Saturday, July 09, 2011

Ja het is lekker op de.....


Trekker !!! is ie niet mooi ? maandagmiddag wordt hij geleverd, ik kan bijna niet wachten! er zit een maaier achter, een frontloader voorop (kan ik zelf de pond groter maken, maar eerst wat uren ervaring opdoen voor ik de buurman moet vragen om me eruit te trekken ;-) en een schuifbak aan de achterkant. tjonge wat kunnen we daar enorm veel mee doen hier ! Het liefst zou ik dan aan alles tegelijk gaan beginnen maar eerst moet het weiland gemaaid worden. Het struikgewas uit het bos wat niet uit te roeien is is inmiddels 10-tallen meters het weiland ingegegroeid. Gras groeit er niet veel meer vanwege de droogte maar het "woestijnonkruid" groeit daartegenin tot aan je navel. Er valt niet tegenaan te trekken meer, en omdat vrijwel niemand hier zijn afspraken nakomt, al zijn ze nog zo vriendelijk en behulpzaam, dan kun je het maar beter zelf gaan doen.


Het was ongelooflijk druk de afgelopen paar weken en HEET, het was het, het is het, en het blijft het voorlopig, ik geloof dat we hier nu de 20e dag boven de 100 fahrenheit hebben maar eigenlijk maakt het boven de 100 niet zoveel meer uit: het zweet gutst evengoed van je af als je buiten wat moet doen (containers laden bijvoorbeeld ;-)
We hebben ondertussen nog een paar dagen hollands bezoek gehad, bedankt Mick ik hoef nog steeds geen boodschappen te doen, morgen maar quiche maken van al die eieren denk ik ha ha

We hebben vorige week nog even eind vd middag een heftige windvlaag gehad en daarna een paar uur zonder stroom gezeten, dat is minder prettig met zulke temperaturen, we zouden bijna in de auto gaan zitten ;-) Gelukkig was het energiebedrijf er nog laat in de avond en ook de honden waren erg blij dat de airco weer aanging in huis. Er was nog een fikse tak uit een boom gewaaid en daar hoeven we nu ook niet aan te gaan zagen, volgende week duwen we hem met gemak aan de kant met Kubota.

4 comments:

Sisely.nl said...

Ziet er mooi uit zeg die trekker, mijn favo kleur.Even wachten... en dan kun je op je trekker.Zweten is ook nog eens gezond, als je maar blijft drinken.

Anonymous said...

Doe voorzichtig met de nieuwe traktor. Heb zelf ook een Kubota, maar niet zo'n zware als deze. De tweede dag dat ik hem gebruikte liet ik hem omvallen. Geen schade en ik kon er op tijd afspringen, wel m'n lesje geleerd dat een traktor niet schuin kan gaan. Veel plezier ermee, Ben benieuwd welke implements jullie er nog bij gaan kopen. Groeten, Johan,

Anonymous said...

Hallo Johan
Gelukkig dat het goed afgelopen is toen zeg. Thanks voor de tip, ik ben al wel uitdrukkelijk gewaarschuwd door de buurman (farmer) dat ik NOOIT zo mag rijden dat de tractor schuin komt te staan, we hebben hier nogal wat hellingen/ heuvels in het weiland namelijk dus ik ben straks 10 x zo voorzichtig ha ha eerst maar eens heel goed oefenen ermee ;-)
Groeten
Bianca

MissFluffy said...

Het zal je leven er wel op vergemakkelijken en kan je alles kort houden zonder al teveel inspanning .Een zeer goede investering !

Gr, Nancy