Thursday, August 19, 2010

Verbrand



Wat baalde ik gisterenavond: Boy mag graag in de modder rollen en omdat er nooit mee gereden wordt (wil ik van de herfst/winter weer gaan doen maar eerst wat hekwerken repareren dan ;-) wordt hij ook niet elke dag geborsteld, maar nu was hij wel zo vies geworden van het zweten en rollen in de modder dat ik dacht dat ik maar eens een borstel over hem heen moest halen. Hij trok nogal met zijn rug en toen ik nog eens goed keek zag ik allemaal kale plekken bovenop zijn rug waar ik het vuil had weggehaald ! ze zijn nog net niet helemaal rauw maar het is erg gevoelig, ik had weleens gedacht dat hij zijn witte snuit zou verbranden maar nu is hij dus op zijn rug verbrand, en niet zo'n klein beetje ook. Dus vanmorgen naar de feedstore, ph neutrale huidverzorgende paardenshampoo gehaald + een superherstelmiddel voor de huid en jawel: sunscreen for cattle, wat ze hier dus ook op paarden gebruiken die een roze gepigmenteerde huid hebben en daarna Boy "in bad" hij heeft het niet zo op water dus de tuinslang hebben we er maar niet bijgehaald, gewoon een emmer shampoo en voorzichtig wassen, hij is er aardig van opgeknapt en vond het zelfs nog wel lekker ook. Er ligt weer een verse baal hooi in de carport en aangezien ze het liefst de hele dag (vr)eten staat hij in ieder geval op het heetst van de dag hooi te kauwen in de schaduw en voortaan moet hij zolang het zo heet is als hij weer vies begint te worden "in bad".





7 comments:

MissFluffy said...

Wel ik vroeg me al af of weidieren ook gene last konden hebben van de zon .Hier zie ik soms paarden en koeien heel de dag in die blakende zon staan zonder een schaduwplekje en de boer zal wel lekker cool in zijn kot zitten .
Dat wordt inderdaad verzorgen maar wel leuk dat hij het graag heeft .Zal misschien ook ineens wat afkoelen op zijn vel in die hitte daar .
Groetjes Nancy

Anonymous said...

Au, arme Boy! Ik herken het wel, onze witneuzen zijn er ook erg gevoelig voor.

En dan nog vragen mensen waarom we ze niet meenemen naar Spanje, waar het nog veel droger is dan bij jullie en vaak ook bloedheet.

Bibi said...

jeetje dat moet pijn gedaan hebben.
Zou dat huidherstellende spul ook voor ons werken?

www.vandijkjes.punt.nl said...

I wist niet eens dat paarden verbranden konden. Jeetje zeg.

Hopelijk helpt het.

gr petra

Anonymous said...

Dat wordt dan toch parasolletjes voor de paarden.....

Nieuwe atractie in Texas??

Het beestenspul mag blij zijn met een baas en bazin zoals jullie! Bij jullie kunnen de animal Cops weinig eer behalen!!

Petra said...

Ach arme Boy! Gelukkig zorgen jullie goed voor jullie dieren.

Sisely.nl said...

Tja niet alleen mensen verbranden, ook dieren(mooie foto's zeg).Hopen dat het helpt voor de dieren.Ieder geval, ze zijn in goede handen bij jullie.

Groetjes van Sisely
(ik ben weer in blogland)