Tuesday, June 29, 2010

Vervanging..

Het was begonnen met de koelkast, daar zijn we super happy mee, heerlijk met dit hete weer dat er zomaar ijsblokjes uit komen vallen in je glas en koud gefilterd water mmmmm.
Daarna was de grasmaaier aan de beurt, die we hadden is na vele, heel veel, uren maaien door stug gras en regelmatig een gopherhoop (soort molshoop maar dan 3x zo groot) echt niet meer te repareren, dus we hebben nu ook een super nieuwe pushmower, doet het geweldig ! De ezels vervangen we niet voor iets anders (tenminste....ligt niet in de planning maar je weet hier maar nooit ;-) We hebben onze oude hoekbank (kwam ook met het huis) vervangen voor een nieuw bankstel en 1 grote fauteuil, dat is lekker voor Jason ;-) en die worden morgen gebracht, hiep hiep !
Het buitenlicht van de benzinepomp is ook kapot, toen ik dacht daar vanmiddag een andere bol in te doen kraakte het deurtje bij het opendoen van de spinnewebben brr, ik heb er nog nooit zoveel zo dicht bij elkaar gezien, dat wordt dus een "winterklusje" want geen van ons beiden gaat hier zijn handen insteken, zelfs niet met handschoenen aan.

Afgelopen zondag dacht ik even snel een grote was te draaien en dan op mijn gebruikelijke zondagochtend bezoek naar Wes, echter toen het ding moest centrifugeren en het water afpompen bleef het heel erg stil. Te stil, dus alle was met de hand uitgewrongen en in zeepsop en al aan de waslijn gehangen. Waarom dat nu altijd met een grote was moet gebeuren met de hele trommel vol met heet water is me een raadsel.
Gisterenmiddag moest ik toch naar de tandarts (pffff) dus direct een nieuwe wasmachine gekocht want de wasmachinewinkel zit vlak bij de tandarts. De vorige washer kwam tenslotte met het huis dus geen idee hoe oud die was. We zijn inmiddels goede klant bij Sears dus de nieuwe washer werd gisterenavond direct nog gebracht, superservice ! en hij is STIL en wast veel schoner en ook nog energiezuiniger, wat willen we nog meer ?.....

Nou dat het bij de tandarts ongeveer ook zo zou gaan, de praktijk waar ik de vorige keer nog zo happy mee was heeft ook nog een andere tandarts....aardige jongen maar meer type vee arts. Na ruim een uur wachten was ik eindelijk aan de beurt dus dan heb ik al niet zo'n best humeur meer, de tandarts ook niet want het was al 5 uur geweest dus die wilde blijkbaar ook naar huis. Van de kies waarvan ik weet (van de vorige wel aardige tandarts daar) dat er een kroon op moet zei hij: mweuh weet nog niet wat we daarmee gaan doen, van de afgebroken kies (gelukkig zonder pijn) mweuhhh die moet eruit en mweuhhh de rest zou hij nog wel bekijken als ik eerst scales had gehad. Uhhhh Scales ???? wat zijn dat ? dat blijkt dus mondhygieniste werk te zijn waarbij ze met een haakje tussen je tandvlees gaan peuteren om tandsteen te verwijderen, kosten van de behandeling..... (hou je vast) $ 409,-- en hou je nog beter vast...... per KANT !!! Verzekering is geen optie want met een tandartsverzekering erbij gaat onze premie zo enorm omhoog dat voor een jaar premie betalen een kroon gezet kan worden ongeveer en de verzekering dekt dan maar 50% en zijn er uiteraard "pre existing conditions" waardoor dit en dat en zus en zo waarschijnlijk net niet onder de dekking vallen.
Ik poets minstens 2 x per dag mijn tanden, we flossen met dik en dun draad, we hebben een electrische tandenborstel die regelmatig vervangen wordt, spoelen met desinfecterend mondwater met superpepermint smaak, we hebben ook nog de uitvoering met bleek voor mooie witte tanden, kortom het lijkt hier wel een apotheek in de badkamer bijna en dan kijkt zo iemand je aan of je nog nooit van je hele leven je tanden hebt gepoetst grrr
Vervolgens mocht ik voor het maken van de foto's alleen en zijn verwijzing aangehoord te hebben $ 76,-- betalen en
"scales" moet in 2 afspraken gedaan worden maar " gelukkig" kost het daarna -als je elk half jaar terugkomt- $ 66,-- per keer. Ik heb keurig netjes 2 afspraken gemaakt en toen ik vannacht tandenknarsend wakker werd (want ik kan zelfs boos zijn in mijn slaap soms) ;-) dacht ik " ze kunnen de pot op daar !" Ik zou toch minstens korting moeten krijgen ivm kiezen die ik niet meer heb ;-)

8 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

409 dollar per kant...? Dat meen je niet...pfff ja daar zou ik ook slecht van slapen.

Van dat geld kan je bijna je hele gebid vervangen..

Wij hebben sinds kort ook zo'n (werkende) ijsklontjes ding. geweldig!

gr petra

Bibi said...

Hahaha je hebt groot gelijk over die korting. Wat een belachelijk hoog bedrag ook voor een beetje prutsen met een haakje, dat zat er in NL altijd gewoon bij in. Misschien was het met die aardige tandarts wel beter verlopen...

Anonymous said...

Hans onderhand niet aan vervanging toe ;-))???xT

Petra said...

Allemachies.... Wat een geld...
Zou de korting voorstellen ;-)

Sisely said...

Ja duur grapje is dat naar de tandarts(maarja als je, je gebit gezond wil houden) is in mijn geval dat ik het dan wel voor over heb ookal kost het je dan duur.

Is allemaal wat zeg, "ik zelf poets 7 dagen per week, 2 keer perdag mijn tanden en rager en spoel ik nog".

Suc6 ermee.

Car said...

Ik heb hier direct mijn man nogmaals aangespoord om toch echt nog even langs de tandarts te gaan voor ons vertrek. De rest van het gezin is al geweest.
Daar kan je in de VS dus flink op leeg lopen. Mooi baantje tandarts.

Kristel Holsbeek said...

Mijn lieve god, per kant dan nog wel...ik viel bijna om...

Martin said...

Jee, dat is duur zeg, bij de tandarts en dan nog oper kant ook. Deze behandeling wordt bij ons twee keer per jaar gedaan, maar wordt volledig door de verzekering betaald en die premie is maar $28 dollar per maand.

Over het tandsteen, plak of hoe je het allemaal noemt, dat heeft niets met wel of niet goed je tanden poetsen te maken. Het ligt aan de kwaliteit van je speeksel. Mijn speeksel schijnt goed te zijn, want ik heb nooit gaatjes, wat ik ook eet. Mijn zusje bijvoorbeeld poetst zich de hele dag gek, eet geen zoetigheid, drinkt geen soda's en heeft altijd wel weer ergens een gaatje.

Succes... :-(
LOL!