Tuesday, January 18, 2011

zo dan ! 6 januari voor het laatst geschreven

"Moest" Hans ineens een blogje gaan verzinnen ;-) er valt ook weinig bijzonders te vertellen op het moment. Hoewel... we hebben nog een kapotte waterleiding gehad in huis (het had niet eens gevroren) weer waar we de kraan vervangen hebben in de kleine badkamer. Grrr en dat om 6.30 uur in de ochtend, ik zag dat de kraan lekte op zijn aansluitingen en draaide dat ellendige plastic koppelingetje nog even aan en PSSTTTTT die slappe plastic troep breekt af en 1 grote fontein daar ! Dan is het ineens heeeeel hard rennen helemaal vanuit het huis naar de weg om de hoofdleiding dicht te draaien in het halfduister buiten. Maar dat is gelukkig weer gemaakt en nu gebruik ik die badkamer even niet meer voor het geval die andere slappe koppeling het ook nog gaat begeven en we weer een fontein in huis hebben. Volgens mij rust er een vloek hier op waterleidingen inmiddels. Rep zijn trailer (die in de verkoop stond maar nu eerst gerepareerd moet worden) heeft ook bevroren leidingen gehad, en ik had het water nog wel allemaal afgetapt, van elke kraan en het toilet, dus ik begrijp er helemaal niets van hoe dat nu kan, na de vorst (we hadden wel -7 Celsius zonder wind dus pffff) draaide ik de kraan open om te kijken of alles nog goed werkte. Nou niet dus.... ik doe de trailerdeur open en ik hoor water stromen, onder het toilet vandaan (ook weer van die nare dunne plastic leidingen allemaal en plastic koppelingen) grrr en in het gootsteenkastje gutste het water ook langs het wandje. Ik heb de watertoevoer afgesloten daar, de natte bende opgedweild, de deur achter me dichtgedaan en ben er sindsdien niet meer geweest, even genoeg ervan. We laten Red het wel maken van de week of volgende week.

We zouden vandaag weer een container laden maar vanwege ML King Jr day werd het woensdag, ik al helemaal blij want we laden 1 auto en de rest pakketten: er staat een VRACHT in de opslag ik kan mijn achterste niet meer keren daar en moet inmiddels over dozen heenstappen zelfs. In de barn en de andere opslag staan nog grotere dozen/pallets die meegaan. Zul je zien dat als de dozen je tot aan de lippen staan - om het zo maar even uit te drukken- we nog een dag later gaan laden.... Vandaag hebben USPS, UPS, Fedex en de dealer er ook nog een schep dozen bovenop gedaan, morgen nog 1 dag dozen die er bij komen en dan gaat het voorste gedeelte van de opslag, de barn en de andere opslag waar alles klaarstaat helemaal leeg ! Gelukkig duurt het nooit lang die leegte want er komt weer het een en ander aan aan pakketten en vracht ;-) want het is naast ons werk toch zeker ook vooral wel hobby eigenlijk.

Vanwege de regen, het heeft zelfs bijna 1 hele nacht en 1 hele dag aan 1 stuk doorgeregend (echt koud en hollands weer brrr maar die regen was een zegen), is het pondje van de paarden heel aardig opgevuld weer dus daar zijn we erg blij mee. De paarden ook, kunnen ze weer lekker rollen in de kleiblubber want daar krijgen ze van die heerlijk zachte haren van (als de kleikorsten eraf zijn ;-)








4 comments:

Petra said...

Wat een gedoe met die plastic buizen! Kan me voorstellen, dat je daar wanhopig van wordt. Hans schreef, dat Red scheef loopt, iets met zijn paard? Daar ben ik nu benieuwd naar ;).

Anonymous said...

Red zijn paard was ergens heel erg van geschrokken en heeft in zijn vlucht Red meegesleurd over een 20-tal meters. Heeft op zijn hand gestaan (Red heeft zelf zijn duim weer in fatsoen gedrukt) en op zijn been gestaan maar "alleen" gekneusde spieren, hij kan nu gelukkig weer aardig uit de voeten maar het heeft heel behoorlijk pijn gedaan.
Groetjes
Bianca

Kristel Holsbeek said...

Jeetje zeg en dat alleen door die plastieke buizen, pfff...
Hopelijk is en blijft het nu goed en niet te veel problemen meer...
aiai Red dat zal idd wel niet goed hebben gedaan;-(

MissFluffy said...

Zijn echt vervelende momenten als je zoiets moet vaststellen en ook weer eens moet gaan herstellen .
Komt nog bij dat water snel schade kan toebrengen ,zeker als je alles uit hout hebt .
Hopelijk blijft je van meer ellende bespaart .
Gelukkig dat de paarden wel blij zijn met al dat water .Zullen ze wel leuk vinden als het weer snel weer opwarmt.


Groetjes Nancy