Sunday, February 14, 2010

Art ....



Al speurend op internet naar wat nieuws/anders voor aan de muur kwam ik een paar keer een afbeelding tegen die ik al vaak had gezien op internet en telkens toch even aanklik om dat prachtig geschilderde gezicht te bekijken.... Het schilderij " met het enge gezicht" van een crow, het schilderij heet - hoe kan het ook anders- " i am crow" en is van Kirby Sattler.

Helaas zijn de schilderijen en canvassen onbetaalbaar duur, zijn werk vind ik ongelooflijk knap en ook wat hij wil laten zien met zijn schilderijen gaat hem uitstekend af: " The artist states, " I attempt to give the viewer of my work a sense of what these sacred objects meant to the wearer; when combined with the proper ritual or prayer there would be a transference of identity. More than just aesthetic adornment, it was an outward manifestation of their identity and their inter-relatedness with their natural and spiritual world.”
En heb ik net op " buy it now" voor de print van "Bird of Prey" (de bovenste foto dus) geklikt, was maar $ 35,-- en de lijst kan ik er wel zelf omheen maken, net echt dan ;-)

http://sattlerartprint.com/nativeamericanartprint.html

En vanmiddag was het even bijna 20 graden in het zonnetje en kwam rond 3 uur koufront 468 (ik ben echt de tel kwijt) eraan en was het in no-time veeeel kouder geworden.
Maar............na woensdag gaat het warmer worden, ook 's nachts. Hoera !!

6 comments:

www.vandijkjes.punt.nl said...

Mooi hoor. Ik houd erg van deze stijl. Super!

gr petra

Petra said...

Ja, mooi! Ik wil lente, dat is van nu af aan mijn mantra.

sisely said...

Ja het weer beeld kan zo om slaan, gewoon genieten als het mooi weer is.Mooie schilderij zeg, ja maar dat het zo duur moet zijn, is toch allemaal wat.

Martin said...

Zelf ben ik een groot liefhebber van Carel Willink, maar die dingen beginnen geloof ik bij zo'n 200.000 euro tot vele malen meer dan dat, zodat ik ook nooit kan kopen wat ik echt mooi vind.

Dus maar wat werken ingescanned en op groot formaat af laten drukken. LOL! Dit is voor mij betaalbaar, en hebben er ook zelf lijstjes om gedaan, haha...

Anonymous said...

Past helemaal in de sfeer waarin jullie wonen, dus goede keuze.
Fascinerend blijft het voor mij, dat de temperaturen in Noord-Amerika op een paar uur tijd zo erg verschillend kunnen zijn!

MissFluffy said...

Zeer mooi en kan best geloven dat die doeken zeer prijzig zijn .Je krijgt wel waar voor je geld.Moet prachtig gevoel geven als je zoiets kan schilderen !

Groetjes