Saturday, August 25, 2012

en weer 10 dagen verder /adem in / adem uit

Tjonge, ik blijf het schrijven geloof ik, tijd gaat veeeeel te hard. Het begint inmiddels al een beetje herfstig te worden in Texas lijkt het wel, temperaturen onder de 40 graden, heerlijk ! 's avonds om 8 uur is het al bijna donker en s'morgen een stuk later licht ook al. Dinsdag laden we weer een container en kan ik eindelijk weer(een beetje) meehelpen ipv alleen toekijken ! hoera ! Nog 2 x naar de chiropractor en dan 2 wekelijks voorlopig. Mijn Tai Cheng DVD begint vruchten af te werpen denk ik, ben net aan week 3 begonnen en ik vind het super. Dat valt trouwens nog helemaal niet zo mee dat Tai Chi gebeuren al ziet het er nogal gemakkelijk uit. Het valt nog niet echt mee om een serie martial arts bewegingen vloeiend en heel langzaam uit te voeren, daarbij perfect in balans te blijven en ook nog diep en regelmatig te blijven ademen ;-) Elke dag sta ik trouw voor mijn laptop de oefeningen mee te doen met Dr Mark Cheng, geweldig ! want tja, verder in de buurt zit hier niets van een sportschool oid. De Zumba lessen 2 x per week in de kerk zijn ze geloof ik ook mee gestopt inmiddels. Nog 60 dagen Tai Cheng en dan zou ik het vloeiend in de praktijk moeten kunnen brengen.. we gaan ervoor ! Vandaag voor het eerst de hot tub op 100 F gezet, dat is LEKKER zo'n warm bubbelbad, alleen vinden de muggen dat ook helaas. Hopelijk zijn het geen Westnijlvirusmuggen pff De boomkikker die ik kwijt was heb ik vandaag teruggevonden als mummie in een hoekje bij de koelkast.... Dan hebben we ons "abonnement" bij de dierenarts weer eens gebruikt, Teun de Teckel had vorig weekend ineens een heel dikke wang, precies onder zijn oog. Hij at goed en speelde ook gewoon maar het zag er niet goed uit. Dus maandag naar de dierenarts en hij mocht direct blijven voor X-rays en eventueel een kies trekken. Eind vd middag kon ik hem gelukkig weer ophalen, nog behoorlijk verdoofd en 2 kiezen armer. van 1 kies was de wortel afgebroken en die daarnaast was ook ontstoken geraakt dus ook maar direct verwijderd, inmiddels is ie behoorlijk hersteld ervan gelukkig. Verder gaat alles zijn gewone gang, donderdag moesten we naar Houston voor onze paspoortverlengingen, ook fijn. Bij ons gaat het nl zelden vlekkeloos: eerst ongelooflijk de file ingereden, de ene na de andere traffic jam op weg naar de fotograaf die vlakbij het consulaat zit. Ondertussen bleef de auto hardnekkig een ontzettend irritant piepsignaal afgeven bij het stilstaan dat de "oil pressure low" was. Erg leuk dan, er zat ruim voldoende olie in. Maar al met al waren we ruim op tijd bij de fotograaf, alleen kregen ze daar de camera instellingen niet zoals het moest, we hebben er bijna 3 kwartier gezeten en een reserve set foto's mee want die moeten aan nogal wat eisen voldoen tegenwoordig. We waren dan ook nog net op tijd voor onze afspraak op het Ned Consulaat, dus alles netjes ingevuld en daar gelaten, vingerafdrukken en we laten de paspoorten weer terug opsturen hierheen want "even" heen en terug vanaf Houston zit je al snel 6 uur in de auto. Hopelijk is de technologie over 5 jaar zover dat het kan met een touch screen op de compuut thuis ;-)


 

4 comments:

Anonymous said...

heerlijk taichi!!! ben ik helemaal fan van en dat kan je blijven doen tot je r bij neervalt;-) ik heb op de ipad een pilates en een een yoga app (gratis)ook fijn voor tussen de yogalessen door (bij mij op kruipafstand om de hoek)en om soepel te worden/blijven....fijn dat het beter gaat met je arm en die temps Pfff moet er niet aan denken ( hier komt het met bakken naar beneden ) fijne zondag xT

Petra said...

Wij hebben wel geluk zo dicht bij de Nederlandse ambassade te wonen denk ik altijd. Hopelijk inderdaad geen West Nijlvirus muggen!

Cardboard Fan said...

Hey te gek dat je die Tai Chi doet, en wat knap dat je dat met dvds leert, ik heb daar zelf heel veel moeite mee en moet echt persoonlijke begeleiding.

Sisely.nl said...

En bewegen is nog gezond ook suc6 ermee.Zo blijf je bezig, Fijn dat het wat beter gaat met je arm.