Friday, July 16, 2010

Pfff hot




Gelukkig zijn wij niet de enigen die het heet hebben, ik zag op de internetkrant dat het volgende week in Nederland ook weer erg warm gaat worden en wij hebben gelukkig nog airco in huis en in de auto's.
Wij hadden vandaag een heatindex van 109 Fahrenheit, zo'n 43 graden Celsius maar dan niet in de zon gemeten, het is akelig heet, maar normaal voor de tijd van het jaar hier, iedereen hier puft en klaagt en telt de weken af dat het koeler weer gaat worden, met een beetje geluk nog 1.5 maand. Maar eerst wordt het de komende nog wat heter dan het vandaag was pffff
De paarden hebben het ook warm, al kunnen ze in de schaduw staan, daar is het ook gewoon heet, vooral Boy kan echt peentjes zweten en dan hoeft hij nog niet eens wat te doen. Elke week spons ik ze af met lauw water en dat vinden ze heerlijk.
Ik had nog een foto willen nemen van een hijgende Fuzzie, ik dacht eerst dat hij een hartkwaal had maar zijn tong is mooi roze (dat kunnen we dan heeeeeel goed zien ;-) maar het komt vaker voor bij langharige katten zo las ik op internet. De honden zien er zo uit als ze even buiten zijn geweest- Freekje wilde ook niet op de foto- ....en het is ook niet gelukt van de kippen een foto te nemen, die zitten ook buiten met de snavel open en de vleugels wijd. Nog 1.5 maand hoera ! hopen we..

6 comments:

Petra said...

Het is hier niet veel koeler. Heat advisory voor vandaag en de komende dagen ver boven de 90 luchttemperatuur met hoge luchtvochtigheid. Toch hoor je mij niet klagen. Geef mij maar lekker de zomer!

Natasja Valentijn said...

Die arme beestjes hebben net als ons ook erg warm. Ik kan me voorstellen dat ze de spons zalig vinden.

Anonymous said...

moet r niet aan denken ( echt hollands meisje) alles boven de 21 graden met fris briesje is aan mij niet besteed....hier dus ook steeds weer rond de 30 graden; maar dan weer even wat minder :dat scheelt! Ik vind dat onweer en die hoosbuien nog wel het ergst- dankzij de grote ramen rondom lijkt dat van alle kanten hier op je af te komen-. Is dat bij jullie ook?? xT

Annemiek said...

Ik moet er niet aan denken dat het een hele zomer lang zo heet zou zijn.
Zelfs de vogeltjes in de bomen zitten met hun snavel open.

MissFluffy said...

Kan tellen die hitte en zeker voor de dieren met hun pels .Ze zullen wel graag binnen zitten bij die airco .
Ik denk dat elk dier wel hijgt bij zo temperaturen .

Groetjes Nancy

Sisely said...

Och gossie ja de dieren hebben het net zo goed warm,als wij.Houd het hoofd maar koel(ook bij de dieren), in NL is het ook pfff hotje heet weer.Sterkte ermee.