Monday, September 07, 2009

Opvliegers ? of is het gewoon de hitte ?

zou het van de hitte komen dat je soms wel eens (soms wat vaker) enigzins geirriteerd raakt van iets ? of soms misschien wel eens een beetje heeeel erg geirriteerd ? ;-)
Wij bloggen niet veel over onze gasten maar soms, soms.....

We (en iedereen die hier woont) hebben helemaal genoeg van de warmte of zeg maar liever hitte inmiddels en vooral de droogte. Na de 1 cm water die gevallen is een paar dagen geleden hadden de weersvoorspellingen het wederom helemaal mis, we zijn blij met die 1 cm daar niet van maar genoeg is het bepaald niet, daarna is ondanks de regenvoorspellingen geen druppel meer gevallen helaas. Aan de bosrand zijn een aantal eiken compleet verdroogd inmiddels gezien het bruine opgekrulde blad, die zullen omgezaagd moeten worden voor ze omvallen want ze zijn HOOG.

Bij D. heeft een paar dagen geleden de airco het begeven, geen wonder ook want dat ding is niet gemaakt om 24 uur per dag voluit aan te staan en dat maanden lang, ook hij zet de airco niet uit als hij een hele dag weggaat want hij wil het geen seconde warm hebben. De blowermotor stond ineens stil en niet meer aan de gang te krijgen, een aardige monteur (zijn ex schoonzoon)is hier komen kijken en heeft geconstateerd dat de blowermotor kapot was en ging weg om te kijken of hij een nieuwe zou kunnen bestellen, hij had geen idee wat de kosten zouden zijn ervan en we hebben hem op voorhand gewaarschuwd: als het meer kost dan een paar honderd dollar wordt het niet gerepareerd want de hele airco is oud tenslotte, niet alleen de blowermotor en reparatie na reparatie zitten we niet op te wachten. We hebben een mobiele airco geopperd maar dat wil D. niet, ook een tijdelijke window unit wil hij niet tenzij het in het voorraam zit en dan vastgeschroefd in een houten frame aan de airstream, dat is spuuglelijk + we gaan geen gaten boren in een airstream, dus dat kan hij wel vergeten. Het nadeel van huurders op langere termijn is dat zij menen ons te moeten vertellen hoe wij het " moeten" regelen en daar heb ik een grondige hekel aan. Dat hij in 1 van onze andere airstreams mag in die tussentijd wil hij niet omdat de airco niet koud genoeg is.....

In de tussentijd slaapt D. dus bij een vriend in huis die ijskoude airco heeft, hij heeft geen geld meer voor benzine zegt hij (hij rijdt een slurper) en elke morgen staat zijn auto weer hier (!) terwijl zijn vriend 30 mijl hiervandaan woont enkele reis, want D. kan niet slapen vanwege zijn rug en wil graag ontbijten in zijn eigen trailer en daarom rijdt hij 60 mijl elke dag. Ik snap het niet helemaal maar dat zal aan mij liggen ;-) D. is veel te dik, rookt als een ketter en heeft een peperduur puffertje vanwege zijn benauwdheid. Afgelopen week kwam hij hier op de porch zitten (ongevraagd) want zijn cigaretten waren op, of dat hij er 1 van mij mocht. Liever niet maar OK (ik ergerde me al een beetje want hij stoorde mij terwijl ik het hartstikke druk had met orders en gaat dan hard zuchtend en steunend op het bankje zitten) hij vertelde dat hij meer geld had vergokt de voorgaande dag dan hij van plan was (!) en eigenlijk door zijn maandgeld heen was al, en vraagt vervolgens -of het de normaalste zaak van de wereld is- of hij nog een cigaret mag..... Ik vond het knap dat ik nog vrij beheerst kon zeggen: " Sorry maar NEEN, ik ben een eerlijk mens en ik maak van mijn hart geen moordkuil dus ik ben eerlijk tegen je.. ik heb er een gruwelijke hekel aan dat je eerst verteld dat je je geld vergokt en nu hier cigaretten komt bietsen, ook dat je hier ongevraagd op de porch komt zitten wil ik niet meer hebben" Hij begreep het volledig (dat is helaas tijdelijk weten we uit ervaring)we zullen wel zien hoe het afloopt, we vinden het een beetje sneu om " zijn huis" uit de verhuur te halen want we vinden hem eigenlijk best wel zielig en hebben een beetje medelijden met hem (niet altijd dus) maar eigenlijk willen we er inmiddels wel vanaf dat mensen permanent in een van onze airstreams wonen en zich zo gedragen.

Vanavond kwam ik uit de douche en zet de airco op de " avondstand" dat is zo'n 28 graden celsius en voel alleen lauwe lucht. Ik had al zo'n vermoeden dat we het met de bijgevulde freon niet zouden redden tot komend jaar zomer, normaal hoeft het 1 x per jaar maar vanwege de langdurige extreme hitte heeft de airco veel vaker aangestaan dan vorig jaar. Dus morgen de airco man maar bellen, dat kost alvast weer $ 200,-- maar woensdag gaan we weer naar de 97 Fahrenheit (in de schaduw uiteraard pff) laden we rond het middaguur weer een container dus dat hebben we er graag voor over dat het weer gemaakt wordt. Toch nog maar weer eens vragen (3e keer) wanneer hij nu eens komt met de offerte voor een nieuwe airco en hopelijk......hoeven we hem in december niet weer te laten komen omdat het nog steeds warm is ;-)

7 comments:

sisely said...

Ieder geval je krijgt het gratis en voor niks, alhoewel het niet fijn is als je daar last van zult hebben. van Opvliegers en hitte, kan me best wel begrijpen dat je soms ge-irrterd word en bent van iets. Suc6 er mee.

Annemiek said...

O wat warm toch. Ik heb hier gisteren Micky gevraagd wanneer hij de airco eens op gaat ruimen want we gebruiken hem niet meer dit jaar.
Vervelende man. Ja, zolang je een vinger geeft neemt zo iemand een hand. Knap hoor dat je dat rustig tegen hem kon zeggen.

Bibi said...

Heel goed dat je er wat van gezegd hebt tegen die figuur, met sommige mensen kan je niet duidelijk genoeg zijn.
Ik moest lachen om je vorige reactie op mn blog, zie je al helemaal zitten wegdrijven met zweet in je ogen en op het toetsenbord, (hihi maar ik mag er natuurlijk niet om lachen) ik kan me voorstellen dat die hitte je teveel wordt!

Petra said...

Al kan ik heel goed tegen de hitte en voel ik me er veel beter in, ik denk, dat zelfs ik die temperaturen en droogte bij jullie teveel zou vinden! Wat een hillbilly, die huurder! Dat je er nog medelijden mee hebt.

Kristel Holsbeek said...

Deze hitte is precies toch teveel van het goede.

Martin said...

Dag en nacht de airco volop hebben staan, geeft inderdaad een keer problemen. Hopelijk kun je snel en goedkoop een motortje zien te krijgen. Nee, gaten boren in een Airstream is geen optie!!! LOL! Hoe sommige mensen denken te kunnen denken! :-(

Kost frean bijvullen $200 dollar? :-(

Wij hebben de airco dit jaar stukken minder gebruikt dan vorig jaar. Mede omdat de zomer in het begin niet echt wilde 'starten'. Nu zitten we elke dag zo rond de 85F en dat is lekker warm, maar niet warm genoeg om de airco aan te zetten. Ik voel me dan zo opgesloten, met alles potdicht. Wij hebben lekker de schuifpui open staan en een paar ramen. Dat werkt ook goed.

MissFluffy said...

Nog een geluk die airco's te hebben want wat moet je met zo'n temperaturen zonder eentje .
Warmte maakt je ,denk ik wel beter gezind maar als je op de duur geen verkoeling meer kunt vinden ,kan dit wel eens keren .
En ik sta er altijd van versteld hoe hevig Amerikanen die dingen kunnen laten loeien !Ook bij binnengaan in winkels heb je bijna een vest nodig om die kou te doorkomen .Niet moeilijk dat die airco bij hem het heeft begeven als die continue volle bak ligt te draaien.Hopelijk valt het nog goedkoop te maken .

Groetjes Nancy