Wednesday, February 21, 2007

Turtle (wax)



Onderweg naar Centerville kwamen we vandaag midden op onze straat deze wilde schildpad tegen. Volgens een oude baas bij de dump betekent overstekende schildpadden dat het binnen 3 dagen gaat regenen, nou, van ons mag het. Het is vandaag echt heet en droog, maar wel lekker, in ieder geval beter dan 4 graden en regen ;-) De schilpad hebben we een plaats gegeven in onze vijver en Wax genoemd naar het bekende poetsmiddel TurtleWax ;-) Thelma and Louise lopen de heel dag achter ons aan te kuieren en beginnen steeds meer IA-praatjes te krijgen.

6 comments:

Patrick said...

Zijn het snap turtles? Ik heb met zo'n schilpad een slechte ervaring mee. Eentje heeft erbij mij bijna een vinger afgebeten toen ik de schilpad wilde helpen met oversteken.

Ze kunnen meer dan een foot groot worden. Wij hebben ze hier veel in New Hampshire.

Hans Hendriks said...

Hoi Patrick, we hebben hem/haar voorzichtig aan de zijkant opgepakt en ver bij de snuit weggebleven. Ze zitten hier ook veel maar blijft zielig als ze op een drukke weg rondlopen.

Annemiek said...

Net als Patrick heb ik ook eens een joekel van een snapping turtle de weg over geholpen, voordat ik wist wat die beesten kunnen doen. Hij deed zijn best om me te bijten en maakte een hissend geluid! Gelukkig waren mijn handen ver genoeg van zijn kaken!
Het zou zielig zijn als ze dood gereden zouden worden ja, dit lijkt me nog een kleintje. Ze groeien wel hard.

Hans Hendriks said...

Deze was heel verlegen of gewoon een standaard turtle. Mocht hij erg groot worden gooi ik er een zadel op ;-)

Patrick said...

@Annemiek
De snapping turtle maakte inderdaad een hissend geluid. Ik vond ze toen even niet meer zo vriendelijk :-)

Ik probeer turtles altijd te helpen. Maar gebruik nu handschoenen die ik in de auto heb liggen.

Dizzymisslizzy said...

aaaaaaaaaahhhh, een turtle! Geweldig vind ik die! Wij hadden er ook 1 in onze vijver in Nederland. Overblijfseltje van onze buren die zelf een te ondiepe vijver hadden, zodat hij niet in winterslaap kon gaan en ze altijd moeilijk moesten doen. Dus hij kwam altijd in de winter bij ons logeren en toen de buren gingen scheiden mochten we hem hebben. Uren kon ik ernaar kijken als hij op een steen lag in de zon. Zijn pootjes helemaal uitgestrekt om zoveel mogelijk zon en warmte op te vangen. Ze zijn zo lief! (maar kunnen wel bijten!) Wij gaven die van ons van die harde kattenbrokjes, geweekt in wat water. Was ie dol op. Ik kom zeker een keer bij jullie kijken naar Wax.