Wednesday, May 12, 2010

De poezenpil






Eergisteren kwam Poes onder het huis vandaan met haar ukkies, het zijn er 6: 4 cypers, 1 zwart (die moet van Blacky zijn ;-) en 1 wit met grijze oren en een grijze staart (dat kan toch niet van onze Fuzzie zijn zeker ??)
Nu hebben we dus 2 halfwilde katers (de nachtkatten) buiten + 1 lapjes waarvan ik niet weet of het een poes of kater is en dan moederpoes met haar 6 kittens. Gelukkig is poes inmiddels een echte porchkat geworden, ze is zo tam als Bonnie de huiskat en kunnen we heel voorzichtig de kleintjes af en toe aanraken al. Ze eten poezenvoer en de vieze oogjes worden ook snel beter nu ze regelmatig in de buitenlucht komen.

Dus ben ik gisteren naar de dierenarts geweest om te vragen naar de poezenpil, de vriendelijke mevrouw achter de balie keek mij wat vreemd aan: "er bestaat niet zoiets als de poezenpil, ook niet voor honden", ik moest poes maar zien te vangen en dan brengen voor sterilisatie en als de kleintjes groot genoeg waren die ook.
Ik wist vrij zeker dat de PP bestond maar of dat nog zo is/was ? De moderne wereld gaat wat aan mij voorbij hier. Maar waar zouden we zijn zonder internet ? er bestaat dus wel degelijk een poezenpil (waar ook wat nadelen aanzitten maar de voordelen zijn groter) alleen die is hier niet via internet verkrijgbaar en dus ook niet bij de dierenarts. Maar.......gelukkig heb ik een goede vriendin in Nederland, en die heeft weer een goede vriendin in Belgie en zo gaan wij dus aan de poezenpil komen, elke week 1 pil voor de poes, gelukkig schrokt ze alles naar binnen dus een pil in een stukje worst kan geen problemen geven hoop ik. En over 4 maanden mogen de kleine poezen ook aan de pil, en dan maar hopen dat er niet een keer eentje buikgriep krijgt oid ;-)
Ik heb meteen maar 60 pillen besteld, kunnen we even vooruit, de poezen dan...

Verder is het hier HOT en droog, de komende dagen wordt gelukkig weer wat regen voorspeld maar het lijkt wel of de zomer al een week begonnen is. De airco koelt het huis in de middag tot 29 graden Celsius anders is het verschil met buiten te groot en het is pas mei !

9 comments:

Petra said...

Wel schattig, die kittens, maar ik kan me voorstellen, dat je er paal en perk aan wilt stellen. Goed idee, zo'n pil. Hier in Virginia kun je je dier heel goedkoop laten steriliseren via Spay Inc. Ik weet niet of zoiets ook in Texas bestaat.

Annemiek said...

Ik heb nog nooit van de poezenpil gehoord. Dat zijn er heel wat daar!

www.vandijkjes.punt.nl said...

toch wel apart dat die poezen pil niet via de dierenarst verkrijgbaar is. Je moet wel goed in je buitenlandse vrienden zitten om die te krijgen zeg. Hier zijn speciale programma's voor mensen die hun kat willen laten helpen.
Maar ja voor je het weet heb je er 6 of nog meer...

Met stijgende verbazing lees ik huis koelen. Hier vroor het vannacht en nu ook en het sneeuwde vanmorgen een verdwaalde vlok. Hoe bedoel je de zomer vroeg begonnen. Hier wil de winter maar niet opzouten. We hebben al wel mooie warme dagen gehad maar op dit moment. Bahh

gr petra

MissFluffy said...

Zelf heb ik die poezenpil nooit hoeven aan te kopen ...heb katers 'lol' .Maar weet dat dit hier inderdaad te koop is .Je mag me altijd vragen als je zonder komt te zitten hoor .
Mooie kittens ,je smelt meteen als je die ziet .

Groetjes,

sisely said...

Kleine diertjes zijn leuk... maar het moet niet te veel worden, suc6 er mee.Pff dat is hot, hier in NL blijft het maar koel.

Natasja Valentijn said...

Wat schattig, die kleintjes! Ze hebben het maar goed bij jou...lekkere worstjes enzo. Succes met de poezenpil en veel plezier met de kleintjes!

Kristel Holsbeek said...

wow 6 kittens....niet min. Idd bij ons is de poezenpil verkrijgbaar...hihi wat een omweg om die te krijgen;-)

Erik said...

99,9 % van de lapjeskatten zijn poezen, dus het is bijna zeker dat jullie lapjeskat een mevrouw is :-)

Astrid said...

Gek he dat ze de poezenpil niet kennen, of willen erkennen.

Hier in Canada dus ook niet, we hebben nu de mannen gefixed..hopen dat we het zo onder controle houden.