Monday, March 09, 2009

Water ?







Het wordt een beetje saai om weer te schrijven dat het warm is hier en vooral DROOG.
Gisteren een paar foto's genomen van het "effect van hitte" op boomkikkers en 1 zwarte lab.
In de waterbakken van de paarden (we hebben 2 drinkbakken formaat bejaardenbadkuip) zitten weer boomkikkers, ze zijn vroeg dit jaar.
Als ik de bakken met vers koel water vul is het helemaal feest bij de kikkers, dan beginnen ze te "fluitkwaken", zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven dat geluid. Gisteren zat er 1 vandaag waren het er 3. Nu maar hopen dat ze zindelijk zijn ;-)
Jason graaft het liefst kuilen om met zijn blote buik in het koele zand te liggen, hij snapt alleen niet dat je het van een kuil graven ook erg warm krijgt.
Maar........woensdag en donderdag hebben we 70% (!!!! hoera !!!!) kans op regen, en wordt het ineens een heel stuk kouder, 2 dagen ofzo en dan wordt het weer zo'n 30 graden C.
p.s. De thermometer hangt in de schaduw op de porch.

Vandaag hebben we onze vreemde waterman het terrein afgestuurd, vorig jaar was hij nog redelijk normaal toen hij kwam vragen of hij hier water kon krijgen, zijn wel was opgedroogd en hij had ook nog een hoogbejaarde moeder waar hij voor zorgt + 2 hondjes. Tuurlijk willen wij iemand best helpen. Maar dat was vorig jaar.........
Hij wilde vandaag zijn hondjes wassen, geen probleem maar toen hij er 4 (!)gedaan had en daarna met nog 6 terugkwam (ja ja, het bekende verhaal van de vinger geven...) vroeg ik hem vriendelijk om dat niet te doen en te vertrekken. 2 hondjes is geen probleem maar zoveel ??? Dat doen we dus niet, we hebben geen zin om die man urenlang hier te hebben, hij praat tegen iedereen die hij tegenkomt en hangt de meest vreemde verhalen op over geloof, overheid, medicijnen en dat degene die hij aanspreekt er zo ontzettend slecht uitziet: "voel je je wel goed ?" de manier waarop hij het vraagt en hoe hij naar je kijkt doet je het ergste vermoeden over je eigen gezondheid ook al voelde je je kiplekker nog even daarvoor.
Na mijn verzoek aan hem dus om te vertrekken en een andere keer eventueel terug te komen maar liever helemaal niet meer, keek hij me verwilderd en beschuldigend aan en begon me te verwijten dat "er iets anders achter zat, een lutheraanse samenzwering, baptisten" etc. Geen idee wat hij nog meer had te vertellen want het was nogal onsamenhangend maar het had absoluut iets met de kerk en het geloof van doen (hij haat alles wat religieus is en heeft een grote aversie tegen "machten" )In zo'n geval ben ik snel uitgepraat: ik heb nog even gevraagd of ik de sheriff moest bellen of dat hij uit eigen vrije wil zou vertrekken maar nadat Hans hem ook vriendelijk doch zeer dringend heeft gezegd dat hij beter uit zichzelf kon weggaan en nooit meer terug hoeft te komen is hij ook inderdaad vertrokken.
Waarschijnlijk springt die man helemaal een gat in de lucht als het gaat regenen hier.

6 comments:

Anonymous said...

Tja als alles droog is, dan is regenweer ook even beter. Je moet zomaar denken dan is dat even een adempauze, om je voor te bereiden op het warme weer.

Annemiek said...

Gek figuur! Wat zou daar bovenin omgaan.
Die boomkikkers geven gewoon wat extra smaak aan het water :)
Je mag wel wat regen van hier hebben!

Anonymous said...

Zo liggen smachten naar wat afkoeling 'lol' ,je zou warempel compasse krijgen als je die beide dieren daar ziet liggen,dobberen .
Hier krijgt ge nog gene hond door het weer , ppfff echt herfstweertje met wind en regen .
Als het kon , zou ik het zeker eens jou richting opsturen .Ik zie dat je gras ook gerust een degelijke portie water kan gebruiken .

Groetjes Nancy

Anonymous said...

tis dan toch definitief toch niet Sinterklaas die helemaal niet in Spanje is maar in Texas ( voor de lezers ik heb de man gezien) vreemde vogels daaro...
hier regent het gewoon weer de hele dag of liever gezegd nog steeds; hebben we mooi een paar weekjes van overgeslagen;-)))xt

Anonymous said...

Tja die temperaturen kunnen wij alleen van dromen. Hier wordt het morgen weer lekker koud en water hebben wij meer dan ons lief is.Lees:ik verzuip in mijn eigen huis als 2 pompen ons niet 24-7 van het water af helpen dat IN mijn huis omhoog komt.

Die boom kikkers hebben het goed bekenen en die kerel ook. Dat is lekker handig om bij jou de hondjes te komen wassen. hahah wat een verhaal zeg...

Misschien trekken Hollanders die een motel/camping beginnen in Amerika dat wel aan.

gr petra

Anonymous said...

Hoi Bianca

Tis toch wel droog als ik a.s. dinsdag bij jullie ben hoop ik ?? Regen heb ik hier in het kikkerlandje al genoeg gehad.....;-)
I.i.g. tot dinsdagavond.