Friday, September 24, 2010

Vijvers en visjes




"De mannen" van Overton fisheries hadden me al gewaarschuwd dat het vijvertje al snel te klein zou zijn, maar ja, die hebben dan ook 33 ponds (!) en nog heel erg grote ook, zie de paar foto's van de website (www.overtonfisheries.com) geplukt. Die man met die kikker is een van de eigenaren en die met de fontein is onze vijver, dus niet die met dat weiland met die ponds erin ;-)

Maar nu deze vijver hier zo bijna klaar is op wat mooiere afwerking na lijkt het me wel leuk om nog een keer een moerasgedeelte erbij te maken en volgend jaar een grotere en diepere met een grotere fontein erin. Bij Overton hebben ze vis genoeg om -tig vijvers meet te vullen, ze verkopen er zelfs de "bijtvisjes" die in Fort Boggy zwemmen, en heel erg grote meervallen ook, Koi's, aasvisjes, kortom ik ben nog lang niet uitgekeken (lees: gekocht ;-) daar. Binnen 10 minuten ben ik daar met de auto, super zo dichtbij dus ha ha

Vandaag ook weer geen "Walmartlijkjes" gelukkig dus ze zullen het vrij zeker wel gaan redden nu de kleine goudvisjes.



5 comments:

MissFluffy said...

Nu dacht ik dus wel dat je over je vijver sprak die op je weide ligt 'lol' .Maar je hebt nog een andere .
Ik zie het al voor me dat je die snel zal vergroten 'lol' .
Veel plezier ermee en oeverplanten kan je ook mooi exemplaren in vinden .

Groetjes Nancy

Petra said...

Leuk, zo'n vijvertje, wij hebben er ook een. Alleen viste een reiger die een paar jaar geleden leeg :(. Veel plezier met opzetten!

Sisely.nl said...

Veel plezier er mee.Mooi zeg die vijver.

Kristel Holsbeek said...

Je hebt er precies wel veel plezier in;-)

Astrid said...

Prachtig ik wil ook zo graag een vijver, we hadden er in Nederland een.
Ik "zeur" iedere keer weer over een waterpartij bij het deck.
Maar aangezien onze winters hier iets kouder zijn, moeten we de vissen er s'winters uithalen en binnen laten overwinteren.

Ondertussen geniet ik dan maar van jou foto's.