Monday, November 15, 2010

bandieten !




We hadden dus die 2 raccoons maar die hebben we niet meer gezien, nog wel 1 van hetzelfde formaat dus ik hoop niet dat die ander nu ergens een nestje heeft al zijn ze nog zo schattig.
De raccoon die nu nog regelmatig komt eten ergert zich een bult aan het geblaf van Jason achter het glas, uiterst verstoort kijkt hij achterom want hij kan niet eens rustig het kattenvoer opeten en daar heeft hij nu wat op gevonden blijkbaar..... hij neemt de voerbak mee ! De eerste keer begon ik aan mijn eigen verstandelijke vermogens te twijfelen toen ik naar buiten keek waar 5 minuten eerder nog 2 voerbakken stonden en ineens nog maar 1. Ik had dat ding toch niet mee naar binnen genomen zeker ? maar neen, ik kwam de lege voerbak de andere ochtend tegen aan de zijkant van het huis, daar zit de logeerkamer en komt niemand om daar door het raam te kijken of er iets in de tuin aan de hand is. En nu net is er weer een vrij grote vierkante plastic etensbak verdwenen waar nog wat kattenvoer in zat, die zal morgen ook wel ongeveer op diezelfde plek liggen denk ik. Als ik daar toch eens een foto van zou kunnen maken.

Toch wel nieuwsgierig heb ik maar eens op internet gezocht op stelende raccoons en wij hebben nog nette "jongens" hier, want......bij anderen stelen ze schoenen, tuingereedschap, gooien tuinmeubilair ondersteboven, krijgen deksels van potten kortom een hele berg "raccoonkwaad" kunnen ze uithalen, ze gooien het niet altijd ergens anders op de grond, ze kunnen het ook meenemen een boom in. Op internet staan heel wat leuke foto's van hoe ze bij eten komen ;-) waarvan ik er een paar hierbij heb gezet.
Gelukkig laten ze wel de kippen met rust (knock knock)

11 comments:

Astrid said...

Hier heeft een raccoon een keer een nestje met katten op zijn/haar menu gezet.
Eentje heeft het toen overleefd.

Verder trekken die krengen siding van je huis als ze het in de kop krijgen.

Nee de beste raccoons, zijn die je langs de weg vindt. (imo)

www.vandijkjes.punt.nl said...

Hahahah wat gaaf!! Ik wist ook niet dat racconen van die rovers waren... Maar het levert wel lachwekkende plaatje sop hoor!!

gr petra

Annemiek said...

Echte diefjes. Misschien weet je nog hoe we er een paar jaar geleden eentje in de compostbin hadden die even het deksel optilde om naar buiten te gluren. Ze zien schattig uit maar brutaal als wat. Ik kan ze het niet kwalijk nemen als er zo gemakkelijk een maalijd te vinden is :)

Bibi said...

LOL Hebben jullie dat weer hahaha, zou er inderdaad een foto, of beter nog, een filmpje van willen zien hoe hij die voerbak stiekem meeneemt!;-)

Elke said...

Belgen die hier wat verder vandaan wonen kregen het onlangs ook met hun buren aan de stok toen die er achter kwamen dat zij 2 raccoons voederden! Ze hebben hun snel duidelijk gemaakt dat je die dieren zo ver mogelijk bij je huis vandaan wilt houden. Zeker als je ook nog 2 katjes rond hebt lopen!

Enig idee hoe hun uitwerpselen er uit zien? Want ik vind 'strontjes' op het gazon van onze nieuwe woning en heb geen idee van welk dier het kan zijn. Er zitten veel zaadjes mee tussen...

Sisely.nl said...

Gelukkig dat jullie nog met wat lieve racconen te maken hebben.Eerlijk gezegd heb er nog nooit er van gehoord, maar wel mooie foto's zeg.Ieder geval ze komen niet van de honger.

Groetjes van Sisely.nl

Kristel Holsbeek said...

Grappige beestjes maar ik wist niet dat die zoveel raccoonkwaad konden uithalen, hopelijk blijft het bij jou enkel de bak weghalen.
Grappige fotos!!

Petra said...

Het zijn best slimme beestjes. Ze zien er schattig uit, maar oh wee! Een vriendin van mij had er eens opeens in haar keuken!

Car said...

Weer wat geleerd, ben erg benieuwd of we ze hier ook tegen gaan komen, las dat Florida er ook vol mee zat.

Natasja Valentijn said...

Hahaha, wat een grappige foto's. Wat zijn ze slim hé?

MissFluffy said...

Ze lijken wel heel leuke beestjes !
Maar je ziet evengoed welke kattenkwaad ze kunnen uithalen 'lol' .
Groetjes Nancy