Friday, May 07, 2010

Rupsen





Dat we hier een grote verscheidenheid aan insecten hebben wisten we al maar dit jaar spant absoluut de kroon voor wat betreft de rupsen, ongelooflijk hoeveel vreemde rupsen hier zitten. Gisteren zagen we er een met een knalroze kop, geel met witte borstels en daarbovenop nog een keer 4 vreemde toefjes wit haar maar daar heb ik helaas geen foto van.
We hebben kleine rupsen maar vooral GROTE, de zwart met bruine borstels zijn toch al snel zo'n 6 cm lang en 2 cm doorsnede (= een schatting, ik heb ze heel gehouden ;-) We hebben kale rupsen en rupsen met haren/ borstels. Of ze bijten of giftige haren hebben wil ik niet weten, ze vreten ook erg veel, een beetje boom kan van de ene op de andere dag geheel kaalgevreten zijn, we hebben er een aantal van in de tuin staan, geen blaadje meer aan bijna. Nou ja, het zullen wel erg mooie vlinders worden.....hoop ik ;-)

4 comments:

MissFluffy said...

Of motten 'lol' .Ik veronderstel wel dat jullie prachtige vlinders te zien krijgen .Hier zijn ze zogoed als bijna allemaal verdwenen op de alledaagse vlinders na .

Groetjes, Nancy

Sisely said...

Wow...dat zijn mooie rupsen, en mooie foto's er van zeg.Ja als je goed om je heem kijkt 'dan zie je echt verschillende insecten en dieren' buiten.Adembenemend...

Petra said...

Die onderste vind ik erg mooi. Wel minder, dat ze de bomen eten!

Annemiek said...

Hopelijk komen er mooie vlinders uit! Hiet weer eens een rupsenplaag van de gypsy moth, je niet meer door het bos lopen of je zit vol met draden.