Wednesday, August 15, 2012

Kikker op mijn oog

Het is hier warm met een hoge luchtvochtigheid dus hebben we leuk veel boomkikkertjes overal, ik vind ze echt grappig die beestjes. Maar.... Vanmorgen zaten er 2 op de openslaande deur naar de tuin op het raam en die deur draait naar binnen open.... en liever niet die beestjes in huis want ze kunnen behoorlijk herrie maken. Dus ik probeer er 1 voorzichtig te pakken en JUMP & PLOP zo op mijn oog en PIEST direct ook nog. Hans viel bijna om van het lachen. Gelukkig is het vooral water wat ze afscheiden in noodsituaties voor ze, ze zijn erg snel en koel en kleverig weet ik nu ;-) en hij/zij zit nu onder de bank in huis, de andere is van schrik de tuin ingesprongen weer. We wachten maar af of we vanavond een kikkerconcert in huis hebben ;-) Gisteren ronde 6 van 10 gehad bij de chiropractor, ik kan mijn arm weer optillen helemaal omhoog (niet opzij maar dat gebruik je toch niet echt vaak, ik heb geen intenties om te vliegen tenminste) vrijwel geen pijn meer maar iets zwaars tillen etc dat mag allemaal nog niet, nog steeds niet pfff ;-) Ik vraag elke keer (ik ben een vervelende patiƫnt wel denk ik) of ik al weer dit of dat mag, maar nee beter van niet + oefeningen doen. Mag ze nu wel met lichte gewichtjes doen dat is al weer een stap verder tenslotte. Al met al heb ik nog veel geluk want als ik zo verhalen hoor van andere mensen hebben met hetzelfde probleem dan hebben die maandenlang met veel pijn gezeten, injecties in het gewricht etc (moet er niet aan denken een NAALD in je gewricht brrrr) Dan liep er deze week ineens ook weer een schorpioentje in huis 's avonds, dat is de 2e al dit seizoen ! ze zijn zandkleurig en die zie je ook zo goed op een houten vloer, maar niet heus. Ze zijn niet erg giftig maar een steek kan wel heel erg veel pijn doen. Dus lopen wij nooit op blote voeten in huis (nergens eigenlijk behalve in de douchebak na die eerst bekeken te hebben) Ik snap niet waar ze vandaan kunnen komen tenzij ze uit de ventilatieroosters van de A/C kruipen. Ik heb bussen purschuim gebruikt al om alle ingangen rondom pijpen en buizen in huis dicht te spuiten anders waren het er wellicht nog meer geweest ;-) Verder business as usual, we kunnen nog steeds geen monteur/hulp vinden want die we hebben belt elke keer af (als hij al belt) dus dat schiet niet op. We hadden een bericht op FB geplaatst maar slechts 2 reacties. Een zou er een langskomen zaterdagmiddag dus we zijn er voor thuisgebleven en natuurlijk weer niemand gezien...zelfs het fatsoen niet eens om even wat te laten horen. En er belde er afgelopen weekend 1 op (zijn vrouw had bericht gestuurd dat hij wel wat extra werk kon gebruiken, dat is vrij normaal hier dat vrouwen dat doen), en MAYBE (misschien) had hij tijd/zin... Tja dat enthousiasme he, dat doet het hem. We snappen er echt helemaal niets van, armoede is hier vrij groot, we bieden ze een goed uurloon, ze kunnen zelf hun tijden indelen min of meer (als het maar klaar is voor een bepaalde dag) ze klagen steen en been dat ze echt dringend geld nodig hebben maar WERKEN ??? dat zal toch zeker niet. Degene die wel goed zijn hebben een vaste fulltime baan blijkbaar en we hebben niet iemand nodig die fulltime voor ons werkt. Maar we geven niet op hoor, ergens moet er toch iemand te vinden zijn hier.

5 comments:

Anonymous said...

fijn dat je arm het weer'doet' en heeft Hans nog een Hollandranch shirt in mijn maat gevonden????xT

Anonymous said...

en hoe zit het met andere enge ziektes; killermuggen lezen we hier.....? goed insmeren en spuiten dus xT

Kristel Holsbeek said...

Fijn te horen/lezen dat het aan de beterhand is met je arm.
Ai iemand goed zoeken is precies niet evident...Veel succes in je zoektocht!

Petra said...

Fijn dat je arm beter gaat. Brr, schorpioenen, daar moet ik toch niet aan denken!

Sisely.nl said...

Fijn om te lezen dat het wat beter met je arm gaat. Zoek en je zult het vinden iemand.Sterkte ermee met het zoeken.