Saturday, May 21, 2011

After the Rain


Het heeft gisteren niet geregend maar gegoten, er is ruim 11 cm water gevallen, super hoor, het was hard nodig weer, dat het daarbij flink onweerde zo'n 6 uur aan 1 stuk was wat minder voor Marley. Ondanks dat de andere honden totaal niet om onweer geven blijft hij erg bang ervoor. We hebben het geprobeerd te negeren maar dat helpt niet en zelfs kluifjes waar hij dol op is kijkt hij niet aan als het onweert, spelen wil hij ook niet en hij weet dat er na een lichtflits een knal of gerommel komt. We hebben dus met de slaapkamerdeur open geslapen vannacht maar ja, dan heb je dus zo'n grote hond op bed die bij elke donderslag zo ongeveer bovenop je springt van ellende. Gelukkig duurde het onweer niet de hele nacht dus we hebben nog een paar uur kunnen slapen ;-)
Vanmorgen eerst bij de ponds in het weiland gekeken naar de sandwash en die was heel behoorlijk geweest dus eerst die miniravijnen maar dichtgeschept weer want de paarden zouden hun benen breken erin zo diep waren ze. Er heeft nog nooit zoveel water in het 1e pondje gestaan en het ziet er wel supergaaf uit, het is een "minimeertje" zo in het weiland.

De luchtvochtigheid is enorm vandaan, het is zeker 33 graden buiten en windstil dus in de vijvers zitten de kikkers te kwaken en in de carport van de paarden zagen we dit net: 2 slangen die bezig waren met een soort paringsdans, het zijn gewone chickensnakes dus die doen niets akeligs. We hebben hun ritueel in ieder geval danig verstoord want ze zijn rap onder het kippenschuurtje verdwenen weer. Ik denk dat ze redelijk honkvast zijn want ik heb al een paar keer een slangenhuid daar gevonden, 1 van de 2 slangen is zeker 4 ft long / ongeveer 120 cms lang. Heb zo'n vermoeden dat er over een poosje wel een aantal jonge slangen daar rondkruipen op zoek naar malse muizen en ratten ;-)

7 comments:

Natasja Valentijn said...

Pfff, dat zijn geen kleine slangen zeg! Hoewel ze niet gevaarlijk zijn, kom ik ze niet graag tegen!

Petra said...

Bijzonder, zo'n slangenritueel. Arme Marley, Cosmo voelt met hem mee, die is ook zo'n scaredy dog.

Astrid said...

OMG...ik ben als de dood voor slangen, een regenworm kan ik nog net aan.
Hier hadden de katten in de barn vorige week slangen op het menu staan..nou ja dat zijn dan die hele kleine gardner slangetjes, die bijten niet en zijn iets groter dan een regenworm...DOODENG DUS.

Ik hoop dat het snel gaat lukken met jullie huis....de plaatjes zijn om van te smullen, geweldige huizen zijn dat toch.

Kristel Holsbeek said...

Dat is echt wel niet leuk voor Marley denk ik als hij zoveel schrik heeft van het onweer. Ocharme...raar dat hem niks kalmeert...

Jeetje dat zijn al grote slangen...

Sisely.nl said...

Doods bang voor slagen ben ik, jeej zeg(pas maar goed op, je weet maar nooit).

DutchUS said...

Dit zijn inderdaad geen kleintjes! Wij hebben hier ook wel slangen gezien, maar nog niet zo groot als deze. Hoewel ze van die kleintjes bij ons zeggen dat je voor die wel op moet passen...

Ik ben trouwens gisteren ook een blog gestart, alleen hoe krijg ik'm gelinkt met bv Hyves... Ik weet dat je je rss feed moet gebruiken, maar hij accepteerde mijn hyves url niet...

Bibi said...

brrr wel leuk om te lezen over slangen enzo maar ik kom ze liever niet tegen, het is weer die tijd van het jaar dat je af en toe in je ooghoek tussen de grassprieten door iets snel ziet wegglibberen, niet echt relaxed haha.