Wednesday, April 21, 2010

er liep een konijn in de tuin, een baby konijn

Tja, verder valt er weinig nieuws te melden eigenlijk, ik kan wel weer gaan schrijven dat we een container geladen hebben maar dat wordt ook wel erg saai zo onderhand. Dus vandaag een wat " onzinnig" blogje ;-)
In de achtertuin lag een "uitwerpsel" wat ik nog nooit gezien had, ik heb geen idee wat voor beest het geweest is, het is weer levendig buiten dus. Ook de sprinkhanen zijn al weer terug en met nog 8 kippen over zijn de sprinkhanen aan de winnende hand, ik heb nog even geopperd maar weer een haan te nemen maar dat voorstel is resoluut van de hand gewezen.

Vandaag wilde ik met de El Camino op pad om paardenvoer te halen, en daar bleef het ook bij.....hebben we gisteren netjes de belasting betaald voor deze auto (hoezo geen belastingverhogingen ?? kostenverdubbeling op het ambtenarenapparaat is ook een vorm van belastingverhoging in mijn ogen). Het dakje van de Camino is geverfd in pearlmint, er ligt een nieuw blauw dashpadje op het dashboard, een nieuwe Conquista sticker op de klep en hij heeft een grote beurt gehad.
Ik denk dat het daar fout gegaan is ergens want hij heeft nog nooit zo ellendig gelopen, veel gesputter, grote rookwolken en bijna pure benzine uit de uitlaat. Daar wordt ik erg " onvrolijk" van om het zo maar even te zeggen, morgen komt Red weer verder sleutelen want hij wist al (!) dat de carborateur eigenlijk vervangen moest worden, als we dat hadden geweten dan hadden we wel een nieuwe carb. gekocht en had die er nu al ingezeten. Maar goed, hier is het gebruikelijk dat er eerst wordt "gelapt" tot het echt echt echt helemaal onrepareerbaar kapot is voor er nieuw wordt gekocht. En misschien is dat wel goed ook, ik had ooit -lang geleden- een collega die zei " zuinigheid met vlijt bouwt huizen als kastelen" (ja ja J. ik ben het nog niet vergeten ha ha) Ik ben nu aan het boek uit de serie " alles over doe het zelf" aan " Onderhoud van auto en motor" begonnen, een boek uit het tijdperk dat de monteur op de foto nog lange haren had en een te strak truitje droeg, ik denk zo ongeveer van het bouwjaar van de El Camino ;-) of eerder.

Onze push mower wil met geen mogelijkheid meer starten, de laatste keer had ik als hulpmiddel wat starterfluid (ether) ingespoten in vrij ruime dosis en dat ging HEEL ERG goed (kaboem toen die aansloeg, maar hij deed het en daar gaat het om) totdat de push mower na een poosje maaien begon te back firen, ik heb nog nooit een steekvlam uit een uitlaat van een grasmaaier zien komen en klappen alsof het een Harley Davidson was en toch bleef de maaier nog lopen. Maar nu dus niet meer.... ik denk dat ik ergens iets niet goed gedaan heb ;-)
Dus vanmmiddag wat obstakels uit de voortuin gehaald zodat het wat minder een hindernisbaan is voor Hans met de riding mower want daar mag alleen Hans op rijden, dat is duidelijk ;-)

6 comments:

Bibi said...

nou ik vond het geen saai blogje hoor. Maar wat was er met dat baby konijntje?
Hihi ik kan me die fotos uit dat diy boekje helemaal voorstellen, prachtig hoor!

Sisely said...

Indrukwekkend blogje zeg, nou je hebt niet stil gezeten.Och leuk een baby konijn.En zo heb je toch iets op je blog gezet zonder erg.

Natasja Valentijn said...

Hoezo saai? Ik heb me weer vermaakt met jouw blogje, hoor!

Petra said...

Ik heb zelfs hardop gelachen om de beschrijving van de foto's in het boekje. LOL! Succes maar met alle mechanische problemen.

Martin said...

HAHAHAHAHA !!!!!!!!!

Ik lag (en nog steeds lig) hier helemaal dubbel van het lachen bij het voorstellen van steekvlammen uit een grasmaaier te zien komen!

LOL! HAHAHAHA

Schitterend gewoon, haha
Ik zie het echt al helemaal voor me. :-)

MissFluffy said...

Oei , nogal gedurfd om zo starterfluid te gebruiken .Ik zou er niet eens opkomen .Hopelijk niet al teveel kosten aan je pushmower ,van zulke dingen verwacht je steeds dat ze het doen en blijven doen .

Groetjes Nancy