Saturday, September 11, 2010

Het zijn REUZEN !






Vanmiddag bij De Ranch geweest, ergens in de middle of nowhere en de stallen zijn GROOT, het terrein is MEGAGROOT, we weten niet meer over hoeveel acres hij het heeft gehad wat ze daar hebben maar het gaat ons bevattingsvermogen te boven zo groot.....en het was super gaaf ! Wat zijn die paarden ENORM GROOT. Als ik ernaast sta met mijn 176 cm kijk ik tegen een zijkant van een paard aan, over de rug heenkijken is uitgesloten zonder trapje. Als ik op mijn tenen ga staan kan ik net bij de oren komen en ze zijn echt zo ontzettend lief. Die van de "orenkriebelfoto" stond bijna met zijn ogen dicht, het hoofd nog iets verder omhoog en ik had er niet meer bij gekund. Een soort reuze knuffelbeesten zijn het eigenlijk. Eerst dacht ik nog: dat is niets voor bij ons, die stappen zo over het hek heen ! Maar toen we bij de 2e ranch aankwamen waar de fokmerries staan, zagen we dat ze in het weiland helemaal niet achter van die hoge hekken staan, eigenlijk net zoiets als wat wij hebben ;-) De stallen waren piekfijn in orde, eigenlijk super de luxe: rondom open, heel grote boxen met schoon zaagsel en grote ventilatoren + een sprinkler/nevelsysteem voor de paarden want eigenlijk is Texas wel wat te warm voor ze in de zomer. De eigenaar gebruikt ze voor shows en heeft al heel wat prijzen gewonnen, hij heeft een paar kampioenen staan. Een superaardige man met een hart zo groot als zijn paarden zijn.

En ik heb een neus voor kneusjes, echt ! ik heb het leukste veulen uitgezocht van de foto's en Benz (zo heet hij dus) hebben we vanmiddag life gezien.....en hij moet naar de dokter, hij is ongeveer een half jaar oud en hij heeft veel te grote gewrichten aan zijn achterbenen, heeft als baby een ernstige navelonsteking gehad, en moet dus waarschijnlijk geopereerd worden aan zijn achterbenen, want het is nog niet bekend of het zijn gewrichten of slijmbeurzen zijn. Gelukkig schijnt hij er geen pijn aan te hebben maar of het ooit helemaal goed komt is maar de vraag. Voor showpaard (te zware belasting) zal hij niet geschikt meer zijn. Ook niet om mee te fokken. En de eigenaar heeft eigenlijk meer paarden dan hij - ondanks zijn personeel- bij kan houden en soms zoekt hij gewoon een goed huis voor een van zijn zwakkere paarden. Dus heb hem maar verteld dat als hij een goed huis zoekt voor Benzje (die BENZ gaat worden) en hij hoeft echt niet gratis te zijn dat wij (of beter ik ha ha ;-) hem dan heel graag wil hebben als pasture pet/knuffelpaard erbij en daar was hij wel blij mee vooral ook omdat we zo dichtbij wonen.
Dus wie weet..... we zijn van harte uitgenodigd door ze om binnenkort weer langs te komen en dat zullen we zeker doen, even kijken hoe het met Benzje is... (op de veulenfoto die met die witte vlekjes en witte wimpers)

Op deze link staan alle foto's:
http://s165.photobucket.com/albums/u80/hollandranch/clydesdale%20horses/?start=all



9 comments:

Bibi said...

Hij's leeeuuuk!

Anonymous said...

dat gaat niet lukken op het balkon;-( wij hebben hier wel een altijd aanwezige bio sprinklerinstallatie standaard bijna altijd aan staan..zucht xT

Sisely.nl said...

Schatjes zeg, leuke foto's ook.

Petra said...

Bij Busch Gardens hebben ze Clydesdales, inderdaad zo lief!

Petra said...

Ah wat lief!! Benz....

Kristel Holsbeek said...

oh zo leuk!!! hihi prachtige beestjes hé!!!

MissFluffy said...

Mooie foto's .
Die man zorgt ook goed voor zijn paarden ,dat zie je ook zo op die foto's
Het ras zelf kende ik niet maar lijken hele mooie paarden .
Groetjes ,

Astrid said...

Een mooier (en liever) tuinornament is er volgens mij niet.

Natasja Valentijn said...

Wat een mooie paarden, zeg! En zo groot...! Ik ben benieuwd of het iets gaat worden met 'Benzje'.