Monday, March 14, 2011

Yeah BB time ! pfff

BB guns zijn hier erg geliefd, kinderen leren er alvast mee schieten op doelen zodat ze ervaring op kunnen doen voor het jagen een paar jaar later. Met een "zware" BB gun kun je van heel dichtbij een kip doodschieten (heel dichtbij en geen grote kip ;-) en een lichte BB gun is voor schieten op cans of een papieren Target. Ze zijn er in single shot, semi automatic, Rifle en pistool uitvoeringen, met en zonder barrels. Kortom je kunt het zo gek niet bedenken of er is er wel 1 nagemaakt van een 'Echte"

Aan de overkant woont een oude buurvrouw met 1 hond, het werden er 2 vorig jaar want er kwam een aanloper bij, ook een aardige hond, niets mis mee. Maar het is voorjaar... de bloemetjes en de bijtjes.... en nu lopen er 6 honden aan de overkant omdat de teef daar blijkbaar loops geworden is. Een aantal van die honden ziet er absoluut niet vriendelijk uit.

Vanavond was ik in de barn aan het werk, het avondzonnetje wierp nog lekker warme stralen en Jason en Marley liepen daar ook lekker buiten te spelen. En ineens een woest geblaf en komt die meute honden die dus nu een pack heeft gevormd bij de overkant vandaan rennen: hierheen, naar onze honden met duidelijk geen goede bedoelingen ! Jason was woest: die rende er direct op af en Marley dreutelde er beetje onbeholpen achteraan, mijn hart stond stil, al rennend naar die meute heb ik Hans geroepen die ook in de buurt was en met veel geschreeuw en verwensingen hebben we die honden weggejaagd. We zouden niet voor onszelf ingestaan hebben als ze een van onze honden hadden aangevallen. Het lijkt wel of zo'n pack honden ook coyotes aantrekt want het is nu avond en een herrie van jewelste buiten, blaffende honden, 1 klinkt er als een jankende wolf en daar tussendoor het gegil van een horde coyotes, niet eerder hebben ze zo dichtbij geklonken en het klinkt niet prettig.

En dus hebben we er nu helemaal genoeg van ! die honden van jan en alleman en van niemand die hier loslopen en zomaar je terrein opkomen om je eigen honden (en katten en wat dan ook) aan te vallen. De sheriff doet er hier niets aan tenzij ze mensen aanvallen, want het is buiten de City Limits, Animal Control komt hier ook niet dus de enige "Animal control" die hier geldt is dat als er een vreemde hond je terrein opkomt met slechte intenties dan mag je die doodschieten. Nu willen wij ze niet doodschieten of verwonden maar een flinke pijnlijke deuk in hun achterste van een BB gun kan ik best mee leven zonder schuldgevoelens inmiddels.
Helaas had ik de BB gun niet bij de hand anders had ik er toch zeker een paar kunnen raken maar dat ding ligt altijd te ver weg als je het nodig hebt. Vanavond dus ook even bij de overbuurvrouw geweest om te vertellen dat wij niet zo blij zijn met haar hondenbezoek en dat is zij dus ook niet: sterker nog ze is zelfs best een beetje bang voor die honden, maar slecht ter been dus wegsturen gaat dan ook niet gemakkelijk. Ze heeft iemand gebeld waar in ieder geval 1 hond van is en die zou hem vandaag op komen halen.... niet dus. Morgenochtend ga ik nog een BB gun erbij kopen voor bij de barn en een BB pistool wat ik geheel in "westernstijl" aan mijn riem kan hangen (niet vergeten af te doen als ik boodschappen ga doen ofzo ;-) zodat ik die bij me heb voor het geval het weer nodig is (en dat is zeker) + voor de buuf ook een BB gun zodat zij die honden bij haar weg kan "BB-en" en zo zijn we er hopelijk binnen een paar dagen vanaf pffff




7 comments:

Anonymous said...

het echte wilde westen;-)?! xT

Bibi said...

Jemig wat een toestand! Ik hoop echt dat zo'n BBgun voldoende is, ik zou grover geschut in gereedheid brengen...

Astrid said...

Hoop dat het lukt, misschien anders uit naam van de buuf,een flyer ophangen met de mededeling dat als er geen eigenaar gevonden wordt voor een bepaalde datum, de buurvrouw de honden op laat halen.

Veel succes..wel een goeie oefening zo op hondenbillen schieten, weer eens wat anders dan een blikje.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Hier hebben wij ook veel cayotes. Maar Rhomar is doof en Bo intresseert eht geen bal meer. In het begin wel, maar nu reageert ze er niet eens meer op.

Ik zou ook niet blij worden met zo;n honden aanval. Ik denk dat ik ook zo;n ding bij de hand ging hebben want je eigen hond of jezelf zal maar aangevallen worden.

Hier mogen honden niet los lopen. Bij ons moeten ze aangelijnt zijn. En daar is men vrij strang op al zitten zij ook buiten de city lijnen.

gr petra

MissFluffy said...

Met wat geluk heb je je buur aan het denken gezet en zoekt ze zelf naar een oplossing .Al lijken die honden meer wild dan tam en moeilijk te plaatsen . Zolang zij die honden blijft voederen ,gaan die nooit weg .
Ik zou het toch ook niet op prijs stellen als mij dieren zelf zo'n dreiging moeten ondergaan .Dus veel succes met je BBgun ,hopelijk vrezen ze dat een beetje .


Groetjes Nancy

Natasja Valentijn said...

Heavy stuff, dacht ik bij het openen van je blog. Gelukkig is het minder gevaarlijk dan dat het eruit ziet. Wel een goed middel om de honden van de overbuurvrouw af te schrikken. Ik kan me voorstellen dat je daar niet blij van wordt. Zet je BBgun maar op scherp, want ik ben bang dat die honden nog wel eens terug zullen komen. No mercy!!

Annemiek said...

Vreselijk zo'n bende honden in de buurt. Ze zijn vast ook nog niet eens ingeent tegen hondsdolheid, levensgevaarlijk! Onverantwoord om een hond niet te laten steriliseren als je de puppies niet aankunt.