Wednesday, September 23, 2009

Nieuwe airco, coyotes (?)en armadillo eggs



Eergisteren is de nieuwe airco geplaatst, op de eerste echt frisse dag van deze herfst. Het was hard nodig, behalve de koude lucht dan op het moment ;-) maar gezien de staat van de oude airco (de foto's spreken voor zich) zou deze zeker ook problemen hebben gegeven als over een tijdje zo af en toe de heater aan moet. Op de andere foto de coils die in huis zitten en die ook vervangen zijn.
De nieuwe airco is een heel stuk kleiner en heeft nog meer capaciteit ook, al is het nu nauwelijks 19 graden Celsius buiten (met regen jawel !) wordt het geloof ik komend weekend weer bijna 30 graden. Ons hoor je niet klagen. Het dekbed wat al maaaaanden in de kast lag is schoon gewassen en zit nu in de droger dus vanavond slapen we lekker onder het dekbed.

Na nog eens heel wat rondjes tuin gedaan te hebben en vandaag nog eens het bos ingewandeld vrezen we nu toch wel echt dat Clyde is opgegeten door ???? maar het zouden heel goed coyotes kunnen zijn die hem meegenomen hebben. Er stonden nog foto's en filmpjes van op internet van een coyote met een dode kat in de bek maar daar heb ik niet naar gekeken. Hoef ik niet te weten hoe dat eruit ziet. Vorige week hoorden we dus weer coyotes huilen, al was het een behoorlijk eind hiervandaan maar dat zegt niet veel: voor " coyotemijlen" wonen wij net om de hoek voor ze denk ik. Het schijnt dat 13% van het voedsel van coyotes " domestic animals" is waaronder dus katten en ook kleine honden, de teckels mogen nu zeker niet meer in het donker alleen naar buiten, al is het maar voor heel even. In het bos in ieder geval ook gezien (we moeten vaker " hek lopen") dat er 2 bomen omgevallen waren over het prikkeldraad, op 1 plaats hadden de paarden er zo overheen kunnen stappen naar het bos van de buren. Inmiddels is het weer gerepareerd maar er staan nog veel meer bomen op omvallen dus dat gaat niet goedkomen.

Gisterenavond hebben we Armadillo eggs van de BBQ gegeten bij Craig en ze zijn echt HEERLIJK !
Vooral die Jalapeno in het midden met roomkaas vulling en aan de buitenkant van het gehakt " liquid smoke" sauce. Mmmmmm ! We hebben er nog 4 in de koelkast liggen die eten we morgen.

13 comments:

Ymkje said...

Aan de foto's te zien was de nieuwe airco hard nodig. Fijn dat die klus nu gedaan is. Laat de winter nu maar komen, of de hitte :) Wat naar dat jullie de kat Clyde niet meer gevonden hebben.

Astrid said...

Helaas hebben wij ook al een aantal katten moeten missen door bezoekjes van de coyotes.
Ik weet precies wat je bedoelt..en toeristen zeggen dan blij..ohhh we zagen een coyote..waarna ik denk, ik hoop dat je hem afgeschoten hebt.

Tuurlijk moet zij ook eten, maar pak een skunk ofzo.

Mooie airco, het is hier trouwens ook raar weer...op de prairies vandaag 32 graden.
Maar ik klaar niet..voor we het weten hebben we 32 graden met een minnetje ervoor.

Natasja Valentijn said...

Stop maar, het water loopt me in de mond... Lijkt me een heerlijk receptje! Gelukkig heb je nog wat over en kan je er nog een keer van genieten!

sisely said...

Mm jammie jam, zeg eet smakkelijk.Zo fijn voor jullie van de airco. En ja zo blijf je bezig.

Martin said...

Hier in Colorado kun je ook echt geen huisdier buiten los laten lopen, zeker niet 's avonds. Onze wijk is elke nacht begeven van de Coyote's en lopen gewoon door je tuin. Ik verbaas me er nog over dat wij nog steeds (al jaren) konijnen los hebben lopen die het overleven.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Een nieuwe airco is iets wat wij gelukkig niet nodig hebben. Maar ja wij moesten aan een kachel vorig jaar. En tig water pompen.

Hier is de kat van Cal vorig jaar gegrepen door een Cayote (waarschijnlijk) wel overleeft maar vraag niet hoe. Paar maanden later was het beest alsnog dood.

Hier loopt ook nog eens vanalles anders rond. Tijdje geleden een bobcat. ook zo;n lief beesje..

Hopelijk werkt die nieuwe airco goed. En waarschijnlijk ook nog energie zuiniger dan de oude.. Ook niet onbelangrijk toch..

gr petra

Annemiek said...

Fijn dat je een nieuwe airco hebt.

Kristel Holsbeek said...

wow die was idd aan vervanging toe maar wel een maatje kleiner nu hé;-)

Petra said...

Vanmiddag was ik bij een Nederlandse, die hier pas woont. Hun kat was in Nederland overdag een binnen- en 's nachts een buitenkat. Ik heb haar maar aangeraden, dat hier tenminste om te draaien! Die armadillo eggs lijken mij ook heerlijk!

MissFluffy said...

Best wel een grote airco maar zal dan ook op zijn plaats geweest zijn ,daar in Texas 'lol'.
Prachtig al dat wild leven maar minder leuk als je je eigen dieren aan kwijt geraakt .Uitkijken en zorgen dat je je dieren 's avonds toch in huis houdt ,zoiets wil je natuurlijk nooit meer meemaken .
Al hoop ik voor jou dat je kat alsnog komt aanlopen.

Groetjes Nancy

MissFluffy said...

Best wel een grote airco die ze daar hebben uitgehaald .Zeker Texas size 'lol'.

Ik hoop dat je je kat nog gaat terug zien .Dat wild leven is heel leuk maar stukken minder als ze het op je dieren hebben voorzien .
Kan je maar 1 ding aandoen en dat is je dieren tegen de avond binnen houden en hopen dat dit nooit meer voorvalt .

Groetjes Nancy

MissFluffy said...

Best wel een grote airco die ze daar hebben uitgehaald .Zeker Texas size 'lol'.

Ik hoop dat je je kat nog gaat terug zien .Dat wild leven is heel leuk maar stukken minder als ze het op je dieren hebben voorzien .
Kan je maar 1 ding aandoen en dat is je dieren tegen de avond binnen houden en hopen dat dit nooit meer voorvalt .

Groetjes Nancy(krijg telkens een foutmelding als ik het berichtje wil verzenden ,hopelijk lukt het me nu wel)

Anonymous said...

goede start