Friday, March 02, 2012

dat is "fijn" nu hebben wij ze ook

We hadden menig buurman al steen en been horen klagen over ze, ze woelen hele weilanden om en zijn echt een plaag hier. Ooit bij de dierenarts kwam er iemand met een hond die nogal wat hechtingen nodig had na een ontmoeting met zo'n beest. Ik heb ze een aantal keren in de verte horen schreeuwen en gillen s' avonds, een geluid waar je haren van overeind gaan staan. De buurman heeft al een grote val op het weiland bij hem gezet, ze kunnen enorm groot worden en als je kijkt op google "texas wild boar" zie je vooral veel afbeeldingen van een jager met een geschoten exemplaar, niet zonder reden dus.

Vanavond gingen we onze gebruikelijke boswandeling maken en ineens is bij ons een stuk weiland omgewroet, onder bomen en langs het hek met de buren en overduidelijk in plas water met kleigrond is alles omgespit. Als Piglets zijn ze nog wel leuk maar doorgaans loopt er dan een zeer agressieve mamma bij en hopelijk komen onze honden ze niet tegen in het bos want de "Texas Wild Boar" a.k.a. "Texas wild Hog" heeft geen prettig gebitje, zie bijgaand de foto's die ik van internet heb geplukt. Hopelijk kan niet over een tijdje foto's van hier plaatsen ;-)

Meet our new "pets" pffff




10 comments:

Car said...

Die zien er inderdaad niet uot om met plezier tegen te komen.

Anonymous said...

Lijkt een beetje op het nederlandse Wilde zwijn, maar dan op z'n Amerikaans, groter en gemener...

gr wiebe

Sisely.nl said...

Nee ik zou ze ook niet willen tegen komen.Nou hopen dat ze niet meer kapot maken.Ik zou schrik krigen van deze beestjes.

Anonymous said...

Rifle kopen en de vriezer vullen.

gr Bob

Anonymous said...

vraag maar aan Hans: volgens mijn herinnering zijn wij vroeger ooit eens aangevallen door een moederzwijn in het bos idd met jonkies.....omdat Hans heel hard liep te ritselen met een stok ( in mijn herinnering) dus ik zou zeggen; NIET RITSELEN MET EEN STOK;-P

Annemiek said...

Ik heb gehoord dat ze hier ook zitten. Op tv is een show waar er jacht op gemaakt wordt, blijkbaar zijn ze ook nog eens erg slim.

Annemiek said...

Ik heb gehoord dat ze hier ook zitten. Op tv is een show waar er jacht op gemaakt wordt, blijkbaar zijn ze ook nog eens erg slim.

Natasja Valentijn said...

Oeps, die zien er als ze volwassen zijn niet echt vriendelijk uit... Hopelijk gaan jullie er niet te veel last van krijgen.

Bibi said...

Yuk die zou ik niet tegen willen komen, maar volgens mij zijn ze best te eten!;-)

Anonymous said...

Asterix en Obelix invliegen zou ik zeggen!