Sunday, September 13, 2009

Armadillo eggs en pipeline


Vandaag is de eerste grote trailer verschenen van de workers van de pipeline hier vlakbij, vanmiddag de 2e, de mexicaanse " hopman" gaat met 1 hulpje in een van onze airstreams (keurige man deze keer, we zijn selectief geworden en max 2 per airstream ;-) en er komen er nog meer hierheen met trailers. Eigenlijk gaat het ernaar uitzien dat we plaatsen tekort hebben straks. Het is voor een periode van 4 maanden (maar dat weet je hier maar nooit, het kan ook 1 maand zijn weten we uit ervaring of langer) dus uitbreiden doen we maar niet ;-)

Altijd leuk om te horen hoe zo'n pipeline technisch in zijn werk gaat want een van hen vertelde vandaag dat ze het niet gaan redden om 2 mijl te boren in 1 maand tijd en dat terwijl we hier allemaal zand hebben (was mijn redenatie). En zo leer je weer eens wat: in zand boren duurt ontzettend lang want het stort elke keer in, de boorkoppen slijten harder dan in rots, suf dat ik daar zelf niet opgekomen was, we hebben dat hier ook gehad tenslotte met het boren van de wel dat de wand ingestort is en dat is nog wel verticaal geboord ipv horizontaal. Omdat de pipeline door land van ranchers loopt hier moet bijna alles geboord worden want niemand wil die pipeline bovengronds hebben ivm het vee, maaien etc. Misschien dat ik nog wel ga kijken van de week daar waar ze bezig zijn want morgen komen er 6 drillrigs hier voorbij en dat is nogal wat aan groot gereedschap.
Deze worker gaat komend weekend zijn BBQ ophalen thuis: hij kookt alles zelf want niemand kookt zo goed als hij....de armadillo eggs dus. Ik vond het eigenlijk al zielig maar er komt geen armadillo aan te pas dus (je raakt nooit uitgeleerd ;-) zie hieronder het recept van internet maar hij gaat ze dus maken (75 tegelijk ongeveer) en dan krijgen wij natuurlijk ook armadillo eggs. Ik verheug me er nu al op !

http://allrecipes.com/Recipe/Armadillo-Eggs/Detail.aspx

Vandaag zijn weer "verse" hollandse gasten aangekomen, waarvan 1 een " paardenmens" die zelf 3 paarden heeft. Gespreksstof te over natuurlijk en Boy gaat niet mee naar Nederland ;-) ;-)

8 comments:

Annemiek said...

Dan zit het lekker vol!
Dat recept is iets wat Micky denk ik wel lekker zou vinden.

Petra said...

Dat recept klinkt lekker! Wij houden van jalapeno poppers en dit is wel een grappige variatie. Ben benieuwd, wat jullie ervan vinden.

Kristel Holsbeek said...

het staat niet stil daar bij jullie hé;-) Veel plezier met de "nieuwe" mensen.
Veel succes nog met je tanden!!

Ymkje said...

Een volle bak bij jullie :) Veel plezier!

Anonymous said...

Mm lijkt me wel lekker zeg dat recept, zo werk aan de winkel weer.In ieder geval weten jullie zo wel dat 'Holand Ranch' zijn naam de eer doet.

Ben even niet in blogland met een blog(zodra ik weer in blogland ben) laat ik het wel weten.

Maar niet getreurd ik blijf gewoon je blogjes lezen, en laat daarbij ook een reactie achter.

Groetjes van sisely uit Nederland

Bibi said...

Haha jij haalt ook al je recepten van Allrecipes zeker? Dat is mijn grote geheim ;-) Love it.

MissFluffy said...

Zo dat gaat weer druk worden komende tijd bij jullie .
Leuke eraan is wel dat je dingen leert of ervaart ...die je anders toch nooit had tegengekomen.Laat het jullie smaken die armadillo eggs!

Groetjes Nancy

Monique (Nieuwen Oord) said...

Vier maanden ... uitloop naar vijf ?? Hou je ons plekkie vrij? :-)

Wordt vast een gezellige winter met al die workers op je terrein!