Wednesday, August 19, 2009

Op het platteland deel ??




Gisteren en vandaag was het te heet en stoffig om te verven aan de Polara, en de komende dagen ziet het er ook naar uit dat het " Pink Project" even stilstaat. Bovendien brengt UPS een truckload dozen per dag ongeveer dus dat gaat voor.

Dat we nogal wat kippen hebben is inmiddels bekend, Jason eet heel graag rauwe eieren, geen wonder dat zijn vacht glimt als een spiegel ;-)
Maar omdat hij zo graag eieren " raapt" zoeken die kippen steeds een nieuwe plek om hun eieren te leggen, nog even en ze komen in huis: er staat nl bij de voordeur een grote plantenpot en daar vond ik gisteren ei nr 1. Voordat die kippen besloten daar te gaan leggen stond er oregano in de pot, die hebben ze volledig verziekt dus. Vandaag hebben er 3 kippen netjes op hun beurt een ei gelegd, als ik ze hoor kakelen weet ik dat er een vers ei ligt en van daar is het 5 stappen lopen naar de koelkast dus ze liggen al bijna binnen in huis. Hartstikke handig.

Vandaag zagen we ineens dat we 10 kuikens rijker zijn, ik dacht al dat die beesten niet zouden broeden in de zomer want die eieren moeten bijna zonder broeden uit kunnen komen hier. We hebben zoveel kippen (en dat valt echt niet op hier want je zou denken dat het er een tiental zijn ipv een 40tig of 50tig tal, ik weet het zelf niet eens meer). Maar we hebben er dus weer 10 bij van weer dezelfde kloek want van alle hennen is er blijkbaar maar 1 die " kinderen" wil en ze heeft er weer 10 net als de vorige keer die ze toen allemaal knap genoeg in leven heeft weten te houden in de wildernis.

Vanavond kwamen van een buurman verderop ineens 2 paarden voorbij gegaloppeerd over de FM 1618, de achtertuin van de overbuurvrouw in. 5 minuten later kwamen ze hier voorbij galopperen, onze paarden natuurlijk meerennen in ons weiland dus die 2 vreemde paarden dreigden hier bijna over het prikkeldraad (doodeng dat spul dan) heen te springen het weiland in om bij die van ons te kunnen komen. Hans heeft als een heuse cowboy ze terug gejaagd naar waar ze vandaan kwamen (met de auto want we hebben geen quad, daar rijden echte cowboys op tegenwoordig ;-)) de rest is een taak van de politie die eraan kwam, volgens mij moeten die voor loslopende koeien en paarden het meest uitrukken)dus die mannen hebben ruime ervaring daarmee.

7 comments:

Bibi said...

Wat gaan jullie met al die kippen doen? Zonde van die oregano maar wel erg handig natuurlijk zo'n eieren-aan-huis-bezorg-systeem :-)
Die quads ja, daar zijn ze hier ook dol op. Ik zie de buurvrouw regelmatig met haar kleindochter ritjes maken. Ik moet soms bij Scott achter op als hij blackberries wil plukken maar hij gaat altijd zo hard, ik vind het maar niks...

Sisely said...

Tja ze moeten ergens hun ei laten,zoek en je zult de ei vinden. Je hebt het er maar druk mee.Prachtige foto's.

MissFluffy said...

Zijn het de slangen niet die op die eieren jagen ,dan is het de hond 'lol' .Toch een applausje voor die kloek ,ze is er toch maar in geslaagd om wat uit te broeden.En je ziet he ,dom zijn ze ook niet ,gewoon service aan huis !

Groetjes

Petra said...

Heerlijk plattelandsverhaal weer. Rauwe eieren? Ga ik ook eens bij Cosmo proberen.

Martin said...

Hmmm.... Ik ben gek op gepanneerde en gebraden kippetjes!!!! LOL!

Wat een beestenboel bij jullie, haha... wel leuk om allemaal te lezen! :-)

Annemiek said...

Net elke dag pasen op die manier. Ik ben altijd bang om een ei met een half kuiken te vinden als ik ze te lang buiten laat liggen als het warm is. Geen broedse kippen hier, dus ook geen kuikens.

Anonymous said...

of een usa filiaal beginnen van juffrouw Tok, 1000 en 1 manieren om kip te bereiden en op te eten...met jullie constante aanvoer; kakelvers;-D
of is dat gemeen gedacht? xT