Monday, March 19, 2007

Ikea




De Amerikanen zeggen EyeKeyAAH tegen het Zweedse superconcept en het lijkt hier ook steeds populairder te worden. Onlangs werd er in Round Rock een nieuwe Texaanse vestiging geopend. Omdat bij ons in de buurt niet echt veel op meubelgebied is ben ik vandaag maar eens de hele dag op pad geweest voor een bezoek aan Ikea, want het is bijna 3 uur rijden, maar daar doet een beetje Texaan niet moelijk over. Je waant je weer helemaal in Nederland als je bij de Ikea rondwandelt, hetzelfde concept, zelfde geelgekleurde personeel en dezelfde bezoekers, want opeens geen cowboys, met Wranglers en cowboyhoeden, opeens stadse mensen met Audi's en Abercrombie kleding. Round Rock is een voorstad van Austin en ook bekend omdat Dell Computers er vandaan komt. Ojaah, het ijsje kost 1 Dollar i.p.v. de 50 cent in Nederland. De foto van de kerk is extra, stond in the middle of nowhere, de meeste kerken in Texas zijn meer garage's met een kruis op het dak, dit is nogeens een echte kerk (van plastic).

4 comments:

Anonymous said...

Ik vond ikea in Nederland al niets, laat staan dat ik er 3 uur voor zou gaan tijden...Mij net gezien. Maar als je er van houdt...

Annemiek said...

Ik ben hier nog niet naar een IKEA geweest, we zouden er ook 4 uur voor moeten rijden. Ik zou wel eens willen snuffelen.

Anonymous said...

Voor mijne eigen huis zou ik daar ook voorbij rijden maar ik kan me voorstellen dat er wel aardig wat spullen zijn die je kan gebruiken voor de zaak.Dat die net hetzelfde als hier verkopen verbaasd me alleszins,ik had gedacht dat het moderne wat bijgeschaafd zou zijn .Maar voor alles is een markt dus voor Ikea ook.
Groetjes MissFluffy

Dizzymisslizzy said...

Gaaf die Ikea! Hier in Houston zit er ook 1 dus ik weet niet wat voor jullie dichterbij is. Wij gaan er eens in de zoveel tijd naartoe om wat rond te snuffelen en natuurlijk voor de zweedse gehaktballetjes en lingonberry limonade. Jummie!