Thursday, July 24, 2008

Druppels

Dolly is bijna ongemerkt voorbijgetrokken aan ons, het heeft iets harder gewaaid en dat was het wel zo'n beetje. Vanmorgen zagen we lekkere dikke regenwolke aankomen en voorbijtrekken, toen ik even later naar Buffalo ging had het ongeveer 100 meter van ons huis wel geregend er stonden zelfs plassen op de weg ! Dus vanavond maar weer eens zoals bijna elke avond de tuinen gesproeid, met de huidige waterdruk is dat ruim 1 uur werk en dat voorkomt dat het doodgaat in ieder geval. Groeien doem de plantjes er niet meer van en de bomen beginnen hier nu echt al herfstblaadjes te krijgen van de droogte.
Ik zal proberen een paar regenwolken hierheen te slepen op de terugweg uit Nederland vandaan, ik ga 9 augustus even een paar dagen op familiebezoek en tevens mijn i-94 "verversen" want die loopt af op 9 december a.s., en visum wat nog 3 jaar geldig is of niet, je moet het land uit om aan een nieuwe i94 te komen of een dikke $ 300,-- betalen voor een nieuwe (per persoon). "Leuke" regels zijn dat voor E-2 visumhouders die elke dollar beter kunnen besteden aan de opbouw van een bedrijf waarvan ze toch na 5 jaar moeten kunnen laten zien dat het bedrijf groeiende is en goed winst maakt omdat je anders geen visumverlenging krijgt en dus geen recht meer hebt om hier in de US te blijven. Wie dat ooit bedacht heeft ??? die had in ieder geen druppel ondernemersbloed in zijn/haar aderen.

Onze Mexicaanse "vriend" wiens echtgenote ook de sleutel had zoekgemaakt heeft nog een "erfenisje" achtergelaten zag ik toen ik van de week de trailer ging schoonmaken: het spiksplinternieuwe dakraam in de trailer is naar zijn grootje, hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ? tegenaan trappen ? op het dak gaan lopen/zitten ? Geen wonder dat hij zelf niet meer terugkwam hier maar direct naar de volgende klus ging en zelfs 2 dagen huur "liet zitten"
Als het nu wel gaat regenen hebben we daar dus een groot lek rond het raam wat niet eenvoudig dicht te kitten is. Het raam gaat niet meer open of dicht dus moet je met een laddertje het dak op. Toen ik dat zag was het voor mij de spreekwoordelijke druppel, iedere worker die hier nieuw komt en langer wil blijven dan 2 weken "mag"
$ 150,-- borg betalen + we nemen hun creditcardgegevens op + ze moeten een contract tekenen dat ze elke schade aan de trailer zullen vergoeden. Willen ze het niet dan gaan ze maar lekker ergens anders overnachten. Grrrr Met een beetje geluk staat zijn satelietontvanger hier nog, dan kan ie op komen halen als hij eerst $ 150,-- cash betaald.

5 comments:

Anonymous said...

Bij mij ook hoor. Lnage termijn borg en geen enkelen boeking zonder credit card. De laatste tijd gaat het wat vernieling goed hier moet ik zeggen.

Je mag van ons ook wel wat regen hebben hoor. Hier staat ze;fs weer water in de creek. Gisteren overal ook in onze county flood warnings en diverse wegen zijn afgesloten wegens onder lopen. Onbegrijplijk he die verschillen.

gr petra

Petra said...

Ha, jullie ook het I94 verhaal....
Hier van het zelfde. Wat ook weer nieuw was dat mijn nieuwe rijbewijs (ivm de aantekening van het motor gedeelte) nu ook nog maar geldig is tot die I94 datum. Dus bij niet verlegen I94 ook geen geldig rijbewijs meer. En wat dus ook inhoudt dat ik nog een keer naar de DMV mag. Ook een leuk hobby niet waar? Zijn de nieuwe regels volgens de DMV peopletjes.

Natuurlijk wel veel plezier in NL gewenst !

Anonymous said...

Zo je bent niet weg gewaaid, (o ik zat met mond vol tanden) vanuit NL naar jullie te denken toen Dolly aan het razen was.Gelukkig dat het naar wat waaien en druppels is gebleven. Alvast een goede reis gewenst.

Petra said...

Wat een balen van dat dakraam! Groot gelijk om eisen te stellen van borg e.d. Hier is het een paar dagen super lekker weer na de grote storm van woensdagavond.

Anonymous said...

Zeker niet leuk om vast te tellen dat er vernielingen gedaan zijn tijdens een verhuur .Een borg vragen lijkt me inderdaad een goei idee.Misschien zijn ze dan zeer attent voor je eigendom .


Hier teveel water ,daar te weinig ...als we eens konden ruilen voor een tijdje .

Groetjes Nancy