Friday, May 08, 2009

Als dat geen liefde is......




Vanmiddag liep ik de schuur in waar het paardenvoer staat en ik hoor een schuivend geluid, ik weet nu we hier al een poosje wonen direct wat het is.........een slang !
En jawel, op de plank achterin de schuur, lekker uit de brandende hitte van de zon, lag de levende inhoud van het "huidje"wat ik paar dagen geleden gevonden had. Vanwege de door mij verstoorde rust verdween deze al snel onder de planken van de vloer en toen zag ik het pas.........er is er nog 1 ! zelfde formaat zo ongeveer alleen minder schuw. Na een half uurtje ben ik nog eens gaan kijken of ik die op de foto kon zetten en daar lag ineens een slang met 2 koppen ;-) ongelooflijk dat 2 van die grote slangen helemaal in elkaar gerold (ze zouden toch zo ongeveer in de knoop moeten zitten met die lange lijven) op zo'n klein oppervlak passen. Ze hebben trouwens voor zo'n groot lijf een erg klein kopje.
We hebben na een nachtelijke aanval op ons kippenbestand 1 kuiken minder en 1 kip zonder staart, geen idee wie of wat dat geweest is maar zou me niet verbazen als we morgenochtend weer een paar kippen minder hebben. Ik heb nog even gedacht of ik de buurman zou bellen met zijn shot gun maar dan zitten er straks allemaal gaten in de wand van de schuur dus tja, we zijn nog niet van de slangen af, sterker nog, met een beetje pech hebben we ze straks een groot gezin....

10 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Jij liever als ik.. Wat een joekels zeg.. Geef mij maar de onschuldige kleine garden snakes..

gr petra

Sisely said...

Toen ik je blogje las dat het slangen waren op de foto, kreeg het doods benauwd jakkie. Pas maar op met zo iets, je weet maar nooit wat te uit gaan spoken.

Annemiek said...

Wat nu? Lekker met de voerbak naast hun aka kippen.
Wel uniek om dit te zien.

Petra said...

Brrrrrr, wat voor soort is dit nou?
Oh moet er echt twee keer niks van hebben... Je bent een held dat je een foto bent gaan maken en de schuur nog in ging ;-)

Anonymous said...

Those are two (2) big snakes. Please try to keep them down your way, if I step out of my trailer and accidently step on one, I will probably have a heart attack and as you know we do not have emergency ambulance service.

Anonymous said...

Rep is right;-) wees voorzichtig want zonder ambulance en anti gif is het toch tricky, toch;-s xT

Petra said...

Ik ben niet bang voor slangen, maar in mijn schuur zou ik ze liever niet hebben toch, zeker niet baby-makend :O. Hopelijk maken ze hun nest elders.

MissFluffy said...

Oei, dat gaan er snel meer worden als je niet ingrijpt .
Dieren zijn leuk maar sommige exemplaren weer niet .En ook al houden ze zich gedeinsd , je weet nooit wat ervan te verwachten.Ik zou ze dan ook niet graag tegenkomen .

Groetjes Nancy

Bibi said...

Mooi hee! Ik vind ze erg mooi en interessant maar ik heb ze liever ook niet in de buurt. Kan je ze laten ophalen door een slangen vanger?

Bibi said...

En hoe is het met de slangen afgelopen?