Tuesday, March 24, 2009

En weer een project..



Toen we hier net woonden maakten we kennis met een achterbuurman (2 mijl hier vandaan) die in zijn "tuin" alle auto's nog had staan waarmee hij ooit gereden had vanaf dat hij zijn rijbewijs had, en wellicht ook van daarvoor zoals hier wel gebruikelijk is.....

Toen viel mijn oog (en dat van Hans ook natuurlijk) op een auto met een paar uitzonderlijke vleugels, hij was toen nog vaal roze en het chroom zag er ook nog alleszins redelijk uit. Buurman wilde hem wel verkopen maar toen hij eenmaal begon te vertellen waar hij geweest was met die auto en met wie en hij steeds verder verloren raakte in zijn herinneringen werd de auto steeds minder te koop en het eindigde ermee dat hij er zoveel herinneringen aan had dat hij hem maar liever hield. Tot een paar weken geleden.......wij hebben hier een oude Chevy schoolbus staan die heb ik al eens helemaal heb geverfd, die verf bladderd er nu af op het dak en als ik ergens een hekel aan heb is het schuren, primen en opnieuw verven. Dus buurman kwam langs hier en wil de schoolbus hebben als project, dat is prima maar wij willen nog steeds Die Auto...... nou dat was OK ! (hoera ! we konden ruilen)dus vanmiddag is de auto hier gebracht compleet met heel wat levende have in de vorm van spinnen en in de enorme hoeveelheid chromen auto-onderdelen die erin liggen zal ook nog wel het een en ander huizen aan beestjes brrrrrr

De auto is een 1960 Dodge Polara, en wij vinden hem GEWELDIG ! het vaalroze is inmiddels bijna helemaal verdwenen, er zit geen motorblok meer in maar het is voor ons toch alleen ter decoratie. Het struikgewas wat er nu nog her in der in vastgegroeid zit moeten we nog weghalen en met de hogedrukspuit, schuurmachine, een gallon op kleur gemengde antiroest verf en chrome polish moet ie er weer erg mooi uit zien. Helaas zijn de reacties van (buur)mannen op mijn "ik verf hem weer roze zoals ie was" niet bepaald enthousiast, om niet te zeggen ze gruwen al bij het idee, dus ik kijk nog even of er nog een ander leuk ouderwets kleurtje te mengen is en anders wordt ie gewoon......ROZE ;-)


Maar eerst moet het weer even opdrogen buiten want we hebben vandaag bij een temperatuur van dik over de 20 graden heerlijk veel lauwe regen gehad, morgen en overmorgen ook nog kans op regen dus het wordt heel snel groen buiten weer. Heerlijk !





7 comments:

Anonymous said...

Na regen komt zonnen schijn, zegt men dus maar hopen op wat beter weer. Ik zal vanuit NL duimen voor je.

Anonymous said...

toch gelukt..ik vond hem ook al mooi toen hij bij de buurman stond, overwoekerd door onkruid...hebben we fotos van ( ter nagedachtenis?) die spinnen heb ik gelukkig niet gezien;-0
enjoy the rain ( doen wij ook al maanden in NL:-( xT

Annemiek said...

Dat is een bak zeg, a la Grease. Leuk, weer een project.

Kristel Holsbeek said...

Hihi mooie auto!!! Ik ben echt benieuwd welke kleur hij gaat krijgen, houd ons op de hoogte hé;-)))

Petra said...

Leuk, weer zo'n project en roze moet ie worden, hoor, dat hoort erbij! Nu hebben wij de regen hier hard nodig, het is tot nu toe het droogste jaar ooit.

Anonymous said...

Gave auto... Maar ik vind die bus ook gaaf... Maar je hebt wel weer wat te doen. Tja roze moet ie wel worden.

gr petra

MissFluffy said...

Je hebt een mooie deal gesloten.Heeft toch echt zijn charmes wel !
Ben benieuwd naar het vervolg ervan .

Groetjes Nancy