Friday, May 29, 2009

En toen was het alweer vrijdag

Wat gaat de tijd akelig hard, dacht net, moet eigenlijk weer een blogje schrijven want het is al weer een paar dagen geleden........heb ik maandag voor het laatst geschreven. Het is ook niet zo dat we hier niets meemaken maar niet echt bijzonder genoeg om daar nu weer een verhaaltje over te schrijven.

Dus gewoon wat dingen: we hebben een nieuwe chauffeur van UPS, ze hebben bij UPS elke zoveel jaar een verandering van rayon, degenen die het langst bij het bedrijf werken mogen dan kiezen welk rayon ze willen rijden, onze "oude chauffeur"rijdt nu in de regio Palestine en de chauffeur die we nu hebben (hij lijkt pas 30 jaar) is uit deze regio 10 jaar (!) weggeweest en nu weer terug. Hij was ook stomverbaasd dat zijn truck elke dag halfvol ligt met pakketten die hier afgeleverd worden, hij zet het tegenwoordig zelfs binnen in het opslaggebouw als de sleutel in het slot steekt en ik hier in huis zit te computeren. Dat is nog eens service !

De buurvrouw mag van het ziekenhuis nog niet naar het verpleeghuis maar moet eerst naar een "tussenstation" ivm haar ademhalingsproblemen, ze schijnt al weer op een stoel te kunnen zitten en "fuzzen" (mopperen/klagen) dus die zal met een paar weken wel weer thuis zijn. De buurman die het altijd moet ontgelden bij haar had gehoopt dat ze door de bypasses - weer meer zuurstofrijk bloed in haar hersenen zou krijgen en- wat vriendelijker zou worden tegen hem, maar daarop heeft hij de hoop inmiddels laten varen.

Tegen de vlooienplaag die we hier jaarlijks een paar weken hebben (wat een ellende !) heb ik ten einde raad nu maar een natuurlijk- en diervriendelijk middel besteld en daar vandaag de honden rijkelijk mee bestrooid, daar houden ze helemaal niet van maar erg jammer voor ze. Alle chemicalien ten spijt: Frontline, Promeris, vlooienshampoo niets helpt, zelfs geen dag. En het spul wat ik nu heb schijnt ook nog fire ants om zeep te helpen, hoera ! daar ga ik me morgen eens op storten want ik heb moccassins gekocht (het is WARM hier) en dan zijn die ellendige gifbijterige miertjes toch sneller bij je blote huid dan met laarzen aan.

Volgend weekend houden we een yard / garage sale dus dat wordt nog heel wat oude verhuisdozen uitpakken, die spullen hebben we dan zeker al 2 jaar niet meer nodig gehad dus dat kan de verkoop in. Toen we hier kwamen wonen hadden we ontzettend veel ruimte en opslag leeg staan en we hadden ons voorgenomen het ook netjes te houden/ niet vol te stouwen. Blijkbaar zijn we net zo erg als fill mousen want we kunnen inmiddels best wat extra ruimte gebruiken weer.
Onze vaste gast Don gaat de verkoop doen (op provisiebasis) ik kan niet zo goed tegen mensen die op spullen van 50 cent nog proberen af te dingen. Hij heeft er al helemaal zin in, als het aan hem ligt verkopen we de nieuwe grasmaaier ook ;-)

7 comments:

www.vandijkjes.nl said...

De nieuwe gras maaier verkopen. Hij is toch zeker niet wijs of wel..?

Hier ook elke zaterdag legio yard sales. Leuk om te snuffelen..
Maar niet om er te zitten..

Wij hebben niet zo vreselijk veel last van vlooien. Sterven hier in de winter uiteraard. Wel in de zomer veel teken.

fijn weekend

Petra

Bente said...

Jammer dat jullie niet in de buurt zitten. Ik ga 1 juli over naar mijn nieuwe huis en heb niks anders dan 1 tafel en 1 stoel. (woon nu gemeubileerd). Die garage sale zou mij wel uitkomen. :-)

Succes ermee!

Annemiek said...

Dat alles vol komt te zitten ken ik ook. Af en toe moet ik me ook dwingen om spul weg te doen.
Vervelend die rot vlooien. Het is maar een paar weken? Wat gebeurd er daarna?

MissFluffy said...

Veel succes met je uitroei programma.Vreselijk die vlooien en zeker als ze jouw als een lekker appetijtje zien .
Ik heb hier ook alle diervriendelijke middeltjes geprobeerd tegen mieren maar ze helpen bitter weinig .En dan mag ik nog niet klagen want fire ants zijn het helemaal niet .
Ik hoop voor jouw dat dat middeltje korte metten maakt .

Veel succes trouwens met jullie garage sale !

Groetjes,

Petra said...

Jee, dat jullie zo'n last van vlooien hebben. Hier gelukkig niet, daar zou ik ook gek van worden! Die yard sales vind ik ook vreselijk om te doen, hoewel we er wel meer dan genoeg spullen voor hebben!

Bibi said...

Wat grappig, onze UPS man legt de pakketjes ook binnen in de hal neer bij mensen die geen porch hebben, zoals bij mn schoonzus. Erg hee een vlooienplaag! Ik hoop echt dat dat nieuwe middel werkt en ook tegen die mieren, wij hebben nou ook ineens weer mieren, niet zulke erge als bij jullie gelukkig, en ik heb een zelf gemaakt anti-mieren poedertje wat wel helpt maar het duurt wel een week voor je wat merkt(borax met poedersuiker). Succes met de opbrengst van de yard sale:-)

Sisely said...

Suc6 er mee met de uitverkoop,(gewoon over je heen laten komen(al is dat wel even maatregelen nemen). Ja de dagen die gaan vliegens vlug en snel voorbij.Pingelen dat blijf je houden bij sommige mensen, zo iets zie je ook in NL met vlooienmarkten.