Friday, December 11, 2009

En zover zijn we nu




Eddy heeft aardig wat uren gemaakt de afgelopen dagen, dat is wel nodig ook en het is veel meer werk dan ik ooit had gedacht, de muren zijn eerst voorzien van " felt" een soort dikke viltlaag waarover heen " Hardy Plank" (lusten termieten niet, is vuurbestendig, rot niet enz)is getimmerd. kortom: superspul dat Hardy Plank ! ik zou willen dat ons hele huis ervan gemaakt was ;-)Ziet er ook nog eens veel mooier uit dan de lelijke vinyl siding die er nu aanzit.
Maar goed dus dat Eddie zo snel gaat: vandaag kwamen er nog weer een aantal grote pakketten binnen en kon de deur van het gebouw niet meer dicht. Na wat in de hoogte stapelen voorzover dat kon en het feit dat ik er nu even niet meer kan lopen is het toch nog netaan gelukt om de deur dicht te krijgen. Dat is nog niet eerder voorgekomen, morgen gaat Eddie het dak aan de voorkant dichtmaken en de deuren erin hangen, dan kan ik zondag alles wat maandag meegaat vast in de aanbouw klaarzetten voor transport. Al was het vandaag eigenlijk te koud om te verven en moest ik nog pakketten doen, ik heb toch alvast een stukje in barnred geverfd, morgenochtend weer " dozen doen", daarna kan ik onder het afdak verven en de kieren dichtsmeren met kit en zondag wordt het zo'n 20 graden dus goed weer om te verven. We willen ouderwetse lantaarns aan de muren gaan hangen (kan Eddie ook gelukkig)en nog veel meer....er komt steeds wat bij ;-)

7 comments:

Kristel Holsbeek said...

Amai dat gaat goed vooruit...

Sisely said...

Werk blijven houden dat blijf je houden, lijkt nooit geen eind aan te komen.Lekker 20 graden, hier in NL is het aan de koude kant.Werkse en suc6 ermee.

DixieChick said...

Ik zit hier stiekem ook de vorderingen te volgen, en dacht dat ik maar eens wat moest laten horen. Ik vind het er geweldig uit zien, en ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
Ons huis heeft ook hardy plank als siding. Het is inderdaad veel mooier dan vinyl, en je kan het ook nog eens schilderen als je het beu bent. Ons vertelde de building inspector trouwens wel dat ook hardy plank nog gewoon termite protection nodig heeft...misschien zijn de Georgiaanse termieten wat koppiger dan de Texaanse?
Succes met de rest!

Annemiek said...

Dat gaat super!

Monique said...

Jee, dat gaat hard! Mooi hoor.

Petra said...

Ziet er al heel goed uit!

MissFluffy said...

Dat krijgt al mooi vorm !
Aardig werkje maar voor iemand die daar duidelijk meer vanaf kent ,is het iets van niets he.
Groetjes Nancy