Tuesday, August 25, 2009

Pink Project deel 3


Deel 2 heb ik geen foto van genomen het was letterlijk een donkerroze bladzijde uit de recente historie van Polara. Mijn glitters en pearls waren binnengekomen dus ik direct aan de slag ermee, het parelmoerpoeder leek wel oogschaduw zo fijntjes was het spul en smeerde heel gemakkelijk uit met een zacht doekje over de roze primer. Glitters erover gestrooid en vervolgens clear coat uit een spuitbus en terwijl dat laatste opdroogde en de glittertjes sprankelden in de zon kwamen er ineens donkerroze vlekken/wolken in de verf ! Vol ongeloof (en onkunde uiteraard) heb ik ernaar staan kijken in de ijdele hoop dat het weg zou trekken, dat was dus niet het geval. Als ik nu eerst een proefstukje had gedaan maar ongeduldig als ik ben was het de hele motorkap, dak en front fenders en 1 deur. Ik ben er dus maar even mee gestopt, vanmorgen ging ik nog even kijken of ze heel misschien toch niet vanzelf......maar neen, grote donkerroze vlekken in de lak, nog steeds. Ook valt nu erg op dat er nog een gat aan de onderkant zit (zie foto) maar ik heb vandaag gezien dat je daar een soort " autoverband" overheen kunt doen om het te dichten, hartstikke handig. Vanmiddag dus weer naar de hardware store, high gloss rood en wit gehaald, gemengd en vandaag Polara rondom in de glanzende roze verf gezet en het ziet er een stuk beter uit nu weer, daarna verbandje aanbrengen, beetje primer, nog een likje verf en dan ga ik nog maar eens een paar uur op internet lezen hoe pearl en glitters op een goede manier te verwerken zijn zonder dat ik straks weer die auto moet over gaan verven. Vanmiddag was ik nog de highgloss erop aan het kwasten en kwam er ineens een donkere lucht aan zetten (die kunnen snel zijn hier maar er valt doorgaans niets uit) dus gauw de verfpot dichtgemaakt en gestopt met verven, het heeft een paar spetters geregend, jawel en gelukkig was de verf droog (hoop ik tenminste dat het droog genoeg was) als er morgen putjes in de verf zitten slaan we Pink Project deel 4 ook maar over denk ik ;-)

7 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

haha dat is dus nog niet so simpel als het lijkt. Je hebt wel lef hoor.

Maar het lijkt me wel leuk om te doen..

gr petra

Natasja Valentijn said...

Na twee weken vakantie ben ik weer helemaal bij met het lezen van je blog. Wat de auto betreft....wat een gave car en kleur!! Je hebt er wel wat werk mee hè....maar dan heb je ook een uniek exemplaar! Tof hoor!

Groetjes Natasja

Annemiek said...

Wat een karwei, maar het wordt wel mooi! Nu moet je er wel nog een keer mee op de foto, in 60's kleding dan wel he.

sisely said...

Staat best wel goed die kleur, gewoon uit proberen.Mooi is die geworden, nu hopen dat het niet te hard regent. Anders heb je het allemaal verniks gedaan.Dat zou zonde zijn.

Bibi said...

jammer dat je niet ook een foto van die wolken/vlekken hebt gemaakt (niet om erom te lachen hoor, maar ik ben zoo nieuwsgierig....okay ook wel een beetje om erom te gniffelen) MAAR ik vind het super stoer dat je dat gewoon doet. Inderdaad, nu effe kijken hoe het moet, het zal vast iets simpels zijn geweest wat je over het hoofd hebt gezien.

Anonymous said...

think pink;-))!!xT

MissFluffy said...

Ik vind hem nog steeds heel cool !
Groetjes Nancy