Thursday, September 10, 2009

No mercy


Uiteraard had ik vanmorgen totaal geen last meer van mijn kies (hoera !) de honden waren van streek, Hans had last van zenuwen en dat allemaal vanwege mij. Ik zucht en steun, heb zweethanden en maagkrampen tot het eindelijk zover is dat de rit naar de tandarts begint, dan komt er een gevoel van algehele ellende over me heen.

Deze tandartspraktijk zag er van buiten leuk uit maar van binnen ook niet al te modern (daarvoor moet je hier echt naar een grote stad of privekliniek vermoed ik) maar stukken beter dan de vorige keer, de tandartsen en assistentes waren zeer vriendelijk. Mijn bloeddruk werd weer opgemeten, vragenlijstje gedaan en foto gemaakt van de " kwade kies" en de kies ernaast. De tandarts drukt en voelt en nergens doet het pijn, de foto laat duidelijk zien dat er een wortelontsteking zit aan de kies ernaast maar daar heb ik dus -tot zijn ongeloof- totaal geen last van, het is die andere kies met die barst erin. Tja en wat er ooit in Nederland jaren geleden aan is gedaan ?? geen idee meer.
Om een lang verhaal kort te maken, de aardige tandarts schudt zijn hoofd, de assistente kijkt mij bemoedigend aan (dat is altijd foute boel)wijst nog een keer op de foto's en zegt dat hij het ziekenhuis in Bryan (naburige stad) wil bellen om een afspraak te maken bij de kaakchirurg om mijn 2 naast elkaar gelegen kiezen te laten trekken (!) Omdat mijn wortels eruit zien als verliefde octopussen (dat is een bekend probleem bij mij helaas) durft hij ze niet zelf te trekken, " de chirurg kan er dan een mooi implantaatje inzetten en de kosten zijn ongeveer $ 4000,--" (dat is de opzettand nog niet meegerekend want die kost ongeveer $ 800,-- per kies/tand) Ik heb gezegd dat ik zelf nog wel zal bellen met het ziekenhuis voor een afspraak....ooit.
Uiteraard zou het niet onder een verzekering gevallen zijn. Gezien het gerommel wat er in een ver verleden al aan deze kiezen gedaan is zouden er bij mij zeker sprake zijn van pre-existing conditions op basis waarvan de verzekering hier geen cent zou meebetalen. Zou mooi zijn als ze een soort " cash for clunkers" zouden doen voor tanden, ik sta vooraan dan !
Of wordt denk ik toch maar een Youtube filmpje kijken mocht het zover komen, in die oude cowboy films dronken ze altijd nog een fles whiskey van te voren meen ik ;-) en Wes heeft al beloofd dat hij met de tractor wil komen helpen dan ;-)

8 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Nou kijk aan das voor niks joh...$4000. Alle machies zeg... Wat een geld en dat voor je van een kies af helpen...

Waarschijnlijk dat Wes het wel voor veel minder doet..

Je bent er wel mooi klaar mee zeg.. Ik ben niks jalours op je..

gr petra

Bibi said...

Wat een bedrag zeg! Ik hoop maar dat je er iets op vindt...is het in Nederland misschien goedkoper? Of elders?

Petra said...

och jee... Dat zijn een hoop centjes voor twee kiezen.
Hopelijk vind je een goedkopere optie. Wat ontzettend balen.
Misschien toch een ticket naar NL?
Of Mexico, dichterbij voor jullie....

Monique said...

Mexico staat inderdaad toch bekend om zijn goede en goedkope tandartsen?

Ik herinner me een gezellig onderonsje met een Amerikaan in een zwembad in de woestijn in Yuma. Hij vertelde me dat hij met zijn moeder voor de jaarlijkse tandopknapbeurt uit Mexico kwam.

Pff, 4000 dollar ...

Annemiek said...

Dat is een hap geld, maar dat zegt deze tandarts hoeveel het kost. Ga een rondbellen om te zien of het overal zoveel is. Laat een ontsteking niet erger worden! Je kunt er een bloedvergiftiging van krijgen. Heb je geen antibiotica gekregen?

Martin said...

Ai!!! Dat is helemaal geen goed nieuws en je zult je wel helemaal lam geschrokken zijn. Ik heb het niet eens over de kosten, maar over wat je te wachten staat!!!

Hahaha... je zou zelf wel bellen met de kaakchirurg... OOIT! LOL! Ik lag helemaal dubbel bij die zin en herken er zoveel van mezelf in! :-)

Succes... :-(

Sisely said...

Sterkte er mee met je kiezen. Ja en dat kost altijd geld, suc6 er mee.

Kristel Holsbeek said...

dat is wel een hele hoop geld hé, kan je het dan idd niet goedkoper doen in NL? Of BE?