Friday, February 04, 2011

Brrr SNEEUW





Maandagochtend rond een uur of 4 werden we wakker van een harde westenwind pal op het slaapkamerraam: het koufront was gearriveerd ! De stekelbollen die nog in de bomen bij het huis hingen leken wel projectielen op het dak zoveel herrie maakte het. Uit de grote cypres bij het hek is een behoorlijk stuk gebroken wat nu naast de hooibalen ligt. Een paar uur later stapte ik met de hondjes naar buiten en het was KOUD geworden, dat zijn we hier niet zo gewend dat er zo'n ijskoude wind staat, de dagen erna moest elke paar uur het ijs uit de drinkbakken van de paarden geslagen worden , er zat in 1 nacht ongeveer 2 inch ijslaag en eigenlijk is het de hele week niet boven het vriespunt geweest. Vanmorgen hadden we een witte wereld buiten, prachtig om te zien en de honden vonden het superleuk, behalve die koude pootjes dan ;-) De vogeltjes buiten hebben vogelvoer in alle feeders, en een paar keer per dag zet ik een bak water buiten voor de katten en de kippen omdat dat ook elke keer stijf bevroren is binnen een paar uur. Vandaag ook voor het eerst sinds we hier wonen dat er geen post is gebracht en ook UPS en Fedex niet gezien want alles pakketdiensten zijn "frozen up". Maar komende week wordt het overdag weer een stuk warmer alleen s' nachts blijft het nog steeds vriezen, ik hou mijn hart vast als we weer water op de camping gaan zetten dat we geen fonteinen te zien krijgen die uit de grond spuiten, maar dat duurt nog een paar dagen voor het zover is. Eerst maar eens kijken morgenmiddag of de kraan van de paardendrinkbakken nog heel is zodat ik hun bakken weer op kan vullen, volgens mij krijgen ze akelig koude tanden en lippen nu als ze met die snuiten tussen de ijsschotsen staan te drinken.

10 comments:

Petra said...

Toch wel heel bijzonder in zo'n overwegend warme plek om die kou te hebben. Marly vond het zo te zien erg leuk ;).

Kristel Holsbeek said...

Inderdaad heel mooi maar wel lekker koud en ik denk dat jullie dat daar toch niet zo gewoon zijn;-)
Hopelijk snel weer iets warmer...

MissFluffy said...

Zal best een aanpassing zijn met jullie temperaturen daar .
Dan is het voor een keer hier iets warmer 'lol'.

Groetjes,

Sisely.nl said...

Het weer beeld kan in eens veranderen, sneeuw ben er dol op(mooie foto van de sneeuw).Hopen dat het weer wat beter word,we moeten er mee doen.Fijn weekend.

Anonymous said...

Als het bij ons vriest, gooien we een paar tennisballen in het bad van de paarden. Door het bewegen van de ballen(door de wind) bevriest het water niet zo snel.
AnneMarijn

Anonymous said...

Hoi AnneMarijn, dat ga ik proberen ook als het weer gaat vriezen. maar ik zou Cherokee er wel voor aanzien dat die ze eruit haalt ;-) vanwege haar heb ik ook geen vlotter meer in de waterbak want die sloopt ze eraf.

Groetjes
Bianca

www.vandijkjes.punt.nl said...

Ik ben blij dat de post hier wel komt als we sneeuw en ice hebben. Anders hadden we de afgelopen 2 weken geen post gehad.

Zal voor de honden wel een apart iets zijn die sneeuw.

gr petra

Bibi said...

Wat is Texas trouwens cool, we hebben genoten van het uitzicht toen we er doorheen reden, zo Lucky Luke achtig;-))

Annemiek said...

Dat zijn jullie daar niet gewend! Kan me voorstellen dat dit wel heel erg koud aanvoelt!

Monique said...

Ha, zo schijnt het dus bij ons in Spanje ook te kunnen sneeuwen. Vorst hebben we al wel meegemaakt.

De post komt bij ons gewoon nooit, we moeten altijd naar een postbus!