camping is in een groot natuurreservaat)aankwamen, vloog er een langs onze spiegel. Gauw wat siroop klaargemaakt en de feeder opgehangen ,maar tot nu toe niets meer gezien.
Wat moet ik me voorstellen van een VIS restaurant in Buffalo TX ? Fried Fish sticks??

Groetjes,
Anneke

Bibi said...

Ik heb precies zo'n hummingbird feeder, wat voor kleurstof gebruik jij eigenlijk? Ik ben benieuwd of je redelijk verse vis kan krijgen in dat restaurant.

Petra said...

Heel af en toe zien we hier een humming bird, maar zo bij die feeders van jou zou mijn fotografenhart te keer gaan! Super! Aan de andere kant zou ik niet zonder onze eindeloze keuze aan gezellige restaurants willen.

TOG said...

Hier ook wel hummingbirds (colibri). Ik heb zelf geen feeder, maar ze schijnen te houden van de Turk's cap (http://en.wikipedia.org/wiki/Malvaviscus) bij het keukenraam en soms als ik aan de gootsteen sta kijken ze me recht aan door het raam. We hebben ook wat regen gehad, al geloof ik dat van jullie ditmaal meer was. En het is ook al een week niet meer 100+ geweest.

Monique said...

Ik heb ooit een prachtige fotoserie gemaakt van hummingbirds op een camping in Palm Springs.

Geweldig leuke beestjes zijn het! We zagen ze trouwens ook in Golden, in Colorado. Toch erg dichtbij Martin!

Annemiek said...

Wat verwen je de hummingbirds lekker :) Ik zie er hier wel eens eentje aan de bloemen drinken, maar nog nooit meer dan 1 tegelijk. Of het steeds dezelfde is misschien.

MissFluffy said...

Hummingbirds hebben wij ook gezien in WV .Mijn grootvader had ook zo van die feeders en daar kwamen ze ook graag op af .En inderdaad ze kunnen heel wat ruzie maken .Blijft altijd leuk om hen bezig te zien .
Groetjes Nancy

Cisca said...

Haha, legal aliens ja. Gek woord, veel mensen begrijpen dat vaak verkeerd...