Monday, May 03, 2010

wildlife deel uhhhh ??


Jason is WAAKS, hij heeft een zware erg harde blaf en vooral om 3 uur 's nachts schrik je je een ongeluk als dat "alarm" afgaat in huis want hij slaapt steevast op de bank in de huiskamer (hij kan ook verschrikkelijk snurken die hond) en dat is erg dichtbij onze slaapkamer.
Meestal roepen we hem tot de orde want om voor elk nachtdier dat onze tuin oversteekt te gaan kijken wat er aan de hand is zouden we een nachttaak aan hebben. We draaiden ons dus om en sliepen verder tot een uur of 6, toen het "alarm" voor de 2e keer afging. Hij ging ontzettend te keer dus wij uit bed, het was tenslotte al licht buiten. En wat zit er achter de kippen aan....... een VOS, en ook nog in de Round Penn dus bijna onze achtertuin. Vos keek nogal op van de herrie die uit het huis kwam en ging er maar eens op zijn gemak bij zitten om te kijken waar dat geluid vandaan kwam en vos zat tussen de paarden en de ezels ! Die doorgingen met hooi (vr)eten..... Maar dat uitgerekend die ezels ook daar niets aan doen ! die zouden het weiland moeten bewaken tegen indringers maar helemaal niets dus, de luie opvreters.
Toen vos ons zag lopen in huis rende hij met volle vaart het bos in, nu snap ik dus ook waarom die kippen nog eens in paniek zijn daar maar ja, ze hebben niet het kippeverstand om daar niet meer te komen dus morgenochtend zal vos er wel weer zijn denken wij, nog 8 a 10 verse "kipsnacks" te gaan ;-)
En zojuist waren de herten er ook weer, helaas was ik net te laat om het fototoestel te pakken om nog een goede foto ervan te kunnen maken. Het blijft mooi om ze te zien, elke keer weer en ze liepen erg dichtbij nu voordat ze ook weer het bos in verdwenen, afgelopen winter was het een vaste groep van 8, er zijn er nu nog 7
Denk dat ik maar een poosje niet in het bos ga wandelen ;-)

7 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Toch maar goed zo'n alarm...Ik heb ook een gevoel dat je die vos nog wel terug zal zien. zijn hardnekkig als het om kippeboutjes gaat.

Gr petra

Petra said...

Ik blijf het ook zo bijzonder vinden, dat wild overal. Als ze je kippen te pakken krijgen is het natuurlijk wel minder. Ik vraag me nu af, wat voor vogel de vos, die ik vandaag zag, in zijn bek had. Zag er niet als een kip uit.

Kristel Holsbeek said...

jij hebt ook wel een hele dierentuin hé;-) echt wel geweldig...

Bibi said...

hihi ja het is drukte van belang in de natuur. Ik heb hier nog geen vos gezien maar weet dat ze er zijn.
Je hebt in elk geval een goede waakhond, al is ie dan overijverig;-)

Sisely said...

Wilde dieren zijn mooi, maar je moet niet al te dicht bij komen, je weet maar nooit...ze kunnen het bloed onder je nagels halen.Mooie foto, dat wel.

Monique said...

Ha, Jason, lekkere druktemaker. Maar wel fijn dat hij zo waaks is, scheelt je een hoop ellende denk ik.

Ha, Thelma en Louise bewegen volgens mij nooit echt veel, of wel?

MissFluffy said...

Minder leuk als je die vos zo dichtbij hebt waargenomen .Al moet ik wel zeggen dat die practige kleuren heeft , niet eens zo lang geleden rende hier eentje net voor onze wagen de weg over .Naar mijn gevoel kwam die ook kleiner over dan ik had gedacht .
Ik zou nogal genieten van al dat wildleven in de tuin ,ik kan er uren naar kijken .

Groetjes Nancy