Saturday, March 28, 2009

PPA-ers, Polara, Paprika, Pitbull




Vandaag eens weinig gedaan op de compuut voor de verandering, het is de afgelopen dagen zo ontzettend druk geweest met onderdelen aanvragen en uitzoeken dat werkdagen van 15 uur vrij normaal zijn geworden naast de camping. We hebben het bord van "Passport America welcome"van het hek gehaald vandaag en maandag gaan we eindelijk opzeggen bij die club, was er nog steeds niet van gekomen. Maar na de laatste hoogbejaarde en supereigenwijze PPA- er die we gisteren hadden.....

Dinsdag belde er een PPA-er of hij hier vrijdag kon komen met zijn trailer, ik: nee want het heeft geregend en we hebben zandgrond dus ga maar ergens anders heen, bovendien stoppen we met PPA. Gisterenochtend was Hans naar Dallas om een auto te bekijken en ik was telefonisch auto-onderdelen aan het bestellen, terwijl mijn mobiel ook ging, er via Skype iemand belde, en zie ik een grote trailer hier binnenrijden, uiteraard niet gebeld van te voren of er plaats was maar gewoon naar binnen rijden. Dat was dus die PPA die gebeld had en toch met alle geweld hier 2 nachten wilden blijven "want we stonden in het boek". Nou vooruit dan maar, 15 minuten later zat hij niet verzakt maar dacht dat hij verzakt zat. Hij wilde niet voor of achteruit met de auto want "i don't want to burn my clutch", ondertussen stond zijn vrouw ernaast met de armen over elkaar (je zult je man eens moeten helpen) met een gezicht zo zuur dat valt niet eens te beschrijven. Gelukkig kon buurman Ed weer uitkomst bieden en heeft ze eruit getrokken met zijn tractor, volgens Ed (die zelf een trailer heeft en wel kan rijden wat je dus van veel PPA-ers niet kunt zeggen) zat die man dus helemaal niet verzakt maar durfde hij niet meer. Dat soort mensen zijn toch een gevaar op de weg ?

Vanmorgen ging Jason buiten ontzettend tekeer, hij was in de rondte aan het springen en blaffen dus ging ik maar even kijken wat er aan de hand was daar. Hij lijkt meer op een pitbull dan een lab op zulke momenten. Nu heeft hij als puppy een keer verloren van een pocket gopher (een kruising tussen een hamster en een mol en ze hebben erg grote tanden). Blijkbaar nam Jason nu dus wraak want het arme gophertje was dusdanig toegetakeld dat ik hem met een dikke plank maar uit zijn lijden heb verlost. De slachtoffers van Leather Face zagen er beter uit dan deze gopher. Toen ik een half uur later het lijkje wilde begraven was er in het gat in het zand alleen nog een pootafdruk van een vogel te zien dus blijkbaar heeft een gier er een lekker hapje aan gehad.

Vanmorgen begonnen met het aanleggen van de moestuin in potten (hopelijk dan de plantjes het dan beter als ze in potgrond staan ipv in zand). Paprika, tomaten, courgette, komkommer, aubergine, aardbeien en nog wat waar ik het naamkaartje van kwijtgeraakt ben.
Nou als dat geen goedkoop winkelen wordt straks in eigen tuin weet ik het ook niet meer ;-)

We zijn begonnen de Polara wat op te knappen, vrijwel unamien waren de reacties van onze klanten en tevens moparmannen (en die hebben er meer verstand van dan ik): niets aan doen ! niet verven ! zo laten als 'ie is ! dus heb ik me maar even beperkt tot het chroom poetsen en de ruiten schoonmaken, het is toch ook geen weer om te verven want het (zand) stormde vandaag en het was KOUD. Het verweerde roze met grijze van de auto doet het goed met het glanzende chroom in ieder geval.

6 comments:

sisely said...

Vers van de pers uit eigen moestuin de groente, en in deze tijd met de crisis is dat mooi mee genomen. En ook nog eens gezond ook.

Annemiek said...

Eigenwijze mensen heb je toch :)
Die auto; rood Grease Lightning zou ik zeggen, maar wie ben ik :)

Annemiek said...

Eigenwijze mensen heb je toch :)
Die auto; rood Grease Lightning zou ik zeggen, maar wie ben ik :)

Annemiek said...

Wat ik nog vergeten wat; je vroeg laatst of hier geen gieren zitten. We hebben hier de turkey vultures, maar alleen in de zomer. In de winter eten de kraaien de roadkill, maar bij het eekhoorntje kunnen ze denk ik niet goed bij omdat het aan dunne takken hangt (nog steeds).

Petra said...

Wat een eigenwijze mensen, die PPA-ers! Kan me voorstellen, dat je daar genoeg van hebt. Gieren zijn hier ook heel veel, we hadden er laatst een in de tuin, dan zie je pas hoe groot ze zijn. Lelijke beesten vind ik het, maar wel nuttig.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Zijn leuke lui die ppa'ers. Gieren zie ik hier inderdaad nooit. Maar er ligt eten genoeg langs de weg.
Hier in Oneonta vrliegt wel een Eagle. Dat is een geweldig beest om te zien.

Gr petra

Uhh ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe KOUD het dan wel was....