Tuesday, June 28, 2011

Sterke verhalen...



We hadden hier natuurlijk al wel eens gehoord dat er alligators zitten, tuurlijk, waarom wel in Florida en niet hier ? we hebben hier ook moerassen en hoge temperaturen. Dus ik "geloofde" het wel, ook dat ze bij Fort Boggy wel eens gezien zijn in de creek die ernaar toe watert en ik ga niet ver van de kant in Fort Boggy want het heeft soms wel iets van "zo'n filmset" maar ach.... het zal wel meevallen. Dachten we...... NOU NIET DUS PFFF
Het zal wellicht best nodig zijn om de populatie in stand te houden en als die in je achtertuin zou liggen en je ziet nog net de achterpoten van je hond uit zijn bek steken zou ik er wellicht anders over denken maar toch vinden we het wel een beetje zonde van zo'n enorm beest hoor. De reacties op het artikel zijn behoorlijk fel hierover ook.

ziehier de link van het gehele krantenartikel en de foto's ervan.

http://www.dailymail.co.uk/news/article-2008367/In-single-shot-hunt-Dallas-lawyer-kills-America-s-biggest-alligators.html

8 comments:

antoniatimmer@gmail.com said...

Holy Crap. dat is een flinke jongen. Ik wil hem ook niet in mijn backyard maar inderdaad soms vraag ik me wel eens af of dat nu echt moet.

Anonymous said...

Dat is inderdaad een van de dingen die ik maar niet kan (en wil) begrijpen van de Amerikanen. Die jaagcultuur. Een tijdje geleden waren we in een hele grote jachtwinkel in Denver (Basso pro shop) en ik voelde mee daar redelijk ongemakkelijk.
Marjon

Kristel Holsbeek said...

Amai diene is groot zeg jeetje!!

Wout said...

Een Alligator van ruim 4 meter is ook niet niets. Met die opengesperde bek kun je goed zien dat ze grote prooien aankunnen.
Groet vanuit Spanje, Wout

Bibi said...

Toch zonde van zo'n dier hoor!

Sisely.nl said...

Ik zou er schrik van krijgen..Hoop z'n dier nooit tegen te komen, je weet maar nooit.

MissFluffy said...

Hoe oud zou zo'n dier wel niet zijn .
Ik zou hem eerlijk gezegd ook niet in mijn achtertuin willen hebben hoor .

Groetjes Nancy

Annemiek said...

Wow wat een knaap!