Wednesday, November 03, 2010

Een boswandeling.





Ik ben een koukleum geworden, heel erg zelfs ;-) maar het is KOUD hier, vannacht wordt het geloof ik zo'n 10 graden en vandaag was het overdag ook niet veel meer 13 graden Celsius. Beetje miezerig grauw weer, dus de verwarming maar eens uitgeprobeerd eventjes. 18 graden in huis is voor ons bijna vrieskasttemperatuur ;-) zelfs met dikke sweater aan. Ik heb zelfs even overwogen om mijn bontlaarzen uit de kast te halen maar wacht daar toch nog maar even mee. Van alle beloofde regen is weer niet veel gevallen, in het pondje staat in ieder geval weer een klein plasje water maar iets is beter dan niets tenslotte. Het meer van Mr Moore op het land van de achterbuurman hebben we niet eerder zoveel kleiner gezien als gevolg van de lage waterstand. Dat zagen we toen we eind van de middag weer eens het bos in zijn gegaan met de honden. Dat was een tijd geleden maar met deze koele temperaturen was het voor de honden ook leuk om daar weer eens uitgebreid rond te snuffelen. Behalve die ellendige stickerburrs in het weiland want we moeten eerst een stukje weiland over voor we in het bos zijn. Het is dit jaar extreem hoeveel het er zijn vanwege de droogte. De maand oktober hebben we minder dan 1/4 gehad van wat we normaal aan neerslag zouden moeten hebben in die maand. En nadat ik Teun de teckel had ontdaan van die rotprikballen had ik overal bloeddruppels aan mijn vingers zitten zo gemeen scherp zijn die stekels. Dus voortaan dragen we de teckels maar tot we in het bos zijn, daar groeien die grassen niet tenminste, Jason heeft er gelukkig veel minder last van (hij eet ze zelfs op !)
En nog steeds hebben we hetzelfde gevoel als toen we hier net woonden en in het bos liepen (alleen verdwaal ik nu niet meer ;-) dat het zo onvoorstelbaar is om je eigen bos te hebben, waar de honden vrij rond kunnen rennen, hertensporen overal staan, door wilde varkens omgewroete stukken grond onder dennebomen, het ruikt er ook zo heerlijk.
En het is ook erg ontspannend, dat is wel eens nodig want.....
Dinsdag stonden we ruim op tijd weer met de auto's en pakketten klaar om een container te laden, echter alles wat eraan kwam.... geen container. Dus om 8 uur maar eens gebeld of die nog zou komen, blijken ze in de haven een reorganisatie doorgevoerd te hebben waardoor er helemaal geen container beschikbaar was op die dag, de trucking company wist ervan maar was vergeten het aan ons door te geven grrrrrr. Alsof we al niet bijna een jaar lange elke dinsdag een container hebben van ze ! Dus laden we nu morgenochtend en bellen we voortaan nog maar de dag van te voren om ze even te helpen herinneren dat wij een container geboekt hebben.
Gelukkig geen vertraging in de verwachte aankomst in Nederland daardoor dus dat is weer een meevaller.






10 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Uhh het vroor hier 8C graden vannacht..hahah, als het hier 13 graden is lopen wij op een t-shirt. De jeugd zelfs op korte broek, maar die hebben anti vries in hun bloed hoor. Ik heb inmiddels de electrieke deken weer op mijn bed want ik ben ook een kou kleum.

gr petra

Kristel Holsbeek said...

Leuke boswandeling en kan idd heel ontspannend zijn;-)

Monique said...

Brrr, koud zeg! Ik ga nog even wat zon opdoen in Spanje :-)

Bibi said...

haha wat een verschil met jullie zomer, ik zit hier ook al met twee paar sokken en longsleeves met sweaters eroverheen, bleh.
Die stickerburrs zijn dat die burdock seed pods?

Sisely.nl said...

Is nog gezond ook een boswandeling, jeej koud zeg, in NL is het ook koud Brrr.Mooie foto's zeg, en jullie hebben het er maar druk mee.Suc6 ermee.

Petra said...

Het is hier ook zo koud en kille regen. Heerlijk zo'n eigen bos!

Anonymous said...

@Bibi, was het maar waar, die zien er nog een soort van vriendelijk uit. Als je met google images zoekt op sand burrs Texas, daar staan ze op als ze nog zacht en groen zijn. Als ze rijp zijn worden ze geel of paars en lijken het stalen naalden die stekels.

Groetjes
Bianca

MissFluffy said...

Ik kan het geloven dat je de koudere temperaturen niet meer gewoon bent .Je zou voor minder als je altijd +30 hebt .Toch wel leuk een boswandeling maken in jullie eigen bos .

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Lekker zo door het bos lopen, dat je je eigen stukje kunt noemen.

Natasja Valentijn said...

Dat is weer even wennen voor jullie, zo koud. Wij rillen gewoon met jullie mee.