Friday, March 18, 2011

Yard Sale en laarzen




Gisteren was er een Yard Sale hier vlakbij op een RANCH, we waren er al eens vaker langs gereden en al wat je ziet is een typisch groot Ranch hek en een oprijlaan zover je kunt kijken, hekken en koeien. Gisteren was daar dus de Yard Sale op een wat ongebruikelijke dag want meestal zijn die op zaterdag dus zijn we maar even gaan kijken daar, je weet maar nooit wat je tegenkomt tenslotte. Het grote hek stond open en alleen de oprijlaan was al geweldig, op een aantal plaatsen gedecoreert met oud gereedschap aan een western hek, oud sanitair wat nog van Cast Iron is (en heeeeel erg duur) was gebruikt als plantenbakken en verschillende gekleurde vogels van metaal gemaakt. Aan het einde van oprijlaan kwamen we terecht in een enorm weiland met zulk mooi groen gras (onze paarden zouden acuut willen verhuizen) als ze dat wisten ;-)
Een prachtig huis van steen met cederhouten pilaren, een mega groot prieel van cederhout met daaronder een buitenkeuken en daarna de "barn" waar de Yard Sale was. GROOT, het waren ooit paardenstallen geweest met een slaapverblijf erboven en zo schoon, er nog niet 1 stofje of hooisprietje ergens op de vloer.
Op een stellingkast stonden laarzen te koop, ik ben niet zo van de 2e hands schoenen maar deze zagen er heeeeel bijzonder uit, gebruikt maar eigenlijk in nieuwstaat zo goed waren ze verzorgd. Er stond een paar koraalrode westernlaarzen met zilverbeslag op de neuzen, een paar andere rode struisvogelleer met op de hielen in een zilveren beslag de letter W van de eigenaar in goud erop zonder dat het Kitsch werd en nog een aantal andere laarzen. De prijzen waren "best offer" en ze bleken paar voor paar handgemaakt/custom made te zijn en rond de $ 1200,-- per paar gekost te hebben ! Als laarzenfreak heb ik ernstig geprobeerd mijn voet nog te wringen in de rode laarzen met zilverbeslag op de neuzen maar het was een kansloze missie, het 2e paar rode laarzen ging iets beter maar was ook te klein. Gelukkig had ik met een ander paar zowaar wel geluk, ze zijn gemaakt van ant eater leer (Tapir oid) en ze voelen best zwaar aan. Totdat je ze aan je voeten hebt: ze wegen niets meer en dat schijnt het "geheim" te zijn van custom made boots. En deze waren maar $ 70,-- ! Ik heb nog wat instructies meegekregen hoe ze te verzorgen en ze zijn al 3 x in de conditioner gezet en suffe ik: ben ik nog vergeten te vragen naar de historie van die laarzen want daar ben ik toch best nieuwsgierig naar. Zaterdag hebben ze ook weer yard sale, misschien toch nog even kijken of ik die rode niet toch aankan ;-) ;-) kan ik direct vragen van wie en wat ze geweest zijn, misschien kan ik nu ineens wel heel goed rijden met die laarzen aan ;-)

Update honden: ze zijn grotendeels verdwenen want ze houden niet van BB guns maar de reden dat ze vooral weg zijn nu is dat de hond van de overkant eergisteren gedekt is door een onooglijk lelijk zwart reutje, 3 x zo klein als zij is en nu maar hopen dat de buuf haar hond wel naar de dierenarts brengt voor sterilisatie voor het te laat is pfff


3 comments:

Bibi said...

Wat een gave laarzen! Wel jammer dat je die andere niet ook aankon, maarre, ze kunnen natuurlijk nog uitlopen, in principe ;-)

MissFluffy said...

Veel succes met je aankoop .Heel speciaal dat materiaal waaruit ze gemaakt zijn .Zal best wel hele goede kwaliteitlaarzen zijn .

Gr, Nancy

www.vandijkjes.punt.nl said...

Gave laarzen hoor. Ik mag altijd graag neuzen bij Yardsales maar hier heb je die nu nog niet. Veel te koud. Over een maandje of 2 begint dat seizoen weer.

fijn weekend Petra