Sunday, July 11, 2010

Rondje tuin








Van het oranje vlaggetje op de auto heb ik maar geen foto meer gemaakt ...;-) helaas
Vanmiddag hadden we eindelijk weer eens wat wind dus lekker buiten in de tuin bezig geweest, het gras groeit nu zo hard het staat in een paar dagen tot aan je knieen. Het regent al weer een week niet meer maar de luchtvochtigheid was nog wel zo hoog dat we al wekenlang dagelijks een heatindex van gemiddeld 102 F of hoger hebben, het voelde ook echt als een broeikas buiten maar dat begint nu beter te worden gelukkig.

Maar we hebben nog niet eerder zo'n mooie bloeiende tuin gehad dus vanmorgen nog wat planten gekocht op de fleamarket in hier dichtbij. Ze hielden fiks opruiming daar en de meerjarige grote planten gingen vandaag weg voor $ 5,-- per stuk. Dus net even een rondje tuin gedaan voor wat foto's want zo staat het er niet altijd bij hier tenslotte ;-) de vijgen beginnen aardig te rijpen en zijn al lekker zoet, die struik met de "stekelballen" heb ik ook vandaag gekocht maar weet natuurlijk weer niet meer hoe die heet. Morgen nog even nieuwe messen kopen voor de zitmaaier want die er nu onder zitten komen niet meer door het gras heen zo bot zijn ze geworden.

7 comments:

Petra said...

Heerlijk, vijgen! Leuk, dat je die gewoon in jullie tuin hebt groeien. Ziet er mooi uit, al die bloemen. Onze tuin wordt overwoekerd door bind weed. Ik heb het wieden daarvan al bijna opgegeven :(.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Dat maaien blijft ook een verhaal zonder eind he. Gj heeft onder laatst een spik splinter nieuwe zit maaier gekocht. Een rib uit me lijf en nu 4 maanden later alweer een snaar gebroken. zucht..

gr petra

Annemiek said...

Dat ziet er mooi uit, die met die roze pluizen in zo leuk. Die rode roos lijkt op dezelfde die ik hier heb, net zo'n fluweel.

Sisely said...

Foto's zien er prachtig uit, prachtig geniet er maar van.Rode roos ziet er mooi uit.

Natasja Valentijn said...

Wat ziet je tuin er mooi uit. Leuk met al die bloemen! Helemaal niet erg om daar doorheen te lopen!

MissFluffy said...

Eigenlijk ook goed weer om tomaten en paprik's te doen groeien .
Rinicus (wonderboom)zie ik er tussen staan ,die met het rode grote blad ,krijgt ook mooie bloemen ,de zaden zijn er giftig van .
Die met die roze pluimen is een Albizia,ik heb die ooit jaren terug willen zaaien maar verder dan wat groen ,heb ik hem nooit gekregen.Is wel heel mooi he.

Groetjes Nancy

Kristel Holsbeek said...

Goh leuke tuin hebben jullie...
bij ons heten die 'stekelballen' 'kroesels' in het dialect;-))