Thursday, March 19, 2009

Koen de racoon...




Al sinds we hier wonen wil ik wasberen op de porch, 1 of een hele familie, het maakt me niet uit want ik vind ze zo leuk. Iedereen hier heeft een hekel aan wasberen maar ze mogen wel eten op de porch want ze zijn toch ook wel erg leuk. Ondanks talloze schoteltjes kattenvoer, hondenvoer etc geen wasbeer te bekennen hier. Tot vanmiddag ...........


Jason ging als een razende tekeer in de achtertuin gevolgd door Freek en Teun en daar zit onder het tafeltje waar de kippendrinkbak op staat een jonge wasbeer. Hij maakte alleen een hoge rug en dat was het, geen aanstalten om aan te vallen, dus snel honden naar binnen gedaan om het diertje even goed te bekijken. Ergens in mijn achterhoofd roept mijn verstand "niet doen = RABIES, die beesten in daglicht is geen goed teken !" Maar het beestje zag er zo miserabel en oververmoeid uit en maakte geen aanstalten om weg te lopen, sterker nog: zijn oogjes begonnen dicht te vallen en hij lag op zijn rug onder het tafeltje met de rieten uitsteekseltje te spelen. Op zijn pootje en zijn rug zitten wat schaafplekjes dus misschien is hij licht geraakt door een auto, geen idee. Of heeft iemand een tamme racoon gedumpt hier ergens.

Kattenvoer had Koen (zo hebben we hem maar genoemd) geen trek in, hondenbrokjes wel en Pedigree uit blik was het helemaal, hij heeft gegeten of hij compleet was uitgehongerd.

Nog een bakje water erbij waar hij nog even in gespeeld heeft en toen ging hij echt een tukkie doen. Ik heb nog een tijdje bij hem gezeten tot hij wakker werd en toen ik voorzichtig mijn hand uitstak (DOM ! ik weet het) snuffelde hij eraan, pakte met 1 pootje mijn vinger vast (ze hebben echt een soort handjes) en begon met mijn ring te spelen. Aaien mag niet, dat vind ie maar eng.

Dus of hij echt rabies heeft weet ik niet, het schijnt dat ze dan juist geen eetlust meer hebben en van het eten, drinken en slapen is hij behoorlijk opgeknapt en nu waggelt hij rond in de achtertuin, als ik naar buiten loopt maakt hij weer een hoge rug net als een kat en als hij mijn stem hoort gaat ie gewoon zitten. Of Koen er morgen nog is weten we niet, met een beetje pech gaat het zo goed met hem dat er morgen een paar dode kippen in de achtertuin liggen ;-)


7 comments:

Anonymous said...

er was eens een jongetje Hansje geheten die bij binnenkomst van de dierentuin in Arnhem zijn vingertje in het eerstebeste hok stak met schattige kleine aapjes er in ( die hebben ook kleine handjes)..het aapje pakte het vingertje van Hansje en zette haar tandjes erin en liet niet meer los.......het bezoek aan de dierentuin liep heel anders af dan bedoeld...dus wees gewaarschuwd!
xT

Anonymous said...

Oei jij hebt lef hoor. Ik had mijn handen wel thuis gehouden.. pas op, want niet elk beest reageerd hetzelfde op ziektes.

Ik kan mij nog een slome logge Ground hog herinneren die spontaan achter me aan kwam.

Ik moet toegeven dat ze inderdaad wel leuk zijn om te zien, al zie je ze hier ook niet veel. Behalve dood langs de weg dan. Dan zie je pas dat er genoeg zitten.

gr petra

Annemiek said...

Jij hebt lef om je hand ernaar uit te steken! Gelukkig heb je een lieve getroffen. Ze zien er wel schattig uit he.

Anonymous said...

Ze zien er wel schattig uit .
Van een groundhog heb ik al gehoord dat je die vrij tam kan krijgen maar racoons weet ik niets behalve dan dat ze daar graag op jagen.
Benieuwd of het een schatje blijft .Er zijn altijd specialekes he.

Groetjes Nancy

Anonymous said...

Doe toch maar voor zichtig met z'n beestje, je weet maar nooit.

Petra said...

Oei, jij durft! Ik zou toch oppassen, hoor, het blijft een wild dier, hoe schattig hij er ook uitziet. Ik ben eens heel hard gebeten door een eekhoorntje, dat daarvoor schattig nootjes uit mijn hand at.

Bibi said...

Hij ziet er wel schattig uit. Misschien kun je een leren handschoen of zoiets gebruiken als je hem wil voeren maar ik zou er maar even op googlen om uit te vinden wat je het beste wel of niet kan doen. Ik heb net even gegoogled en vrijwel iedereen zegt hetzelfde, dat racoons vrijwel altijd rabies bij zich dragen.