Sunday, October 03, 2010

BRRRR ;-)

Vandaag is voor het eerst sinds - ik geloof ergens begin mei- voor het eerst niet de airco aangegaan in huis ! en hij is niet eens stuk..... het is gewoon niet warmer geworden dan 28 graden in huis vandaag. 's morgens is het al een heel stuk frisser, het is af en toe zelfs maar 13 graden als ik om 7 uur naar buiten stap om de katten en paarden te voeren. Dat was wel even schrikken de eerste ochtend dat het zo koud was en je stapt dan vrolijk in je korte broek en hemd de deur uit ;-) We kunnen het ook 's nachts goed merken, blijkbaar komt er wat "wildlife" dichter bij huis en Jason heeft erg goede oren.... vannacht was het weer zover: BLAFFEN, echt met hoofdletters ! Wat ging die hond tekeer in huis weer, hem straffen heeft weinig zin, hij snapt er niets van dus we zetten hem dan maar weer midden in de nacht op de bank in de huiskamer(dat is zijn bed), hij zucht dan een keer dramatisch en net als je weer bijna in slaap valt gaat het 'alarm" opnieuw af. Wel prettig om zo'n goede waakhond te hebben maar hij slaapt daarna de hele dag zo'n beetje (de teckels ook ;-)en wij zitten eind vd middag te gapen achter de compuut.

En met dat koelere weer wordt het ook weer hoog tijd om wat dingen buiten aan te pakken want daar is weinig van terecht gekomen, zeg maar zo goed als niets eigenlijk.
We zijn nog op zoek naar iemand die goed een stevig hek kan zetten want de junkyard moet uitgebreid worden en dan kunnen we direct aan de andere kant van het hek er een paardenrijbak tegenaan maken, dan kan ik tenminste weer eens met Boy gaan rijden want ik bedacht me vandaag met schrik opeens dat hij al bijna 2 jaar "vakantie" heeft hier. En als ik hem zo af en toe in volle galop en ondertussen blij bokkend de merries achterna zie gaan op het weiland is het misschien wel verstandig de eerste rit maar door iemand anders te laten doen als het zover is ;-) Red heeft niet alleen verstand van auto's maar heeft ook paarden getraind voor de politie dus die heeft wat meer ervaring dan ik.

Het blauwe gebouw willen we dit jaar nog ombouwen tot een soort cabin voor gasten, dus alle auto onderdelen van ons die daarin liggen gaan naar de barn en dan gaan we het isoleren, keukentje erin maken enz. maar dat zal ook wel deels door een klusjesman gedaan moeten worden want we hebben er zelf niet echt veel tijd voor om het binnen een redelijke termijn af te gaan krijgen en we willen het volgend voorjaar toch zeker klaar hebben want dan komen er weer hollandse gasten. Leuk hoor !










7 comments:

Bibi said...

Hier wordt het zachtjes aan ook al een stuk kouder, moeten zelfs de verwarming aanzetten. En ja ik zou na 2 jaar ook niet even op Boy een ritje willen maken hahaha, laat dat inderdaad maar aan meer ervaren rijders over.

Sisely.nl said...

Suc6 met alles, en ja het weer blijft niet altijd maar warm..BRRR.In NL zitten we in de herfst(maar 3 oktober gisteren)zat ik buiten met 24 graden.Gewoon genieten, maar fijn is het wel warm weer.

MissFluffy said...

Langst de ene kant goed dat hij zo'n waker is maar ik kan me best voorstellen dat het minder leuk is als hij je steeds wakker blaft .
Het lijkt me ook niet gemakkelijk om zoiets af te leren .

Groetjes Nancy

www.vandijkjes.punt.nl said...

Onze Rhomar is zo doof die blaft nog niet al breken ze het huis om haar heen af. Bo wel uiteraard.

17 graden vind jij koud.We hebben heir de hout kachel aan want het zit hier tegen het vriespunt aan. Vandaag maar weer een dagje regen. daar hadden we nog niet genoeg van.

Je blijft bezig he..Gelukkig hebben wij nu Cal die om en rond het huis bij houdt.

groetjes en succes met de "kou" Petra

Kristel Holsbeek said...

Oh das toch lekker 17graden na al die hitte, toch?
Wow zoveel werken in het vooruitzicht veel succes!

Wout said...

Hier is precies hetzelfde aan de hand, het weer slaat om. Ze verwachten morgen heel slecht weer voor Ibiza en dat ligt hier hemelsbreed maar 60 kilometer vandaan.
Ik lees ook dat je teckels hebt en wij hebben ook 2 ruwhaar teckels, ik heb in mijn leven al heel wat honden gehad maar niet één was er zo leuk als onze Lotje en Fleurtje. Klinkt een beetje hysterisch maar het leuke aan die hondjes is dat het echte knuffelhondjes zijn maar wel 100% hond blijven, als je begrijpt wat ik bedoel. Groet, Wout

Natasja Valentijn said...

Dat was zeker even wennen, die koude temperatuur. Wij hebben ook wat dagen achter de rug, waarin het beduidend koeler was (lees boots weer aan). De afgelopen dagen gelukkig weer flipflop weer....maar niet voor lang!