Monday, September 06, 2010

wat is het voordeel van een kat ?


uhhh, wat is het voordeel van 6 (!) katten in de achtertuin ? geen flauw idee, ze spelen en slapen, mollen vlinders en proberen moordaanslagen op hummingbirds....
Ik ging net de paarden eten geven en moest de haveremmer nodig bijvullen, en was ik gisteren in de haast weer vergeten het deksel helemaal goed op de emmer te doen, zie het resultaat op de foto, hij probeerde zich nog te verstoppen maar dat lukte niet meer. Muis zal ook wel erge dorst gehad hebben. Het restant van de haver ligt nu in de achtertuin voor de kippen want "rodent droppings" zijn niet echt gezond voor paarden. Ook in huis hebben we weer een fill mouse, er ligt weer hondenvoer (uit de hondenbakken gepikt) in lades waar het niet hoort maar we hebben ermee leren leven, ze vreten gelukkig geen pakken aan waar eten in zit.

Tropical Storm Hermine gaat hopelijk de komende dagen voor kletterende regen zorgen, vandaag waait het alleen maar behoorlijk (voelt als een fohn) en gelukkig hebben we wat wolken want het is onveranderd snikheet buiten. Ik begin nu toch bijna te vrezen als ik ons bruin/gele weiland zie dat het gras dit keer wel doodgegaan is.



5 comments:

Petra said...

Onze Snickers had die muis allang te pakken gehad ;). Hopelijk krijgen jullie wat regen, wij hebben inmiddels ook echt heel hard water nodig!

Bibi said...

Ai ik hoop dat je toch nog wat regen krijgt. En jek, muizen, doet me denken aan toen ons huis nog vrij toegankelijk was voor muizen, en ik in de ladekastjes tussen de placemats en theedoeken vaak gifkorreltjes vond, die de muizen daar hadden verstopt voor hun wintervoorraad.

Sisely.nl said...

Moet ze niet tegen komen(z'n ongedierte)ben er doods bang voor, hoop dat jullie regen krijgen.

MissFluffy said...

Ik vrees dat je nooit zonder muizen zal zitten ,zeker met het pluimvee in de buurt .
Ik heb zelf geen pluimvee maar meerdere buren hier wel en ik hoor de muizen hier in de tuin soms kibbelen .
Ik heb wel een handig muizenvalletje, waarin je de muizen levend vangt .Je moet die wel op zeker 5 kilometer van huis afzetten want anders trippelen ze gewoon weer terug .Misschien handig ,zeker voor binnen omdat er geen vergif aan te pas komt .Als je graag eentje wil ,laat maar iets weten .
Groetjes Nancy

Annemiek said...

Geen kat hier, en er zitten muizen op de gekste plaatsen: vogelhuisje, stro, en tussen de aardappelplanten.