Saturday, December 05, 2009

Winter in Texas




Het was gisterenochtend prachtig om te zien buiten, alles was bevroren en glinsterde in het zonlicht. Het was 's nachts -6 Celcius geworden en dat is voor hier erg koud.
Er lag zelfs ijs op/in het pondje ! De planten die ik in de houten schuur binnen had gezet tegen de vorst hebben het toch te koud gehad (veel te koud), ze hebben snotbladeren nu dus dat gaat niet meer goedkomen geloof ik. Ik had me wel een beetje verheugd op sneeuw eigenlijk want het ziet er zo mooi uit maar om onderdelen uit te zoeken en af te vinken op een paklijst met ijskoude vingers en door de sneeuw van gebouw naar gebouw hier om iets te controleren, dan kijk ik toch liever de foto's van andere bloggers. Maar......in de opslag die we verbouwen doet niet alleen de airco het maar de heater ook, daar had ik echt niet op gerekend dat die het nog zou doen dus ...HOERA ! laat de " winter" maar komen.
Vandaag hebben we vieze koude miezer dus lekker de open haard weer eens aangemaakt (Fuzz vindt het geweldig)en een grote pan met erwtensoep staat op het fornuis mmmm
Lekker met een broodje hamburger straks ;-)

9 comments:

Annemiek said...

Dat het daar zo koud is! Die Fuzz is slim en weet haar plekjes wel te vinden. Gezellig zo'n open haard.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Voor jullie heel bijzonder om de openhard aan te hebben. Hier kruipt Rhomar dagelijks bijna in de houtkachel. Die hier uiteraard 24/7 brand.

geniet van de kou en hopleijk ook een beetje sneeuw..

gr petra

Petra said...

Toch wel bijzonder, zo'n koude in zuid Texas! De sneeuw hebben wij gekregen, zoals je hebt gezien. Onze Meike ligt altijd op haar rug vlak voor de open haard. Soms is het wel heerlijk om kat te zijn, hoor!

Anonymous said...

moooooi !!!!!!!!, goed om te zien dat er nog iets van seizoenen is in texas ipv heet -droog- heet ;-)
Hier 'lentend en herfstst' het maar door: 12 graden.. is ook raar als het een dag veel kouder is( dus normaal) voelt ook meteen brrrrrrrrrrrrrrr, ach het is iedere dag weer WEER:-Dxt

Sisely said...

Mm erwtensoep dat is echt een winterse korst om te eten, smakkelijk alvast. Is wintermoes aan het worden, dat heeft ook wel een sfeer van lekker warm bij de kachel zitten.Geniet er maar van.

MissFluffy said...

Geeft een mooie sfeer aan en zeker nu tegen kerst aan.
Wij werden ook getracteerd op een wit sneeuwtapijt toen we gisteren landen .En bij Hazel is er 7 cm gevallen .
Fuzz weet waar het goed is !
Groetjes Nancy

Bibi said...

Dat het bij jullie ook zo koud kan worden, daar stond ik helemaal niet bij stil. Gelukkig maar dat je een heater in de opslag hebt:-).
En ook nog een open haard, lekker hoor! Geniet van de erwtensoep:-)

Astrid said...

Zelfs vluchten naar jullie stekje helpt al niet merk ik.
Hier vannacht -36 Celcius...zo ineens en mijn hemel wat is dat koud.
Lekker he zo'n houtkachel/haard, ook hier zijn de katten er niet voor weg te slaan.

Natasja Valentijn said...

Nou, ik zie dat jullie ook sneeuw hebben gekregen. Dat wat eerder deze week bij John in Fort Worth was gevallen is jullie kant opgegaan. Wij hebben ook mogen genieten van onze eerste sneeuw hier in Great Falls. Ik heb er van genoten!