Wednesday, May 05, 2010

Holland Ranch(ero)




Ik schaam mij eigenlijk wel een beetje, niet eerder in mijn leven heb ik zo vaak van auto gewisseld als sinds we hier wonen maar er zijn er ook zoveel mooi en redelijk goedkoop. Mijn (nog steeds geliefde) El Camino gaat naar Nederland (!) want buurman die de carborateur zou maken is niet meer langs geweest en daar staat ie nu al die tijd al stil te staan. En dat vind ik zielig, kan er niets aan doen maar zo'n auto hoort te rijden, ik praat ook altijd tegen mijn auto's al is het niet altijd hardop (wie nog meer ?) of zal ik misschien wel een beetje van lotje zijn. Maar maakt niet uit, ikzelf heb er geen last van ;-)

Buurman is een superaardige man die een aantal jaren geleden een zware hartoperatie heeft gehad en met de huidige temperaturen hier van over de 30 graden Celsius (wat nog wel eens een paar maanden zo kan blijven) gaan wij die man niet zitten pushen dat hij de carborateur moet maken. In de overige hier in de omgeving aanwezige "monteurs" hebben wij geen grenzeloos vertrouwen meer. Met een beetje pech is de carb, gemaakt en doet iets anders het niet meer ;-) En een van onze ook zeer aardige klanten vroeg weer of mijn El Camino te koop was......een paar weken geleden was ik niet van plan hem te verkopen maar maar hij vroeg er nu weer naar. Hij kan zelf sleutelen en dat is wel erg handig natuurlijk met auto's die niet nieuw zijn. Dus El Camino gaat naar een ander huis en dat zal me nog aan het hart gaan als ik de deur van de container dicht doe over een tijdje want de nieuwe title van de Camino is nog niet binnen.

Dus dat werd zoeken op internet naar een andere El Camino maar .......... viel mijn oog per ongeluk op een 1978 Ford Ranchero, brandweerrood, eigenlijk ontzettend ordinair ROOD maar wat een AUTO is het: het is een GT uitvoering met een 351 blok en het kan heel erg hard in korte tijd zeggen ze, 18 ft lang dus echt GROOT maar supergaaf ! De eigenaar had erg dringend geld nodig en heeft hem gisterenavond nog gebracht, er zit best wat werk aan maar dat vind ik niet erg zolang het roest etc is (geen gatenkaas natuurlijk) Dus vandaag wet/dry schuurpapier gehaald, een grinder, nieuwe schuurmachine voor hoekjes, plamuur en nog meer.
Hans heeft het nu druk met bestellingen plaatsen want ik heb het even erg druk met De Ranchero, vandaag heb ik met Red het truckbed van zware roestpukkels ontdaan, in de paar gaten en gaatjes die erin vielen met de grinder zit nu dik antiroestverf en bondo, nog 4 x de bedlinerverf aanbrengen en het bed is helemaal zwart geplastificieerd als het ware (tjonge wat stinkt die tolueenverf maar het dekt erg goed) je ziet de auto opknappen ervan. De foto's komen van de advertentie en zijn al van even geleden toen het spuitwerk nog vers was, het ziet er nu wat minder mooi uit maar dat komt goed. Ik heb nog een setje grote zilveren glittervlammen stickers liggen dus misschien doe ik die er ook nog wel op morgen.
Vanavond nog even het interieur gereinigd want dat stonk niet zo'n klein beetje naar iemand die niet lekker geweest was brrrr maar ruikt nu citroentjesfris.
Was het maar vast weer morgenochtend !

4 comments:

MissFluffy said...

Leuk ,ik zou zo direct met je willen meerijden 'lol' !

Groetjes Nancy

Sisely said...

Zien er mooi uit.Geniet er maar van.Sterkte met het afscheid nemen...dat zal even slikken zijn.

Natasja Valentijn said...

Je krijgt er wel weer een mooie auto voor in de plaats! Wat een mooie auto zeg!

Monique said...

Wat een gave bak Bianca!! Helemaal super, zie je al toeren daar.