Monday, June 07, 2010

cardinal bird baby's en weer zo'n (%$censuur^#$%)scammer


De kardinaalvogel die voor het huis in de struiken op een niet al te handige plaats een nest had gemaakt heeft nu 3 jongen (of noem je het kuikens ?). Toen ik in de voortuin gras aan het zaaien was zag ik ineens 3 wijdopen snaveltjes, en omdat het nest dus op zo'n onhandige plek zit, nauwelijks 1.5 meter van de grond en dus erg handig voor katten en nieuwsgierige honden heb ik maar snel 1 foto gemaakt om niet de aandacht van hen erop te vestigen.

Het blijft hier onveranderd "muggy" erg warm met een hoge luchtvochtigheid, ooit lang geleden heb ik eens in kassen gewerkt en dacht dat het toen heet was, dat viel best mee weet ik nu ;-) Zelfs 's nachts koelt het niet verder af dan 24 graden Celsius.
Met nog een leuke buienkans de komende dagen heb ik nu maar gras gezaaid in de voortuin want er zaten al heel wat dode plekken in vanwege de droogte en het chloorwater wat hier uit de kraan komt is beter dan geen water maar toch niet echt goed voor de grassprieten.

Morgenochtend weer een container laden en ik hoop dat het gelukt is om de container eerder hier te krijgen dan om 10 uur of 11 uur 's morgens, wat ons betreft laden we nog eerder dan 9 uur 's morgens als het zo warm is maar dan moet de truckchauffeur wel heel vroeg uit Houston vandaan gaan rijden.

Verder weinig spannende zaken, o ja, we werden dit weekend gebeld door zo'n ellendige scammer/phisher, een of andere ...... die naar mij vroeg toen hij Hans aan de telefoon had, hij MOEST mij spreken dus Hans vraagt waarom dat MOEST." ik had mijn oorbellen in zijn auto laten liggen !! " Hij probeerde met zo'n achterlijke smoes onze namen en adres etc te achterhalen, hij was nog behoorlijk onbeschoft ook dus Hans heeft hem "vriendelijk doch zeer indringend en met enige stemverheffing" (dat is heel erg netjes uitgedrukt ;-) naar het Land der Grote Idioten verwezen. Toen ik het nummer opzocht op internet bleek het een bekend nummer te zijn ergens uit Michigan (ligt nogal in de buurt hier pfff dus hoe dom kun je zijn om zo'n verhaal op te hangen bij iemand uit Texas) Op internet stond dus ook dat diverse mensen soms 5 x per uur gebeld werden omdat ze zogenaamd een order geplaatst zouden hebben, gratis benzinekaarten hadden besteld etc. Telefoonterreur dus. Hij heeft ons in ieder geval niet meer gebeld....
Zat ik me later te bedenken: zo'n eikel zal iemand bellen die huiselijk geweld niet schuwt en naar aanleiding van zo'n telefoontje zijn vrouw/dochter alle hoeken van het huis laat zien zo van " ja dat zeggen ze allemaal dat ze van niets weten !"
Fijn is dat, hopelijk kunnen ze dit soort lui binnenkort snel oppakken en op chloorwater en schimmelbrood vastzetten, heeeel lang.

8 comments:

Car said...

Tjeetje waar je allemaal niet op bedacht moet zijn.
Terreur via internet vinden we hier al heel gewoon maar als er dan ook nog telefoonterreur bijkomt.
Een gewaarschuwd mens....

Annemiek said...

Zo'n scam verhaal heb ik nog niet gehoord. Ze zijn wel gek.
Leuk die vogeltjes. Hopelijk overleven ze de katten.

MissFluffy said...

Ze zien er heel hongerig uit 'lol'.
Cardinal , hele mooie vogel !
Ik heb ook nog nooit gehoord dat ze zo naar gegevens pingelen , goede reactie hebben jullie gehad met dat af te breken .

Groetjes Nancy

Sisley said...

Muggen die heb je hier nu ook veel in NL, en lucht vochtigheid hebben we nu ook in NL(helemaal niet fijn, maarja we doen het er mee).Leuke vogeltjes zeg.Mooie foto zeg.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Deze scam ken ik ook nog niet. Wel de 1000 andere.

Blij dat het hier niet zo warm is hoor...

Mag hier eigenlijk wel wat warmer want ik vind het koud met 65 vandaag.

Lief die vogeltjes, hopelijk vinden de katten ze niet..

gr petra

Petra said...

Lief, die vogeltjes, hopelijk halen ze het. Ik hoorde laatst een verhaal over zulke "telefoonterreur", wat ze al niet verzinnen. Helaas trappen sommige mensen er toch in :(.

Elke said...

Jaja, en jij maar zeggen dat het scam is... ;-)

Kan je geen rol prikkeldraad of zo rond die struik zetten, zodat de vogeltjes gespaard blijven?
Geef ondertussen die katten maar heel veel eten!

Martin said...

Dat van dat scam via de telefoon is nou precies de reden dat wij geen landlijn meerhebben genomen. We hadden ons al aangemeld op de Dot Not Call List, maar sommige mensen hebben er maling aan. Ik ben blij van dit soort scam via de telefoon af te zijn. Hopelijk wordt hij een keer gepakt.