Sunday, October 31, 2010

Happy Halloween !!


Niet dat we er hier veel van merken hoor, geen trick or treat aan de deur want wie gaat dat nou met de auto doen ? 8 mijl afleggen voor een handvol huizen ;-)
De versieringen in de buurt hier zijn dit jaar ook veel minder dan andere jaren en waar iemand wel een mooie versiering had gemaakt bij de oprit van balen hooi stond aan de andere kant een paard zich uit de naad te strekken om vooral maar bij die balen hooi te kunnen komen, wat goed lukte overigens ;-)

Gisteren waren we in Palestine waar ze het jaarlijkse Octoberfest hadden, het was druk bezocht en een beetje te vergelijken met een braderie in Nederland. Echter het ETEN, heus met hoofdletters, niet te geloven...... bergen geBBQ-de: worsten, enorme kalkoenpoten, uien, nog meer worsten. Corndogs (hot dog maar dan in een krokant maisdeegje op een stokje), chili's, kobab (soort van denk ik), fajitas enz enz en funnelcakes met allerlei soorten toppings erop. Om de 2 kraampjes stond een eetkraam die druk bezocht werd en bij de kerk was een heuse Mexicaanse dansgroep bezig alleen waren ze volgens mij al een beetje moe geworden want echt temperamentvol zag het er niet meer uit, maar ja, het was dan ook zeker wel een graadje of 28 en je zult dan op een Mexicaans muziekje in je folklorekleding om het half uur een dans op moeten voeren. Ik doe het ze niet na.
En er liepen verklede mensen rond.... alleen ben ik een beetje wereldvreemd geworden in die tijd hier op het platteland, ik zie niet zoveel "vreemde" mensen eigenlijk, behalve op internet. Dus enige vorm van verwondering viel mij ten deel toen ik ze daar ineens "life" zag lopen en bij elkaar staan in groepjes. Er liepen dus kinderen/pubers rond waarvan ik toch echt niet kon zien of wat ze aanhadden - en vooral aan haardracht + wat ze op of in hun gezicht gedaan hadden-nou voor Halloween was of dat ze er altijd zo bijliepen. Jawel, de wereld gaat door en ik wordt een daagje ouder geloof ik ha ha



7 comments:

Sisely.nl said...

Hier in NL doet men ook aan halloween, alleen gelukkig dat ze niet bij ons aan de deur zijn geweest(tenslotte doe ik op de avond toch geen deur open). Je weet maar nooit, indeze tijd.Met de dag word je ouder,z'n gevoel heb ik ook.

Mmm jammie jam, heb gewoon honger gekregen, lekker zeg 28 graden in NL is het brrr.

Elke said...

Hahaha, enkele dagen gelden zeiden wij hier ook spontaan "He, die loopt al verkleed rond!", tot we plots beseften dat dat hoogstwaarschijnlijk niet het geval was. LOL

Bibi said...

Hier komt ook geen hond, alleen neefje en nichtje want dat zijn praktisch buren. Leuk die braderie!

MissFluffy said...

Happy Halloween !
Ik heb wel wat gedecoreerd maar was wel de enigste hier in de straat .Hier wordt er eigenlijk niet aan meegedaan ,in de winkels zie je wel uiteraard de versiering maar daar blijft het ook bij .
In WV zijn het vooral de familieleden die binnenvallen ,ze wonen ook gewoon te afgelegen .

Groetjes Nancy

Petra said...

Hier komen ze met de auto uit andere buurten, maar dan hebben ze ook wat. LOL over dat eten en de "outfits".

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik heb hier in 4 jaar nog nooit 1 trick or treater aan de deur gehad. Ook hier zitten wij veel te ver achteraf.

Helaas was de optocht hier aan onze neus voorbij gegaan want eht vroor 5 graden en het sneeuwde vreselijk. Aleysha zou met de tweeling en mams en ons gaan maar dekids waren half bevroren na het snoep ophalen. En maar goed dat we neit gegaan zijn van de helft van de tweeling was al ziek vandaag

gr petra

Anonymous said...

Dit jaar zijn ze bij ons voor het eerst geweest. Best wel grappig, 7/8 van die zingende kids. Gelukkig hebben wij bergen snoep voor onze kleinkinders dus ze hadden hier enorme mazzel. Ik denk overigens dat wij de enige zijn in ons rijtje waar wat te halen viel. De rest zijn helaas oude saggies.
gr Wiebe