Wednesday, March 11, 2009

REGEN !




Gisterenavond hebben we de airco nog aangezet in huis om het te koelen tot 28 graden C. want het was klam heet buiten. Jason en Teun hebben gisterenmiddag zelfs in hun "zwembadje" gelegen wat we klaargezet hadden voor ze. Freek moet er niets van hebben, die had als puppy al een hekel aan regen of liever: alle vormen van nattigheid.

Vannacht is er een vers koufront aangekomen en werden we wakker van de stortregen die op ons dak kletterde, HEERLIJK ! eindelijk regen.
Vanmorgen heeft het ook nog even gestortregend, op de foto van het weiland is de grijze streep het regenwater wat zijn weg zoekt naar het droogstaande pondje, het leek wel een creekje.
Dat het nu ook koud is nemen we graag voor lief, we zetten gewoon de kachel aan ;-) morgen overdag 5 graden C en weer 100% kans op regen en vrijdag ook nog koud met regenkans. En daarna.....tja wordt het gewoon weer warm.

Na het avondeten had ik een bak met etensresten voor de kippen buitengezet (zijn ze dol op) maar er was nog wat over want de familie kip ging naar bed (ze zijn erg stipt daarin). Omdat het nu ook nog regent had ik het dus op de tuintafel gezet onder het afdak, dan vinden ze het morgenochtend wel weer. Maar.....zie ik net een dikke vette opossum met grote smaak een halve loempia naar binnen werken. Toen ik de deur opendeed kon ik hem zelfs horen smakken. Helaas waggelde hij weg het donker in toen ik met mijn fototoestel naar buiten ging.
Hopelijk komt hij nog terug om de rest op te eten want hij heeft er een zooitje van gemaakt.

5 comments:

Annemiek said...

Die possum toch! Misschien eet hij altijd de restjes op van de kippen. Ik moet hier ook eens een foto proberen te maken van de chipmunk die rustig haar wangen vol zit te proppen met kippenvoer.
Wat een regen! Dat heeft het land echt nodig. Ik ben benieuwd of alles ook meteen in bloei zal staan.

Anonymous said...

zo dat ziet er goed uit, weg stof en goed voor de plantjes;-)xt

Anonymous said...

In ieder geval naar regen komt zonnen schijn, is te hopen. Want van de regen daar word je ook niet vrolijk en blij van. Is wel goed voor de natuur.Even door een zeure appel heen bijten.

Anonymous said...

Wel die 70% kans op regen was dan toch een goede berekening .
Zal wel welgekomen zijn nu voorjaar voor de deur staat en een extra boost zal geven aan de planten/bloemen.
Als die possum heel veel honger heeft gehad ,is de kans misschien groot dat hij het allemaal verorberd maar ik vrees er een beetje voor .Ik heb ook al gezien wat ze kunnen aanrichten.

Groetjes Nancy

Petra said...

Wij ook koude regen, maar ben er niet zo blij mee ;). Die possums zijn zulke veelvraten! En heel lelijke dieren.