Friday, December 12, 2008

Holland brrr



Zondag vertrek ik weer naar huis, het valt niet mee pa achter te laten (klinkt wat dramatisch maar hij red het wel, het is een sterke kerel en de dames van de thuiszorg vinden hem erg aardig ;-)ze komen nu nog langs... Heb al gezegd dat hij bij ons kan komen overwinteren als hij maar zelf zijn huisje bouwt want hij verveelt zich snel ;-)
Ik ben blij dat ik weer naar Texas kan, ik mis Hans en alle beestjes en de zon ! 2 jaar lang zo goed als elke dag een blauwe lucht en dan 2 weken in dit koude zure natte Nederland met zijn loodgrijze luchten en laaghangende wolken waar vieze miezer uitvalt. Vanavond krijg ik een schoudermassage van de overbuuf want mijn hele nek en schouders zitten vast. Had ik elke herfst/winter last van in Nederland dus zeg maar zo'n maand of 5 ;-) Sporten, zonnebanken in een "tosti-ijzer", warme kleding niets hielp. Ben nu helemaal niet meer gewend aan de waterkou denk ik. Vanmorgen ben ik met pa's auto naar de supermarkt geweest, uiteraard op een soort winkelpleintje (wat er niet was toen ik wegging maar die schijnen als paddestoelen uit de grond te schieten, in Moordrecht hebben ze er nu ook een) en waar je met goed fatsoen net een boodschappenkar kunt parkeren laat staan een auto. Bij het achteruitrijden zag ik nog net op tijd een paaltje staan (o ja, hekjes, paaltjes, verhoogde afscheidingen etc staan hier overal zo'n beetje verdekt opgesteld) In de supermarkt smalle paden die half geblokkeerd waren door winkelende mensen, en het was er DRUK ! Bumperkleven op de weg, bij rijbaanversmallingen tegenliggers die er nog even snel langsschieten want iedereen heeft haast, haast haast. Ik behoor niet tot de categorie mensen die Nederland niets meer vind na vertrek naar het buitenland (als wij Nederland leuk hadden gevonden waren we niet weggegaan tenslotte) en dat er niets goed zou zijn hier, maar bij ons in Texas is alles toch echt veel GROTER ;-)

11 comments:

Anonymous said...

Ik snap heel goed wat je bedoelt. Ik kwam ook allerlei dingen tegen dat ik dacht. Ahh helpp. Niet rechts inhalen, smalle wegen, fietsers en brommers overal. Ik werd er echt panische van. Bij Wiebe in de auto zag ik de spiegel er in gedachtnen wel 10 x af gaan. Zo smal is alles. Dus ook in NY is alles groter hoor.

gr petra

Hans Hendriks said...

Typisch Amerikane, bij ons is alles BIGGER!!!! ;-)

Anonymous said...

Hoi Bianca,

Dat je weer terug verlangt naar de zon en de warmte kan ik me heel goed voorstellen. Nederland is op dit moment inderdaad erg koud en grijs. (en het wordt de komende week niet veel beter) Maar alles went hoor.

Elk land heeft zijn voor en tegen. Het is maar net waar je gewend aan bent. Homeland security en DSW zijn amerikaande instanties die, als ik alle verhalen daarover mag geloven, die nog erger zijn dan de Nederlandse Belastingdienst.

Vergelijk New York eens kwa verkeer met Rotterdam of Den Haag, Ik weet niet waar je liever wilt rijden. OK Texas is niet te vergelijken met New York, maar Groningen is ook niet te vergelijken met de Randstad.

In Amerika is alles Bigger! Dat klopt, Als je in Amerika in de file terecht komt (en wij kunnen dat weten) rij/sta je tenminste met z'n zessen naast elkaar.

Begrijp me goed hoor, beslist niet alles in Nederland is goed geregeld. Ik zou geen Nederlander zijn als ook ik niet zou klagen, maar overal is wel wat. Wijs mij maar het perfecte land aan. Ik denk dat je lang kan zoeken.

Geniet nog even van Nederland en je vader in het byzonder en alvast een goede vlucht terug.

gr
Wiebe

Annemiek said...

Ik weet nog dat Bart bleef zeggen tegen mijn broers dat alles groter is in Amerika, tijdens ons eerste bezoek terug. Hij was toen 6 jaar en het viel hem al op.
De ruimte van Texas en het kleine van Nederland is ook niet te vergelijken! Hoe vaak kan Nederland in Texas?

Anonymous said...

Hoi Bianca,

Zelfs ik begrijp het, al woon ik hier in Nederland. Ik heb altijd zo'n heimwee naar Amerika als we daar zijn geweest. En dit weer is helemaal KOUD!

Maar ja, we leven hier en er zijn ook leuke dingen!

Graag wil ik jou vragen 'een stokje' van me over te nemen. Het hoeft niet, het mag! Als je het leuk vindt en je krijgt komende week een keer tijd, dan nodig ik je van harte uit. Kijk maar op mijn weblog!!

Groetjes,
Monique

Petra said...

Dat weer! Daar voelde ik me nou ook zo bij. Hier hebben we het af en toe, maar dan duurt het nooit langer, dan een dag of twee en is het daarna meestal weer een tijdje zonnig.

Anonymous said...

Wens je een goede vlucht terug naar Texas!!!.Tja het weer is koud in NL, daarom heet Nederland niet voor niks Kikkerland.

Anonymous said...

Bianca goeie reis morgen. Of eigenlijk voor jou al zo meteeen. Ik denk dat het afscheid niet makkelijk zal zijn, na dee moeilijke weken. En ook al is je vader een sterke man, hem weer achter laten zal beslist niet mee vallen.

Goeie reis! Petra

Anonymous said...

nou meid lekker terug naar (t)huis. zo zie je maar wat er in een paar jaar tijd bij jou en de wereld kan veranderen....never as dull moment......xT

MissFluffy said...

Wel ik begrijp ook wel goed wat je bedoelt .Het is zelfs voor ons wennen om op zo'n korte tijd terug die smalle plaatsen,drukke plekken etc gewoon te worden dus wat moet het niet zijn na zolang weg geweest te zijn.
Groetjes Nancy & Rusty

Petra said...

We hadden bijna samen terug kunnen vliegen...
Ik ging de maandag er na weg.
Dat jeetje, wat is het smal gevoel had ik zeker ook. Zouden we nu echt Amerikaans gaan denken?