Saturday, December 18, 2010

Marley and us




Jason is een grote lab x nog iets en de 2 teckels zijn een stuk lichter van gewicht en natuurlijk veel kleiner dan Jason dus samen spelen is een beetje lastig vaak. Teckels worden erg boos als ze omgegooid worden namelijk ;-) Met elke grote zwerfhond die hier op bezoek komt is Jason blij dat hij kan spelen, wij minder want die rennen altijd de weg weer op en Jason erachteraan. Dus liever geen zwerfhond in huis. We hadden het al meerdere keren erover gehad, zullen we nog eentje bij nemen maar uhhh neee, zo'n gedoe weer zo'n kleintje in huis maar ook wel heeeel erg leuk.

Bij de funnelcakekraam op de vlooienmarkt vanmorgen kwamen we elkaar weer tegen, Hans en ik: "heb je die labradorpuppies nog gezien ?" jazeker ! "zullen we nog even gaan kijken daar ?" ja ! En dan til je er een op en die drukt zijn natte snuit in je nek en piept een beetje tja daar kun je geen nee tegen zeggen meer ;-)
Ze zagen er heel goed uit, en lagen lekker in het zonnetje te spelen en te slapen. Grote voerbak en vers water en dat zegt al genoeg daar, de eigenaresse vertelde ook dat het een ongelukje was tussen haar hond en een buurhond en hoppa: 12 puppy's rijker was ze pfff Dat ze volgens haar hun eerste injectie en wormenkuur gehad hebben geloven we wel, maar toch gaan we komende week even met hem naar de dierenarts voor hartwormtabletten, nog een paar prikjes meer. Voorkomen is beter dan genezen tenslotte.

Het is een kruising tussen een labrador en een Pyrenees berghond en die worden ongeveer formaat Jason of wat groter hoewel hij nu nog heeeel klein is, en erg brutaal ook wel. Hij heeft al kennis gemaakt met de katten buiten, maar die zijn zo gewend aan honden dat hij de eerste kattenkopjes al gekregen heeft, hij heeft samen met Jason uit 1 bak gegeten want dat van Jason was een stuk lekkerder blijkbaar, nog een paar bladeren van een kamerplant gerukt (die staat nu elders waar hij niet bij kan) nog meer troep gemaakt in huis, en daarna is hij letterlijk omgevallen van de slaap. O ja, en hij lijkt wel een beetje op het puppy uit de film Marley and Me en dus heet hij..... Marley.


15 comments:

Petra said...

OOOOOOOH!!!! Wat wou ik, dat ik dichterbij woonde. Superhoog knuffelgehalte daar! Gefeliciteerd met jullie nieuwe baby!

Chuck and Anneke's RV travels said...

Wat een leuk kerstcadeautje. Die gaat nog lekker groeien, maar jullie hebben de ruimte. Wat een prachtige aanwinst.

MissFluffy said...

O hoe schattig die kleine dieren toch kunnen zijn .Hij mag zich gelukkig prijzen bij jullie terecht te komen want niet iedereen geeft een even goede zorg .
Gefeliciteerd !

Groetjes Nancy

Petra said...

Wat een scheetje!! Nou geniet er maar mooi flink van ;-)

Natasja Valentijn said...

Wat leuk zeg!! Gefeliciteerd met de komst van Marley!! Wat een lieverdje, zeg! Ben stiekem jaloers...;-) zou ook zo graag een hond hebben... Ik ben nu al benieuwd naar de avonturen van Marley!

Anonymous said...

I am in love maar jason blijft mijn favo no 1......cute :-)))) xt

Annemiek said...

Ohhhh mijn hart is gesmolten!

Annemiek said...

Ohhhh mijn hart is gesmolten!

Annemiek said...

O ik hoop dat hij wel beter opgevoedt wordt dan de film Marley :)
Muddles had hier gisteren voor het eerst een groot speelvriendje op bezoek, jee, wat hebben ze gerend!

Sisely.nl said...

Ieder geval hij heeft een warm plekje gevonden, bij jullie.Schatje zeg, en mooie foto's.

www.vandijkjes.punt.nl said...

Wat een schatje zeg! Veel plezier ermee!

gr petra

Monique said...

Wat een leuk hondje! Daar smelt je inderdaad van. Wordt een leuke combi met Jason, zwart-wit ;-)

Elke said...

Hoe lief! Ik heb hier net de audio CD van Marley & Me naast me staan, ik wou dat dolkomische verhaal nog eens horen tijdens mijn autoritten.
Ik weet dat ik nooit als vrijwilliger in de dierenopvang hoef te gaan werken, want dan hebben we er zo nog een paar in huis (wat wegens mijn allergie voor dieren niet zo'n goed idee is, die ene die we nu hebben is wel genoeg).
Veel plezier met Marley, en proficiat met de gezinsuitbreiding!

Astrid said...

Ohhhhhh ik ben verliefd..wat een dreutel.
Lijkt mij heerlijk weer zo'n puppie om mij heen.

Kristel Holsbeek said...

Geweldig;-))
Zo een lekkere knuffelbeer, hihi...
Proficiat!